Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Niestandardowy filtr oleju z 4G92
Autor Wiadomość
markus78
[Usunięty]

Wysłany: 09-10-2006, 12:19   [CA4A 1.6] Niestandardowy filtr oleju z 4G92

Witam!

Wymieniałem kilka dni temu olej w swoim Mitsubishi. I wszystko ładnie pięknie ale po przyjeździe do domu (jak zajrzałem pod maskę i do rachunku) okazało się, że "mechanik" zamontował mi filtr oleju z Cinqucento. I teraz pytanie: czy może to tak zostać czy jechać do niego z chryją i zamontować prawidłowy filtr oleju?
Ostatnio zmieniony przez harpagan 15-10-2007, 02:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 09-10-2006, 13:24   

mogl wsadzic filtr dobry, a nabic na fakture z cieniasa, jesli pasuje i nie leci to nie ma chyba problemu - w koncu filtr oleju powinien w kazdym aucie robic to samo - filtrowac olej :D
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 09-10-2006, 13:49   

Z filtrem oleju nie zawsze jest bagatelka...

Trzeba pamiętac że każdy filtr ma jakąś określona przepustowość nominalną itd itd... zastosowanie nieodpowiedniego filtra może powodować spadki ciśnienia w magistrali olejowej, w innych przpadkach zdarza sie rozszczelnie filtra i wyciek oleju...

Reasumując - strajcie sie zakładać filtry dedykowane pod dany silnik... nie z przypadku i podpasowania gwintu wewnętrznego...

Zawsze można spkojnie na początek spytac mechanika dlaczego tak jest .... Seicento itd...

Pozdrawiam
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Jogurt 
Mitsumaniak


Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 2554
Skąd: Tychy
Wysłany: 09-10-2006, 22:40   

dokładnie jak pisał ROMEL zły filtr może spowodować uszkodzenie silnika. mi do 4G92 sprzedają filtr z galanta ale to ten sam filtr ale żeby z cianiasa ... :?:
sprawdz najpierw w katalogu z filtrami czy dany model filtra jest stosowany w obu samochodach, potem uderz (do) mechanika
_________________
CA0
Galant II
 
 
markus78
[Usunięty]

Wysłany: 10-10-2006, 10:10   

Matejko napisał/a:
mogl wsadzic filtr dobry, a nabic na fakture z cieniasa


Nie, kształt filtra jest inny. Poza tym cena - za flitr zapłaciłem 13PLN, do Mitsu są chyba droższe :wink:

Matejko napisał/a:
jesli pasuje i nie leci to nie ma chyba problemu


Nie no, wycieków żadnych nie ma. Kontrolka też się nie świeci.

Jogurt napisał/a:
prawdz najpierw w katalogu z filtrami czy dany model filtra jest stosowany w obu samochodach

Sprawdzałem i nie jest.

Ech, chyba pojadę wymienić go na prawidłowy. A na przyszłość to takie rzeczy będę kupował sam 8)
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 10-10-2006, 11:02   

oczywisci ROMEL, ma racje ale jezeli to jest filtron to bym sie nie bal , przy nastepnej wymianie zaluz wlasciwy bo to mala roznica cenowa tym bardziej jak sam wymienisz olej -- przy okazji mozesz dokonac przegladu auta i zlapac bagcyla zycze ci tego i duzo satysfakcji z wlasnych dokonan
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
markus78
[Usunięty]

Wysłany: 10-10-2006, 16:23   

wojmi1 napisał/a:
oczywisci ROMEL, ma racje ale jezeli to jest filtron to bym sie nie bal


No, to jest Filtron :wink:
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 10-10-2006, 16:29   

A co z tym filtronem?? wszystkie mają jednakowe medium filtracyjne i jednakowe parametry przepustowości itd...
Proszę o rozwinięcie wypowiedzi...

Tak czy inaczej... Koledzy z podforum Eclipse kiedyś opisywali przypadki gdy zastosowali filtr nieoryginalny - podróbka dedykowana - mieli problemy z popychaczami hydraulicnymi... po założeniu ori problemu ustawały... coś z tymi filtrami jednak jest...

