Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problemy z elektryką
Autor Wiadomość
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 23-10-2010, 08:55   

krzysiek65 napisał/a:
włączenie klimatyzacji powoduje natychmiastowe odparowanie szyb w całym aucie .to zdecydowanie najlepszy sposób. przy zimnych szybach a szczególnie w obecności pasażerów żadne nadmuchy nie pomogą.


Masz rację. Pod warunkiem, że jest sprawna :P
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
krzysiek65 
Forumowicz


Auto: DIAMANTE 12v93r.kombi automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 59
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 24-10-2010, 10:31   

jeszcze jedna uwaga. Nad regulatorem siły nadmuchu są guziki : nawiew od zewnątrz i obieg zamknięty. Przy włączonym obiegu zamkniętym szyby parują non stop.
_________________
-------- COŚ POTRZEBA? pisz na PW, dzwoń lub smsuj na +49 152 169 86005
 
 
painkiller 
Forumowicz


Auto: Outlander + Sigma 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 434
Skąd: wRock
Wysłany: 25-10-2010, 08:20   

VirMan napisał/a:
tak przy okazji - czemu używasz wiatraczka do przedniej szyby - ona ma bardzo dobrą wentylację.. ?


Ponieważ wentylator od nawiewu padł (chyba on) a jak na razie żaden znany mi elektryk nie chce się za to zabrać. Ja próbowałem dwa razy go wymontować ale nie mam cierpliwości ani tak małych rączek jak żółci twórcy tego auta:/
_________________
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 25-10-2010, 09:39   

to zapraszam do siebie ( można jeszce do tarnowa w krótkim terminie) to ci zrobię szybko :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 25-10-2010, 09:40   

To o powinno być pomocne. Już nie pamiętam jak jest podłączony silnik, ale jeśli wtyczka jest dostępna od spodu to sprawdź czy działa zasilajac go bezpośrednio z akumulatora.



Uploaded with ImageShack.us
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
painkiller 
Forumowicz


Auto: Outlander + Sigma 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 434
Skąd: wRock
Wysłany: 25-10-2010, 11:04   

VirMan napisał/a:
to zapraszam do siebie ( można jeszce do tarnowa w krótkim terminie) to ci zrobię szybko :)


Dziękuję za zaproszenie, chętnie skorzystam gdy wszystkie możliwości zawiodą:)

lukasz12 napisał/a:
To o powinno być pomocne. Już nie pamiętam jak jest podłączony silnik, ale jeśli wtyczka jest dostępna od spodu to sprawdź czy działa zasilajac go bezpośrednio z akumulatora.


Wydrukowałem sobie przesłane przez Ciebie zdjęcie, mam jeszcze wydrukowany cały rozdział z książki od Sigmy. Miałem podjąć jeszcze jedną próbę w zeszły weekend ale się nie udało.

Jeszcze jedno pytanie: orientujecie się czy pasuje wiatraczek z innego modelu (np. Pajero czy czegoś takiego)
_________________
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 25-10-2010, 12:15   

Możliwe ,ze padł komputer od nawiewu,niekoniecznie sam wentylator
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 25-10-2010, 14:10   

nie wiem czy pasuje , ale mam taki wentylatorek :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
painkiller 
Forumowicz


Auto: Outlander + Sigma 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 434
Skąd: wRock
Wysłany: 25-10-2010, 15:05   

Slaw napisał/a:
Możliwe ,ze padł komputer od nawiewu,niekoniecznie sam wentylator


Wentylator bo na początku chodził normalnie, potem czasem słychać było piszczenie (jakby zacierające się łożysko) i zaraz potem zdechł na amen. Panel się świeci, steruje kanałami nawiewu (słychać/widać jak się rusza po zdemontowaniu schowka). Gdy naciśnie się przycisk od regulacji siły nawiewu nic się nie dzieje, oprócz tego że w momencie ustawienia na MAX spod schowka dochodzi dźwięk "PYK" i tyle.

