 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
3,5 GDI vs. 3,2DiD |
Autor |
Wiadomość |
alavit
Nowy Forumowicz
Auto: Vectra C kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2010 Posty: 8 Skąd: okolice Wawy
|
Wysłany: 13-11-2010, 00:13 3,5 GDI vs. 3,2DiD
|
|
|
Witam wszystkich serdecznie.
Od jakiegoś czasu przeglądam to forum gdyż "zachorowałem" na Pajero III w wersji 3D.
Wcześniej myślałem o Pininie bo mały i zgrabny ale jak zobaczyłem Pajero III to już nie mogę się od niego uwolnić.
Na forum zamieszczonych jest wiele opinii zarówno pozytywnych jak i negatywnych (awaryjność) ale większość dotyczy wersji z dieslem. Bardzo mało lub prawie wcale nie ma opinii o silniku 3,5 GDI. Wiem,że to mniej popularna wersja u nas ze względu na paliwożerność ale jeśli ktoś z Was jest w stanie porównać te 2 jednostki lub opisać benzynę to byłbym bardzo wdzięczny. Chodzi głównie o awaryjność (pompa, wtryski), koszty serwisowania (rozrząd i inne czynności obsługowe), zachowanie na drodze, skrzynie biegów (czy GDI występuje z manualem?), wyposażenie aut z poszczególnymi silnikami i inne cenne informacje.
Z góry dziękuje i pozdrawiam.
ZG |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 14-11-2010, 10:23
|
|
|
Z tego co wiem kolego Gdi to nie jest taka zła jednostka, jednak jest to dość skomplikowana jednostka, przez co czasem może być trudna w serwisowaniu-nie wiem czy planował byś gaz-ale praktycznie nie daje się zagazować(duże koszta).Jednak równocześnie wychodziła jednostka 3.5 litra nie Gdi-konstrukcyjnie starsza ale bardzo poczciwa jednostka dająca tyle samo frajdy!!!
Natomiast pewnie zdążyłeś już poczytać na temat diesla- ma swoje mankamenty na które musisz uważać -np. pompa wtryskowa,może jest to nie tyle mankament, bo zależy to po prostu od stanu wyekspluatowania danego auta,co może przyspożyć b. duże wydatki! jednak jak wszystko ok to silnik ten naprawę sobie radzi z masą tego pojazdu i również jest mało awaryjny
[ Dodano: 14-11-2010, 10:27 ]
ale jeśli choddzi o porównanie:
3.5 Gdi vs 3.2 Did na 100% Did
3.Gdi vs zwykłe 3.5 na 100% zwykłe 3.5
ale
3.2 Did vs zwykłe 3.5 benzyna------??????????????????????????????????????? |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
alavit
Nowy Forumowicz
Auto: Vectra C kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2010 Posty: 8 Skąd: okolice Wawy
|
Wysłany: 14-11-2010, 11:05
|
|
|
Dzięki serdeczne za odzew. Właśnie zauważyłem, że jest mnóstwo postów (i chyba większość przeczytałem) dot. 3,2DiD a prawie nic o 3,5GDI. Co do gazu w GDI to mam świadomość, że z gazem raczej ciężko. Chodzi mi głównie o awaryjność silnika, obsługa rozrządu (łańcuch czy pasek) i awaryjność pompy ew. skrzynia biegów (czy są te same co w dieslu 3,2). Ogólnie czy poza wyższym spalaniem jest droższy w eksploatacji?
Pozdrawiam
ZG |
|
|
|
 |
Szyszkowa
mod Pajero seek&destroy

Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 308 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-11-2010, 11:14
|
|
|
Dysproporcja w liczbie postów wynika ze stosunku liczby posiadaczy 3.2 DiD do liczby posiadaczy jednostek benzynowych. Tych drugich jest po prostu znacznie, ale to znacznie mniej. |
_________________
 |
|
|
|
 |
alavit
Nowy Forumowicz
Auto: Vectra C kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2010 Posty: 8 Skąd: okolice Wawy
|
Wysłany: 14-11-2010, 12:07
|
|
|
Szyszkowa napisał/a: | Dysproporcja w liczbie postów wynika ze stosunku liczby posiadaczy 3.2 DiD do liczby posiadaczy jednostek benzynowych. Tych drugich jest po prostu znacznie, ale to znacznie mniej. |
Tak, tak, to już zauważyłem. Miałem nadzieje, że jest na forum ktoś kto używa takiego autka i coś na ten temat napisze lub może ktoś serwisuje te wersje i ma doswiadczenie.
pozdrawiam
ZG |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 14-11-2010, 22:22
|
|
|
GDI - naprawdę fajny silnik jeśli jest zadbany. Ale jeśli siądzie, to kupno używki(silnika) wychodzi taniej niż jego naprawa |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
lukki
Nowy Forumowicz
Auto: P III benzynowy ;)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 28 Skąd: stolica
|
Wysłany: 18-11-2010, 00:18
|
|
|
kiedy ja kupowałem PIII różnica w GDI i DiD była na poziomie 10-12 tys. plnów. Paliwożerność? Patrząc na masę auta i opory budy, nie wydaje mi się szczególnie wysoka. Miałem inne V6 i V8, i dramatu nie ma |
|
|
|
 |
|
|