Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Popukiwanie prawy przód
Autor Wiadomość
ApAcHoS 
Mitsumaniak


Auto: Volvo C70 Cabrio/ Grandis
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 434
Skąd: WWL
Wysłany: 20-07-2010, 18:53   

Łączniki wymienione i dalej to samo :shock:

p.s. nie wiecie jaki jest koszt zakupu przedniego stab-a ??

nowy...??
używany...? :roll: moim zdaniem to może być on
 
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3274
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 22-07-2010, 09:09   

ApAcHoS - a sprawdzałeś luzy na odciążonym zawieszeniu ? Można wymieniać wszystko po kolei tylko po co i za ile ?
_________________

 
 
 
PMX 
Nowy Forumowicz

Auto: Toyota Camry 2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 16
Skąd: Wrocław
  Wysłany: 29-09-2010, 19:06   Zostały już tylko amory do sprawdzenia.

To może być amortyzator (zwłaszcza, że stuka prawa strona, która bardziej "dostaje" na naszych drogach).
Nie da się go jednoznacznie sprawdzić wmontowanego w auto (tym bardziej ręcznie szarpiąc - człowiek ma za mało "pary w łapach" aby cokolwiek wyszło na jaw), chyba, że się całkiem rozleciał/rozszczelnił.

Badania w stacjach, gdzie mamy wynik procentowy, to tylko taki bajer, bardzo ogólny (bada całe zawieszenie, a więc i sprężyny, które pełnią główną rolę - to na nich leży samochód).

Wszystko okaże się po wymontowaniu.
Jest to banalna sprawa (trzeba tylko mieć ściągacze do sprężyny), i jak co chwilę robisz (wymieniasz) elementy w zawieszeniu to można też przy okazji sprawdzić amory (i łożyska, gumy, talerzyki, mocowania). Zrobienie wszystkiego za jednym zamachem pozwoli oszczędzić np. na kosztach ustawiania zbieżności.

Wraz ze spadkiem skuteczności amortyzatorów (który postępuje latami), kierowca też się powoli przyzwyczaja i do ostatniej chwili można mieć wrażenie, że auto "jeździ przecież normalnie". Kolosalną różnicę (co to znaczy "normalnie") będzie czuć dopiero po zmianie amorków na nowe.
 
 
krak 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 kombi sport 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 55
Skąd: Lublin
Wysłany: 30-09-2010, 11:12   

Miałem podobny problem, chociaż mój był specyficzny- zawsze na dołkach takie donośne pukanie stukanie jakby coś przeskakiwało jakby coś się poluzowało. Szukałem szukałem i szukałem, aż wreszcie któregoś razu wychodząc z kanału zobaczyłem, że mój halogen przeciwmgielny ma urwane dolne zaczepy i wisi tylko na górnych ( pewnie w zimie urwałem) z zewnątrz tego nie widać pod ładnie pasuje ale jak się jedzie po dołach to on się huśtał na górnych zaczepach i pukał o zderzak. Nie twierdze, że jest tak u ciebie ale warto sprawdzić.
Pozdrawiam
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
 
 
 
em-office 
Nowy Forumowicz
emka

Auto: Mitsubishi Lancer 5D.2.0 sport
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 08 Maj 2010
Posty: 4
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 05-10-2010, 19:12   Re: Popukiwanie prawy przód

ApAcHoS napisał/a:
Coś mi popukuje na nierównościach
jest to trochę dziwne, takie tryyyt tryyyyt :badgrin:

zawieszenie bez luzów, wymieniłem el. gumowe na "zaś" i na równym faktycznie lepiej i zero hałasów ale na dużych nierównościach jest takie krótkie dziwne stuku puku kiedy koło akurat pracuje...........

myślę o 2 rzeczach: prawy amor puka...

ew. coś z przednim stabilizatorem którym chyba w coś musiałem przyorać bo jest lekko krzywy i jest to możliwe że jak pracuje to może ew. pukać gdzieś..........????

najlepsze że amory skuteczność mają jak nowe i kurde kupowac nowe............??


niestety sa drogie i jak patrzyłem to: bilstein b4 lub kayaba to wydatek min. 280 zł/ szt. :cry: i wydam tyle kasy a okaże się że amory były ok. ? :evil: niby można tak jeździć ale mnie to wkurza że coś kiedyś popukuje :doubt:




Hej, u mnie miałam taki przypadek dwa miesiące temu że pukało mi w lewym przodzie, takie objawy jak właśnie piszesz... po wymianie dwóch amorków z przodu zrobiła się cisza:)
_________________
EMKA
 
 
iktorn73 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer OZ Rally 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 16
Skąd: Magdalenka
Wysłany: 15-10-2010, 09:50   

A u mnie zniknęły takie stuki po wymianie tulei stabilizatora,tych przykręcanych do sanek.
 