Tak wygląda panel sterujący
_________________
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 25-10-2010, 16:23   

Bez zdjęcia kokpitu będzie ciężko dostać się do wentylatora
 
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 20-02-2011, 19:02   

Ja ściągałem całą deskę rozdzielczą i wszystko już podłączyłem, działają wszystkie nawiewy, działają wszystkie kontrolki i podświetlenie wszystkiego, ale problem polega na tym iż straciłem iskrę i nie wiem co teraz, kilka wtyczek mi zostało wolnych, ale w związku z tym że mam 2 instalacje audio, w aucie była kiedyś zmieniarka płyt i telefon to kilka by ich i tak zostało... macie może pojęcie czego nie zrobiłem, albo co zrobiłem nie tak?
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 20-02-2011, 22:23   

Ha...jakie to wtyczki...w Sigmie jest kilkadziesiąt wtyczek pod kokpitem i bez chociażby zgrubnego wskazania ich lokalizacji to można sobie szukać...najłatwiej by było jakbyś mógł zrobić zdjęcia. Ewentualnie jesli chcesz samodzielnie szukać to w serwisówce elektrycznej jest rozpiska wtyczek - niestety jest jedynie wskazana ich lokalizacja i funkcja a nie jest opisane jaki mają kształt i po ile złączy no ale zawsze coś.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 24-02-2011, 20:09   

A więc tak oprócz teog wszystkiego co napisałem wcześniej nie pali się kontrolka check engine i zrobiłem zdjęcia wtyczek które zostały mi i nie wiem do czego są, przed rozebraniem też zrobiłem kilka fot i też je wrzucę

[ Dodano: 24-02-2011, 20:31 ]
To jest na dość długim kablu, ale z tego co pamiętam to po stronie pasażera
http://img820.imageshack.us/i/p2402111815.jpg/
To jest nad kolanami kierowcy, za coin boxem
http://img690.imageshack.us/i/p2402111813.jpg/
Ten żółto czarny kabel zaczyna się przy podłodze ( to jest jakaś masa, tylko nie wiem do czego)
http://img64.imageshack.us/i/p2302111803.jpg/
Tu już zdjęcia jeszcze przed rozebraniem( przynajmniej nie do końca :D )
http://img189.imageshack.us/i/p0402111202.jpg/
http://img715.imageshack.us/i/p040211120201.jpg/
http://img62.imageshack.us/i/p040211120301.jpg/

[ Dodano: 24-02-2011, 20:43 ]
Ta czarna wtyczka
http://img843.imageshack.us/i/p2302111800.jpg/
Ta żółta też nie wiem od czego jest
http://img340.imageshack.us/i/p2302111801.jpg/
http://img821.imageshack.us/i/p230211180001.jpg/
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 25-02-2011, 01:28   

Ta czarna wtyczka
http://img843.imageshack.us/i/p2302111800.jpg/ - wygląda jak od podgrzewania siedzeń - powinna być obok niej taka sama tylko biała czyli pewnie to
http://img821.imageshack.us/i/p230211180001.jpg

Ta żółta też nie wiem od czego jest
http://img340.imageshack.us/i/p2302111801.jpg/ - wygląda jak od sterownika tempomatu - nie chce mi się liczyć kabli. Ewentualnie sterownik ETACS który jest obok.

Jak nie świeci check ENGINE to wiadomo - ECU nie ma zasilania lub nie ma połączenia ECU - lampka w kokpicie. Ale pewnie nie ma zasilania dlatego możesz próbować odpalić :-)
Jesteś pewien że tylko te wtyczki pozostały niepodłączone???
Z tego co widze na schemacie elektrycznym to zasilanie przekaźnika ECU jest bezpośrednio spod maski.

Na tej wtyczce ( http://img820.imageshack.us/i/p2402111815.jpg/ - kolor kabla od zasilania CZARNY z BIAŁYM PASKIEM) być może jest zasilanie cewki...i wzbudzanie ECU ze stacyjki. To może być przyczyną nieświecenia CE. Gdy ECU dostaje sygnał że stacyjka jest w pozycji ON - uruchamia sobie przekaźnik zasilający cały układ (wtryski, główne zasilanie, itd). Zasilanie natomiast jest wyłączane później. Po wyłączeniu stacyjki dopiero po kilku sekundach słychać kliknięcie po prawej stronie - to właśnie wtedy ECU rozłącza ten przekaźnik i przechodzi w stan czuwania)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 25-02-2011, 11:26   

Dzięki Łukasz, przypuszczam tylko wtyczki są nie podpięte, prawdopodobnie ta ostatnia o której pisałeś jest przyczyną, pamiętam jak ją rozpinałem bo ma tą gąbkę na sobie i musiałem ją rozrywać, ale za cholerę nie mogę znaleźć od niej wtyczki. A komputer jest ok, wczoraj go wyciągałem i oglądałem od wewnątrz
http://img146.imageshack.us/i/p2402111730.jpg/
http://img811.imageshack.us/i/p240211173001.jpg/
Nic tam nie wylało i nic się nie spaliło, cała płyta jest czysta, i do KOMPUTERA wszystko jest podłączone, zresztą w ogóle go nie ruszałem przy zdejmowaniu deski
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.