PZDR
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 10-10-2006, 16:31   

tylko nie powtarzaj tego samego nastepnym razem powodzenia / filtron jest dobrym produktem i pewnym/
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 10-10-2006, 16:58   

Prosiłem o rozwinięcie wypowiedzi...

Nie potrafie do końca zrozumieć co niektórych Twoich wypowiedzi....

Ja nie pisałem że filtron to zła firma czy coś podobnego....

Ja piszę że jak założysz filtr oleju od KAMAZA do Mitsubishi Colta to mogą być problemy racji parametralnej...

Możliwe że ze mną coś nie teges dlatego też proszę o jaśniejsze wypowiedzi... nie jesteśmy jasnowidzami żeby rozkminiać skróty myślowe...


PZDR
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 10-10-2006, 17:25   

ja osobiscie nalegal bym gdyby byl to jakis straszny wynalazek w rodzaju JC albo makaron tu to nie kamaz kontra reszta swiata niestety jestem w pracy i nie nadarzam za tobaROMEL, zauwaz jaki jestem grzeczny
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 10-10-2006, 20:06   

Chodziło mi jedynie o opisanie Twojego sformuowania....bez żadnych podtekstów...
My piszemy o filtrze który jest dedykowany do Seicento a założono go do Colta kolegi.... i właśnie to jest tematem postu...
Ty (Wojmi1) napisałes krótko... że jeżeli to Filtron to nie ma sie czego obawiać...

A ja grzecznie spytałem dlaczego.... bo można by było domniemać że filtron produkuje jeden FILTR pasujący do wszystkich silników.... za mną nie trzeba nadąrzać...wystrczy czyta do końca posty ze zrozumieniem

P.S.
Ja również jestem grzeczny - i tak już zostanie...a napewno w stosunku do Twojej osoby...

POZDRO
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Jogurt 
Mitsumaniak


Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 2554
Skąd: Tychy
Wysłany: 10-10-2006, 23:51   

niewiem ile kosztuje ori filtr ale do colta za cos japonskiego place 12zł wiec nie ma po co ryzykować.
-edit-
jeśli ten filtr nie jest zamiennikiem lepiej wymien go teraz nie czekając do nastepnej wymiany oleju. niestety bedzie Cie to kosztowało drugi filtr + dolewkę ale to grosze w porównaniu z zarżniętym silnikiem
_________________
CA0
Galant II
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-10-2006, 08:47   

Filtr filtrowi nierówny. - To jest aksjomat i próby dyskusji z tym stwierdzeniem skończą się nieprzyjemnie.

A teraz tak w temacie
Mitsubishi ma silniki daleko bardziej zaawansowane niż Fiat. Zwłaszcza Cinqucento gdzie siedzą stare kible pamietające jeszcze czasy Fiata Ritmo. I starej Pandy.

JA założyłbym filtr (a jakże FILTRONA) ale nie sugerowałbym się tym że średnica gwintu jest ta sama tylko tym że dedykowany jest on do samochodu Mitsubishi Colt posiadającego silnik Mitsubishi a nie FIAT gdzie tolerancje fabryczne są wielokrotnie większe niż w Mitsu.


Koniec tematu.

UWAGA!
nie sprawdzałem w katalogu Firmy Filtron czy ten konkretny filtr pasuje i do Mitsu i do Fiata. Jeżeli tak to wypierniczyłbym go na śmietnik bo jak coś jest dobre do wszystkiego to jest do d***y.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-10-2006, 09:02   

filtron to syf - raz się naciąłem na filtr powietrza: był niechlujnie wykonany, klej wyłaził, guma była luźna i spadała, w 1 miejscu rozciągnięta o dobry 1 cm, do tego śmierdział, jakby go z używanego papieru toaletowego robili - NIGDY WIĘCEJ;
kupiłem podróbkę made in japan - nie dość, że pięknie wykonana, to do tego tańsza
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.