Carisma 19td czy carisma did |
Autor |
Wiadomość |
bonsao
Forumowicz
Auto: Colt CA4T i MSR II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 45 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 10-11-2010, 22:57 jeszcze nie kupiłem
|
|
|
Jeszcze nie dokonałem zakupu !!Wiec ciagle sie jeszcze sie zastanawiam.Dieseli juz miałem kilka tych oczywiscie zwykłych TD nigdy mnie zaden nie zawiødł, natomiast nie miałem z common rail .Ale przegladajac fora røznych marek to okazuje sie ze nowoczesne silniki diesla juz nie sa takie bezproblemowe jak starszej generacji.Ostanio miałem Toyote Carine 2.0benz +LPG na poczatku jak załozyli mi instalacjie LPG to myslałem ze ciagne przyczepe campingowa i mimo kilku wizyt w warsztacie nie wiele to pomogło .dopiero problem z LPG rozwiazał BLOS ktøry okazał sie rewelacja do tego auta .Jednak postanowiłem powrucic do Dieseli .Wiec nadal prosze o jakies opinie i sugestie. |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10-11-2010, 23:04
|
|
|
A ja Ci proponuję przejechać się wersją z silnikiem TD, Di-D 102km i Di-D 115km,
wiesz już, że koszta podobna sprawa jest w jednym to w drugim tamto, z czym trzeba się liczyć.
Ale ocenisz je pod względem dynamiki itp. wtedy Ci to pomoże w wyborze. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 11-11-2010, 07:59
|
|
|
To z tym LPG miałeś po prostu pecha. Ja miałem już 2 auta z LPG i nie miałem nigdy żadnych problemów a ojciec starą astrą 92r. od 2000 roku zrobił już 200tys km na gazie i też nie było żadnych problemów, normalna eksploatacja. Lpg musi być założone właściwie i przez prawdziwego fachowca i nie może być wtedy żadnych problemów.
Diesla można kupić ale tylko jeśli znasz jego historię. Śmieszą mnie te przebiegi rzędu 180tys w autach około dziesięcio letnich, a szczegulnie jeśli auto jest ściągane i ma taki przebieg to napewno licznik był cofany. Nowego diesla przeważnie kupują ludzie którzy robią rocznie przynajmiej 30tys a to daje napewno nie 180tys
Oczywiście sam wybierzesz ale ja radził bym się jeszcze raz dobrze zastanowić. |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 11-11-2010, 10:10
|
|
|
Jeżeli nie umiesz sam naprawić samochodu to nie bierz carismy z silnikiem td ani z did bo w Piotrkowie nie ma warsztatu co potrafi dobrze naprawić. Mechanicy robią wielkie oczy jak chcesz ustawić kąt wtrysku w pompie lucas co do di-d to pewnie jest też problem bo szwagier od pół roku szuka kogoś kto by mu zdiagnozował silnik w megance 1.9 dci (szlawski tez nie ma dobrej opinii) To o silniki co do zawieszenia to pewnie każdy warsztat da rade |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-11-2010, 17:52
|
|
|
CARISMA to pacjent szczególnej troski, ja ujeżdżam swoja już ponad 10 lat i coś na ten temat wiem, każda ingerencja w rozrząd to wielka loteria uda się bądź nie, każda wymiana filtra też, nieszczelne membrany w pompce ręcznej pwodujące utrudniony rozruh, padające głowice, padające skrzynie itd itd, jeśli chcesz koniecznie diesla to niech Cię reka Boska broni przed TD, wiem , ze niektórzy zaraz się obruszą i zaraz powiedza , że jeździli przez kilka lat i są zadowoleni, fakt znam takich co na Fiata 126 P też nie pozwolą powiedzieć złego słowa.
Bierz DID i nie zawracaj głowy, zreszta porównaj na autocentrum.pl jak sie ma ocena motoru TD do DID. Fakty mówią za siebie. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
bonsao
Forumowicz
Auto: Colt CA4T i MSR II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 45 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 13-11-2010, 08:04 do carism1
|
|
|
Carisma1 to moze mi powiesz na jakie czeste awarie cierpi silnikTD ?Wiem z forum ze DID cierpi na kolo dwumasowe,moze odmowic posluszenstwa pompa lub wtryski od zlego paliwa,przepływomierz powietrza lub jakis inny czujnik. .Wiec moze ktos podpowie czego mozna sie spodziewac po silniku TD.Po prostu jestem ciekawy ktøry z tych silnikøw jest mniej awaryjny. |
|
|
|
 |
pamar
Mitsumaniak Kainamustim

Auto: Carisma 1,9TD Colt VII 1,3
Zaproszone osoby: 2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 4173 Skąd: Andrespol/Radków
|
Wysłany: 13-11-2010, 08:43
|
|
|
carisma1 napisał/a: | na Fiata 126 P |
OOOOOO teraz to przegiąłeś Moją fantastyczną, nieocenioną, piękną, super rewelacyjną carcię do fiata.....
Podejdź no do płota, podejdź no podejdź no...
