Problemy z elektryką |
Autor |
Wiadomość |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 23-10-2010, 08:55
|
|
|
krzysiek65 napisał/a: | włączenie klimatyzacji powoduje natychmiastowe odparowanie szyb w całym aucie .to zdecydowanie najlepszy sposób. przy zimnych szybach a szczególnie w obecności pasażerów żadne nadmuchy nie pomogą. |
Masz rację. Pod warunkiem, że jest sprawna |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
krzysiek65
Forumowicz

Auto: DIAMANTE 12v93r.kombi automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 59 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 24-10-2010, 10:31
|
|
|
jeszcze jedna uwaga. Nad regulatorem siły nadmuchu są guziki : nawiew od zewnątrz i obieg zamknięty. Przy włączonym obiegu zamkniętym szyby parują non stop. |
_________________ -------- COŚ POTRZEBA? pisz na PW, dzwoń lub smsuj na +49 152 169 86005
 |
|
|
|
 |
painkiller
Forumowicz

Auto: Outlander + Sigma 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 434 Skąd: wRock
|
Wysłany: 25-10-2010, 08:20
|
|
|
VirMan napisał/a: | tak przy okazji - czemu używasz wiatraczka do przedniej szyby - ona ma bardzo dobrą wentylację.. ? |
Ponieważ wentylator od nawiewu padł (chyba on) a jak na razie żaden znany mi elektryk nie chce się za to zabrać. Ja próbowałem dwa razy go wymontować ale nie mam cierpliwości ani tak małych rączek jak żółci twórcy tego auta:/ |
_________________
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 25-10-2010, 09:39
|
|
|
to zapraszam do siebie ( można jeszce do tarnowa w krótkim terminie) to ci zrobię szybko |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 25-10-2010, 09:40
|
|
|
To o powinno być pomocne. Już nie pamiętam jak jest podłączony silnik, ale jeśli wtyczka jest dostępna od spodu to sprawdź czy działa zasilajac go bezpośrednio z akumulatora.
Uploaded with ImageShack.us |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
painkiller
Forumowicz

Auto: Outlander + Sigma 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 434 Skąd: wRock
|
Wysłany: 25-10-2010, 11:04
|
|
|
VirMan napisał/a: | to zapraszam do siebie ( można jeszce do tarnowa w krótkim terminie) to ci zrobię szybko |
Dziękuję za zaproszenie, chętnie skorzystam gdy wszystkie możliwości zawiodą:)
lukasz12 napisał/a: | To o powinno być pomocne. Już nie pamiętam jak jest podłączony silnik, ale jeśli wtyczka jest dostępna od spodu to sprawdź czy działa zasilajac go bezpośrednio z akumulatora. |
Wydrukowałem sobie przesłane przez Ciebie zdjęcie, mam jeszcze wydrukowany cały rozdział z książki od Sigmy. Miałem podjąć jeszcze jedną próbę w zeszły weekend ale się nie udało.
Jeszcze jedno pytanie: orientujecie się czy pasuje wiatraczek z innego modelu (np. Pajero czy czegoś takiego) |
_________________
 |
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 25-10-2010, 12:15
|
|
|
Możliwe ,ze padł komputer od nawiewu,niekoniecznie sam wentylator |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 25-10-2010, 14:10
|
|
|
nie wiem czy pasuje , ale mam taki wentylatorek |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
painkiller
Forumowicz

