Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Carisma 19td czy carisma did
Autor Wiadomość
bonsao 
Forumowicz

Auto: Colt CA4T i MSR II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 45
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 10-11-2010, 22:57   jeszcze nie kupiłem

Jeszcze nie dokonałem zakupu !!Wiec ciagle sie jeszcze sie zastanawiam.Dieseli juz miałem kilka tych oczywiscie zwykłych TD nigdy mnie zaden nie zawiødł, natomiast nie miałem z common rail .Ale przegladajac fora røznych marek to okazuje sie ze nowoczesne silniki diesla juz nie sa takie bezproblemowe jak starszej generacji.Ostanio miałem Toyote Carine 2.0benz +LPG na poczatku jak załozyli mi instalacjie LPG to myslałem ze ciagne przyczepe campingowa i mimo kilku wizyt w warsztacie nie wiele to pomogło .dopiero problem z LPG rozwiazał BLOS ktøry okazał sie rewelacja do tego auta .Jednak postanowiłem powrucic do Dieseli .Wiec nadal prosze o jakies opinie i sugestie.
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-11-2010, 23:04   

A ja Ci proponuję przejechać się wersją z silnikiem TD, Di-D 102km i Di-D 115km,
wiesz już, że koszta podobna sprawa jest w jednym to w drugim tamto, z czym trzeba się liczyć.

Ale ocenisz je pod względem dynamiki itp. wtedy Ci to pomoże w wyborze.
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 11-11-2010, 07:59   

To z tym LPG miałeś po prostu pecha. Ja miałem już 2 auta z LPG i nie miałem nigdy żadnych problemów a ojciec starą astrą 92r. od 2000 roku zrobił już 200tys km na gazie i też nie było żadnych problemów, normalna eksploatacja. Lpg musi być założone właściwie i przez prawdziwego fachowca i nie może być wtedy żadnych problemów.
Diesla można kupić ale tylko jeśli znasz jego historię. Śmieszą mnie te przebiegi rzędu 180tys w autach około dziesięcio letnich, a szczegulnie jeśli auto jest ściągane i ma taki przebieg to napewno licznik był cofany. Nowego diesla przeważnie kupują ludzie którzy robią rocznie przynajmiej 30tys a to daje napewno nie 180tys :)
Oczywiście sam wybierzesz ale ja radził bym się jeszcze raz dobrze zastanowić.
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 11-11-2010, 10:10   

Jeżeli nie umiesz sam naprawić samochodu to nie bierz carismy z silnikiem td ani z did bo w Piotrkowie nie ma warsztatu co potrafi dobrze naprawić. Mechanicy robią wielkie oczy jak chcesz ustawić kąt wtrysku w pompie lucas co do di-d to pewnie jest też problem bo szwagier od pół roku szuka kogoś kto by mu zdiagnozował silnik w megance 1.9 dci (szlawski tez nie ma dobrej opinii) To o silniki co do zawieszenia to pewnie każdy warsztat da rade :)
 
 
 
carisma1
[Usunięty]

Wysłany: 12-11-2010, 17:52   

CARISMA to pacjent szczególnej troski, ja ujeżdżam swoja już ponad 10 lat i coś na ten temat wiem, każda ingerencja w rozrząd to wielka loteria uda się bądź nie, każda wymiana filtra też, nieszczelne membrany w pompce ręcznej pwodujące utrudniony rozruh, padające głowice, padające skrzynie itd itd, jeśli chcesz koniecznie diesla to niech Cię reka Boska broni przed TD, wiem , ze niektórzy zaraz się obruszą i zaraz powiedza , że jeździli przez kilka lat i są zadowoleni, fakt znam takich co na Fiata 126 P też nie pozwolą powiedzieć złego słowa.
Bierz DID i nie zawracaj głowy, zreszta porównaj na autocentrum.pl jak sie ma ocena motoru TD do DID. Fakty mówią za siebie. Pozdrawiam
 
 
bonsao 
Forumowicz

Auto: Colt CA4T i MSR II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 45
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 13-11-2010, 08:04   do carism1

Carisma1 to moze mi powiesz na jakie czeste awarie cierpi silnikTD ?Wiem z forum ze DID cierpi na kolo dwumasowe,moze odmowic posluszenstwa pompa lub wtryski od zlego paliwa,przepływomierz powietrza lub jakis inny czujnik. .Wiec moze ktos podpowie czego mozna sie spodziewac po silniku TD.Po prostu jestem ciekawy ktøry z tych silnikøw jest mniej awaryjny.
 