 
Radowan 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 362
Skąd: Jelenia Góra/MRO
Wysłany: 15-10-2010, 10:22   

U mnie pojawia się puknięcie po zjeździe z progów zwalniających.
Byłem na szarpakach i posiedziałem pod autem.
Żadnych luzów ale zauważyłem naderwane gumy tulei wahaczy po obu stronach.
Z prawej bardziej i z niej, jakby mocniej waliło.
Dzisiaj jadę zakupić i wymienię na dniach.
Jak będzie efekt napiszę, a jak nie to będę szukał dalej...
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 15-10-2010, 10:26   

Radowan napisał/a:

Byłem na szarpakach i posiedziałem pod autem.


U mnie też co jakiś czas stuknie i puknie... Byłem właśnie na szarpakach jak to powiedziałeś kazałem nawet (już powiedzieć) znajomemu podważać brechą i nic nie znalazł... Bardziej mnie denerwuje bagażnik w którym się coś tłucze.
 
 
Radowan 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 362
Skąd: Jelenia Góra/MRO
Wysłany: 15-10-2010, 14:15   

Jeżeli coś stuka z tyłu to najpewniej może to być łącznik wahaczy. W zawieszeniu sport to kuty kawałek żelastwa. W comfort to element z dwóch wytłoczek pospawany.
Pocieszające jest to, że nie ma zamienników i pozostaje tylko ASO.
A tam cena około 280PLN. Przynajmniej jak ja szukałem nigdzie nie było.
Trzeba uważać tylko, bo często wyskakuje nie ta część co trzeba w katalogach (np IC) i może być kłopot, bo to nie to...
No i warto zaopatrzyć się w śrubę do ustawiania zbieżności (taką z mimośrodową podkładką), bo lubi się ukręcić.
 
 
 
conrad 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 06' 4G18
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 63
Skąd: Gdańsk
  Wysłany: 16-10-2010, 00:03   

U mnie "przód przejeżdza przez policjanta" bez jakichkolwiek niepokojących odgłosów, gorzej z tyłem, od dłuższego czasu hałasowała lewa strona, teraz przy przejeżdzie przez "policjanta" na tylnym zawieszeniu hałasują obie strony (specyficzne grzechotanie)...?
 
 
Haiku 
Forumowicz


Auto: ASX 1.6 + Lancer Intense 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 184
Skąd: Łask
Wysłany: 29-10-2010, 14:00   

Mam podobne stuki. Wymieniłem u siebie łączniki stabilizatora oraz gumy na oryginały ale w dalszym ciągu jest problem.
Na 99% to poduszki amortyzatorów przednich. Niedługo dokonam ich wymiany i napisze czy problem ustąpił.

Okazało się, że u mnie poleciał amorek lewy przedni. Po wymianie amorków ciiiiiszaaaaa.
 
 
 
bandzior79
[Usunięty]

Wysłany: 22-11-2011, 11:25   

stuki ustaly u mnie po wymianie amorka(pocil sie i brakowalo gumowego odboju amortyzatora) do tego drazek za jakis czas sie odezwal tez wymienilem po kolejnych paru tygodniach koncowki drazkow kierowniczych wymienione i ciiiiiiiisza :D
 
 
Bojar 
Forumowicz


Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 363
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 26-11-2011, 08:01   

W sierpniu wymieniałem łożysko amortyzatora. Padło jak bylem w Niemczech :(
Objaw taki, że na jakichkolwiek nierównościach pojawiały się stuki z metalicznym zgrzytem. Jak tylko podniosłem samochód by sprawdzić co jest to zaczęło się trzaskać kilka razy bardziej. Koszt wymiany 95 Euro :(
_________________
 
 
Adam.S 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer kombi 1.6 2005r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 14
Skąd: Kraków
Wysłany: 26-06-2013, 22:29   

Witam,

Chyba osiwieję bo byłem u 3 mechaników i na diagnostyce, straciłem kasę i dalej nic, dziwna sprawa stuk pojawia się z przodu przy dużych i gęstych nierównościach coś jakby pukanie, nie mam luzów w zawieszeniu drążki i tuleje wymienione, amortyzatory testowane pod obciążeniem na diagnostyce w Fauvert, też podobno ok...co to do może być ??? :-X

Nie mam już kasy i siły na mechaników sam niewiele zrobię bo dostępu do kanału nie mam :doubt:

Może macie Państwo jakieś sugestie ???
 
 
Berni1985 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 Kombi 2004r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-06-2013, 08:58   

Ja bym Ci zasugerował sprawdzenie górnej poduszki amortyzatora,jeśli nie była sprawdzana. Mam tą samą przypadłość co ty z lewej strony, jednak jeszcze się tym nie zajmuje, ale kolega z tym samym problemem sobie poradził i była to górna poduszka amortyzatora
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.