Auto: Outlander + Sigma 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 434 Skąd: wRock
|
Wysłany: 25-10-2010, 15:05
|
|
|
Slaw napisał/a: | Możliwe ,ze padł komputer od nawiewu,niekoniecznie sam wentylator |
Wentylator bo na początku chodził normalnie, potem czasem słychać było piszczenie (jakby zacierające się łożysko) i zaraz potem zdechł na amen. Panel się świeci, steruje kanałami nawiewu (słychać/widać jak się rusza po zdemontowaniu schowka). Gdy naciśnie się przycisk od regulacji siły nawiewu nic się nie dzieje, oprócz tego że w momencie ustawienia na MAX spod schowka dochodzi dźwięk "PYK" i tyle.
Tak wygląda panel sterujący
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 25-10-2010, 16:23
|
|
|
Bez zdjęcia kokpitu będzie ciężko dostać się do wentylatora |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 20-02-2011, 19:02
|
|
|
Ja ściągałem całą deskę rozdzielczą i wszystko już podłączyłem, działają wszystkie nawiewy, działają wszystkie kontrolki i podświetlenie wszystkiego, ale problem polega na tym iż straciłem iskrę i nie wiem co teraz, kilka wtyczek mi zostało wolnych, ale w związku z tym że mam 2 instalacje audio, w aucie była kiedyś zmieniarka płyt i telefon to kilka by ich i tak zostało... macie może pojęcie czego nie zrobiłem, albo co zrobiłem nie tak? |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 20-02-2011, 22:23
|
|
|
Ha...jakie to wtyczki...w Sigmie jest kilkadziesiąt wtyczek pod kokpitem i bez chociażby zgrubnego wskazania ich lokalizacji to można sobie szukać...najłatwiej by było jakbyś mógł zrobić zdjęcia. Ewentualnie jesli chcesz samodzielnie szukać to w serwisówce elektrycznej jest rozpiska wtyczek - niestety jest jedynie wskazana ich lokalizacja i funkcja a nie jest opisane jaki mają kształt i po ile złączy no ale zawsze coś. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 25-02-2011, 01:28
|
|
|
Ta czarna wtyczka
http://img843.imageshack.us/i/p2302111800.jpg/ - wygląda jak od podgrzewania siedzeń - powinna być obok niej taka sama tylko biała czyli pewnie to
http://img821.imageshack.us/i/p230211180001.jpg
Ta żółta też nie wiem od czego jest
http://img340.imageshack.us/i/p2302111801.jpg/ - wygląda jak od sterownika tempomatu - nie chce mi się liczyć kabli. Ewentualnie sterownik ETACS który jest obok.
Jak nie świeci check ENGINE to wiadomo - ECU nie ma zasilania lub nie ma połączenia ECU - lampka w kokpicie. Ale pewnie nie ma zasilania dlatego możesz próbować odpalić
Jesteś pewien że tylko te wtyczki pozostały niepodłączone???
Z tego co widze na schemacie elektrycznym to zasilanie przekaźnika ECU jest bezpośrednio spod maski.
Na tej wtyczce ( http://img820.imageshack.us/i/p2402111815.jpg/ - kolor kabla od zasilania CZARNY z BIAŁYM PASKIEM) być może jest zasilanie cewki...i wzbudzanie ECU ze stacyjki. To może być przyczyną nieświecenia CE. Gdy ECU dostaje sygnał że stacyjka jest w pozycji ON - uruchamia sobie przekaźnik zasilający cały układ (wtryski, główne zasilanie, itd). Zasilanie natomiast jest wyłączane później. Po wyłączeniu stacyjki dopiero po kilku sekundach słychać kliknięcie po prawej stronie - to właśnie wtedy ECU rozłącza ten przekaźnik i przechodzi w stan czuwania) |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 25-02-2011, 11:26
|
|
|
Dzięki Łukasz, przypuszczam tylko wtyczki są nie podpięte, prawdopodobnie ta ostatnia o której pisałeś jest przyczyną, pamiętam jak ją rozpinałem bo ma tą gąbkę na sobie i musiałem ją rozrywać, ale za cholerę nie mogę znaleźć od niej wtyczki. A komputer jest ok, wczoraj go wyciągałem i oglądałem od wewnątrz
http://img146.imageshack.us/i/p2402111730.jpg/
http://img811.imageshack.us/i/p240211173001.jpg/
Nic tam nie wylało i nic się nie spaliło, cała płyta jest czysta, i do KOMPUTERA wszystko jest podłączone, zresztą w ogóle go nie ruszałem przy zdejmowaniu deski |
|
|
|
 |
|