 
pamar 
Mitsumaniak
Kainamustim


Auto: Carisma 1,9TD Colt VII 1,3
Zaproszone osoby: 2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 4173
Skąd: Andrespol/Radków
Wysłany: 13-11-2010, 08:43   

carisma1 napisał/a:
na Fiata 126 P

OOOOOO teraz to przegiąłeś ;) Moją fantastyczną, nieocenioną, piękną, super rewelacyjną carcię do fiata..... :evil: [-X
Podejdź no do płota, podejdź no podejdź no... :mrgreen:
A serio, przecież wiele zależy od tego jak bonsao, ma zamiar użytkować Carismę, DID jest zdecydowanie dynamiczniejszy niż TD ale na codzienne dojazdy do pracy na odcinku np. Łódź Wa-wa wybrał bym TD
_________________
ad futuram rei memoriam:
Demokracja - to jednak kupa a świat to może tylko wyobrażenie ;-)
http://www.mitsumaniaki.com/
http://www.mmdzieciom.pl/
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 13-11-2010, 10:22   Re: do carism1

bonsao napisał/a:
.Wiec moze ktos podpowie czego mozna sie spodziewac po silniku TD.Po prostu jestem ciekawy ktøry z tych silnikøw jest mniej awaryjny.


1 turbo booster potrafi się zaciąć pęknąć mębrana pare zł naprawa
2 elektrozawór przestawiacza kąta wtrysku polskie paliwo go zabija. (zależny czy wymiana czy regeneracja od paru zł do 400zł)
3 tulejki wybieraka skrzynia pare zł
4 koło pasowe potrafi się rozwarstwić do 300zł
5 przy każdej wymianie rozrządu sprawdzanie kąta wtrysku (tu jest problem bo nie każdy ma sprzęt a jak ma to kreci głową bo to nie bosch)
6 słyszałem że uszczelka pod głowicą potrafi pójść nie jest problem z uszczelką tylko z fachowcami co wymieniają
7 elektrozawór stop na pompie zabija go paliwo pare zł i zabawa szlifierką lub zdejmowanie pompy
8 niewłaściwa eksploatacja skrzyni czyli olej nie wymieniany i poziom oleju zabija 5 bieg lub powoduje szybsze zużycie i zakleszczanie sie skrzyni
9 napinacz jak masz klimę

To wszystko co słyszałem
 
 
 
bonsao 
Forumowicz

Auto: Colt CA4T i MSR II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 45
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 13-11-2010, 19:51   

No to Pawelsonx mozesz teraz tak samo ładnie opisac silnik DID?Dzieki wielkie za ta rozpiske na temat silnika TD.
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 13-11-2010, 20:58   

1 Koło dwu-masowe potrafi zakończyć żywot przed 200k km cena z wymiana jak pamiętam z 2 tysie
2 Turbina potrafi zakończyć żywot chociaż są przypadki gdzie turbo wytrzymuje ponad 300k km (najczęściej jak ten samochód ma znaną historie lub jest eksploatowany prze 1 właściciela) zależnie jak skończyła żywot od tysiaka w gorę koszt
3 pękające przewody zaislania powietrzem intercooler itp
4 olej przy przepustnicy gaszącej (nienaprawia się bo to w standardzie)
5 egr zacina się czyszczenie jak nic nie da wymiana
6 paliwo może zabić wtryski
7 z powodu skomplikowania budowy potrafi paść jakiś czujnik
8 zdarza się że dolegliwośći rożnego typu spowodowane są złym paliwem np z nieznanego pochodzenia(oszczędności kierowców tirów z trasy warszawa Katowice)

To co słyszałem bo did-a nie miałem
 
 
 
wojtekpl 
Forumowicz

Auto: carisma elegance 1.9 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 34
Skąd: białystok
Wysłany: 15-11-2010, 08:26   

a ja jezdze DID. wczesniej byla benzynka póżniej benzyna+lpg.
i teraz nie zamienie diesla na nic innego.
 
 
bonsao 
Forumowicz

Auto: Colt CA4T i MSR II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 45
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 15-11-2010, 20:27   

Dzieki panowie za podpowiedzi .Jak kupie to napisze co kupilem i jakie wrazenia.
 
 
haribo99 
Mitsumaniak
02104/KMM


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 48
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-11-2010, 20:08   

Jak najbardziej polecam Ci DiD'a! Sam jezdze taka Carisemka i jest swietna. Po roku jazdy wymienialem:
- Klocki na przód i tył (TRW Lucas);
- przednie tarcze (Textar)
- łączniki stabilizatorów (Yokohama);
- zawór EGR (pękł w pół, ale u mnie to chyba ewenement);
- wczoraj filtr powietrza (Boscha :) );
- i za jakis miesiac jade na wymiane oleju (Mobil 1 10W-40 2000 Super Premium Diesel, pół syntetyk + nowy filtr oleju Bosch :) )

Reszta wymienionych części (typu, konsola, kratki nawiewu, przełączniki szyb czy nakrętki na raflektory itp. itd.) było moim kaprysem (wzgledy estetyczne :P ).

Przedymałem tym autem ponad 12 000 km i nie narzekam. Nic mi nie swiszczy nic nie piszczy, nie puka, nie stuka, silnik pracuje rowno. Dodam tylko, ze delikatnie nie jezdze :P
_________________
---- Tylko uczciwi pozostana dluzej zywi! Beda umierac powoli, tak znacznie bardziej boli, wiec zastanow sie co wolisz....----
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.