A serio, przecież wiele zależy od tego jak bonsao, ma zamiar użytkować Carismę, DID jest zdecydowanie dynamiczniejszy niż TD ale na codzienne dojazdy do pracy na odcinku np. Łódź Wa-wa wybrał bym TD |
_________________ ad futuram rei memoriam:
Demokracja - to jednak kupa a świat to może tylko wyobrażenie
http://www.mitsumaniaki.com/
http://www.mmdzieciom.pl/
 |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 13-11-2010, 10:22 Re: do carism1
|
|
|
bonsao napisał/a: | .Wiec moze ktos podpowie czego mozna sie spodziewac po silniku TD.Po prostu jestem ciekawy ktøry z tych silnikøw jest mniej awaryjny. |
1 turbo booster potrafi się zaciąć pęknąć mębrana pare zł naprawa
2 elektrozawór przestawiacza kąta wtrysku polskie paliwo go zabija. (zależny czy wymiana czy regeneracja od paru zł do 400zł)
3 tulejki wybieraka skrzynia pare zł
4 koło pasowe potrafi się rozwarstwić do 300zł
5 przy każdej wymianie rozrządu sprawdzanie kąta wtrysku (tu jest problem bo nie każdy ma sprzęt a jak ma to kreci głową bo to nie bosch)
6 słyszałem że uszczelka pod głowicą potrafi pójść nie jest problem z uszczelką tylko z fachowcami co wymieniają
7 elektrozawór stop na pompie zabija go paliwo pare zł i zabawa szlifierką lub zdejmowanie pompy
8 niewłaściwa eksploatacja skrzyni czyli olej nie wymieniany i poziom oleju zabija 5 bieg lub powoduje szybsze zużycie i zakleszczanie sie skrzyni
9 napinacz jak masz klimę
To wszystko co słyszałem |
|
|
|
 |
bonsao
Forumowicz
Auto: Colt CA4T i MSR II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 45 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 13-11-2010, 19:51
|
|
|
No to Pawelsonx mozesz teraz tak samo ładnie opisac silnik DID?Dzieki wielkie za ta rozpiske na temat silnika TD. |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 13-11-2010, 20:58
|
|
|
1 Koło dwu-masowe potrafi zakończyć żywot przed 200k km cena z wymiana jak pamiętam z 2 tysie
2 Turbina potrafi zakończyć żywot chociaż są przypadki gdzie turbo wytrzymuje ponad 300k km (najczęściej jak ten samochód ma znaną historie lub jest eksploatowany prze 1 właściciela) zależnie jak skończyła żywot od tysiaka w gorę koszt
3 pękające przewody zaislania powietrzem intercooler itp
4 olej przy przepustnicy gaszącej (nienaprawia się bo to w standardzie)
5 egr zacina się czyszczenie jak nic nie da wymiana
6 paliwo może zabić wtryski
7 z powodu skomplikowania budowy potrafi paść jakiś czujnik
8 zdarza się że dolegliwośći rożnego typu spowodowane są złym paliwem np z nieznanego pochodzenia(oszczędności kierowców tirów z trasy warszawa Katowice)
To co słyszałem bo did-a nie miałem |
|
|
|
 |
wojtekpl
Forumowicz
Auto: carisma elegance 1.9 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 34 Skąd: białystok
|
Wysłany: 15-11-2010, 08:26
|
|
|
a ja jezdze DID. wczesniej byla benzynka póżniej benzyna+lpg.
i teraz nie zamienie diesla na nic innego. |
|
|
|
 |
bonsao
Forumowicz
Auto: Colt CA4T i MSR II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 45 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 15-11-2010, 20:27
|
|
|
Dzieki panowie za podpowiedzi .Jak kupie to napisze co kupilem i jakie wrazenia. |
|
|
|
 |
haribo99
Mitsumaniak 02104/KMM

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 48 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17-11-2010, 20:08
|
|
|
Jak najbardziej polecam Ci DiD'a! Sam jezdze taka Carisemka i jest swietna. Po roku jazdy wymienialem:
- Klocki na przód i tył (TRW Lucas);
- przednie tarcze (Textar)
- łączniki stabilizatorów (Yokohama);
- zawór EGR (pękł w pół, ale u mnie to chyba ewenement);
- wczoraj filtr powietrza (Boscha );
- i za jakis miesiac jade na wymiane oleju (Mobil 1 10W-40 2000 Super Premium Diesel, pół syntetyk + nowy filtr oleju Bosch )
Reszta wymienionych części (typu, konsola, kratki nawiewu, przełączniki szyb czy nakrętki na raflektory itp. itd.) było moim kaprysem (wzgledy estetyczne ).
Przedymałem tym autem ponad 12 000 km i nie narzekam. Nic mi nie swiszczy nic nie piszczy, nie puka, nie stuka, silnik pracuje rowno. Dodam tylko, ze delikatnie nie jezdze |
_________________ ---- Tylko uczciwi pozostana dluzej zywi! Beda umierac powoli, tak znacznie bardziej boli, wiec zastanow sie co wolisz....---- |
|
|
|
 |
|