Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
3,5 GDI vs. 3,2DiD
Autor Wiadomość
alavit 
Nowy Forumowicz

Auto: Vectra C kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 8
Skąd: okolice Wawy
Wysłany: 13-11-2010, 00:13   3,5 GDI vs. 3,2DiD

Witam wszystkich serdecznie.
Od jakiegoś czasu przeglądam to forum gdyż "zachorowałem" na Pajero III w wersji 3D.
Wcześniej myślałem o Pininie bo mały i zgrabny ale jak zobaczyłem Pajero III to już nie mogę się od niego uwolnić.
Na forum zamieszczonych jest wiele opinii zarówno pozytywnych jak i negatywnych (awaryjność) ale większość dotyczy wersji z dieslem. Bardzo mało lub prawie wcale nie ma opinii o silniku 3,5 GDI. Wiem,że to mniej popularna wersja u nas ze względu na paliwożerność ale jeśli ktoś z Was jest w stanie porównać te 2 jednostki lub opisać benzynę to byłbym bardzo wdzięczny. Chodzi głównie o awaryjność (pompa, wtryski), koszty serwisowania (rozrząd i inne czynności obsługowe), zachowanie na drodze, skrzynie biegów (czy GDI występuje z manualem?), wyposażenie aut z poszczególnymi silnikami i inne cenne informacje.
Z góry dziękuje i pozdrawiam.
ZG
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 14-11-2010, 10:23   

Z tego co wiem kolego Gdi to nie jest taka zła jednostka, jednak jest to dość skomplikowana jednostka, przez co czasem może być trudna w serwisowaniu-nie wiem czy planował byś gaz-ale praktycznie nie daje się zagazować(duże koszta).Jednak równocześnie wychodziła jednostka 3.5 litra nie Gdi-konstrukcyjnie starsza ale bardzo poczciwa jednostka dająca tyle samo frajdy!!!
Natomiast pewnie zdążyłeś już poczytać na temat diesla- ma swoje mankamenty na które musisz uważać -np. pompa wtryskowa,może jest to nie tyle mankament, bo zależy to po prostu od stanu wyekspluatowania danego auta,co może przyspożyć b. duże wydatki! jednak jak wszystko ok to silnik ten naprawę sobie radzi z masą tego pojazdu i również jest mało awaryjny

[ Dodano: 14-11-2010, 10:27 ]
ale jeśli choddzi o porównanie:
3.5 Gdi vs 3.2 Did na 100% Did
3.Gdi vs zwykłe 3.5 na 100% zwykłe 3.5
ale
3.2 Did vs zwykłe 3.5 benzyna------??????????????????????????????????????? :lol:
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
alavit 
Nowy Forumowicz

Auto: Vectra C kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 8
Skąd: okolice Wawy
Wysłany: 14-11-2010, 11:05   

Dzięki serdeczne za odzew. Właśnie zauważyłem, że jest mnóstwo postów (i chyba większość przeczytałem) dot. 3,2DiD a prawie nic o 3,5GDI. Co do gazu w GDI to mam świadomość, że z gazem raczej ciężko. Chodzi mi głównie o awaryjność silnika, obsługa rozrządu (łańcuch czy pasek) i awaryjność pompy ew. skrzynia biegów (czy są te same co w dieslu 3,2). Ogólnie czy poza wyższym spalaniem jest droższy w eksploatacji?
Pozdrawiam
ZG
 
 
Szyszkowa 
mod Pajero
seek&destroy


Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 308
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-11-2010, 11:14   

Dysproporcja w liczbie postów wynika ze stosunku liczby posiadaczy 3.2 DiD do liczby posiadaczy jednostek benzynowych. Tych drugich jest po prostu znacznie, ale to znacznie mniej.
_________________

 
 
alavit 
Nowy Forumowicz

Auto: Vectra C kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 8
Skąd: okolice Wawy
Wysłany: 14-11-2010, 12:07   

Szyszkowa napisał/a:
Dysproporcja w liczbie postów wynika ze stosunku liczby posiadaczy 3.2 DiD do liczby posiadaczy jednostek benzynowych. Tych drugich jest po prostu znacznie, ale to znacznie mniej.

Tak, tak, to już zauważyłem. Miałem nadzieje, że jest na forum ktoś kto używa takiego autka i coś na ten temat napisze lub może ktoś serwisuje te wersje i ma doswiadczenie.
pozdrawiam
ZG
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 14-11-2010, 22:22   

GDI - naprawdę fajny silnik jeśli jest zadbany. Ale jeśli siądzie, to kupno używki(silnika) wychodzi taniej niż jego naprawa ;)
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
lukki 
Nowy Forumowicz

Auto: P III benzynowy ;)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 28
Skąd: stolica
Wysłany: 18-11-2010, 00:18   

kiedy ja kupowałem PIII różnica w GDI i DiD była na poziomie 10-12 tys. plnów. Paliwożerność? Patrząc na masę auta i opory budy, nie wydaje mi się szczególnie wysoka. Miałem inne V6 i V8, i dramatu nie ma :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.