 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Pękające tłoki - wymiana silnika |
Autor |
Wiadomość |
ptts
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DID 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 21 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-11-2010, 11:53 Pękające tłoki - wymiana silnika
|
|
|
Moi Drodzy,
Czy to prawda, że w silnikach po 2003 roku zmieniono/poprawiono tłoki, czy ich konstrukcję tak, że wyeliminowano ich tendencję do pękania?
Niestety mam problem z pękającymi tłokami u mnie w 2002 roczniku. Być może problem związany jest też z pompą paliwową - dlatego chcę kupić "nowy" kompletny silnik i stąd moje pytanie. Jeżeli jest to prawda, że poprawiono tę wadę silników z pierwszych lat produkcji, wtedy będę szukał silnika po 2003 roku.
I jeszcze jedno, czy jeżeli powyższe jest prawdą, to czy "zmienione" tłoki pasują do starszych silników?
Dzięki za informację. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 17-11-2010, 15:26 Re: Pękające tłoki - wymiana silnika
|
|
|
ptts napisał/a: | Moi Drodzy,
Czy to prawda, że w silnikach po 2003 roku zmieniono/poprawiono tłoki, czy ich konstrukcję tak, że wyeliminowano ich tendencję do pękania?
Niestety mam problem z pękającymi tłokami u mnie w 2002 roczniku. Być może problem związany jest też z pompą paliwową - dlatego chcę kupić "nowy" kompletny silnik i stąd moje pytanie. Jeżeli jest to prawda, że poprawiono tę wadę silników z pierwszych lat produkcji, wtedy będę szukał silnika po 2003 roku.
I jeszcze jedno, czy jeżeli powyższe jest prawdą, to czy "zmienione" tłoki pasują do starszych silników?
Dzięki za informację. |
Rzeczywiście spotykamy prawie zawsze pęknięte tłoki rocznikach do 2002. Bardzo rzadko po 02. Tłoki po 02 roku maja inny nr. Ciężko powiedzieć czy są mocniejsze.
Prawdą jest że parametry pompy wpływają na pękniecie tłoka jak i wtryski.
Tłoki po 02 pasują do silników przed 02. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
ptts
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DID 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 21 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-11-2010, 09:05
|
|
|
Czyli jakby "problem" znika w silnikach począwszy od rocznika 2003.
Rozumiem, że jeżeli chodzi o wstawienie silnika np. 2005 rok do mojego Pajero 2002, to nie powinno być z tym problemu... W tym znaczeniu, że silniki pasują 1:1.
A kolega zbyszekm2 nie ma przypadkiem w swoim przepastnym magazynie czegoś co mogłoby mnie zainteresować?
Dzięki za informacje.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 18-11-2010, 10:03
|
|
|
ptts napisał/a: | Czyli jakby "problem" znika w silnikach począwszy od rocznika 2003.
Rozumiem, że jeżeli chodzi o wstawienie silnika np. 2005 rok do mojego Pajero 2002, to nie powinno być z tym problemu... W tym znaczeniu, że silniki pasują 1:1.
A kolega zbyszekm2 nie ma przypadkiem w swoim przepastnym magazynie czegoś co mogłoby mnie zainteresować?
Dzięki za informacje.
Pozdrawiam |
Sam silnik pasuje, trzeba tylko czasem przezbroić kilka elementów. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
ptts
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DID 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 21 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-11-2010, 10:28
|
|
|
Przepraszam za dociekliwość, ale co trzeba przezbroić?
Czy jest to wielce skomplikowana sprawa?
Może w ogóle nie warto o tym myśleć, tak jak nad wsadzeniem silnika od IV...
Staram się znaleźć jakieś rozwiązanie, które pomoże mi uniknąć kolejnych problemów.
Stąd pomysł na montaż silnika z roku nowszego i teoretycznie wolnego od wad i bolączek silnika w wersji do 2002 roku. Ale jeżeli i to ma okazać się "grą nie wartą świeczki" wtedy pozostaje mi chyba tylko wyrzucić całą pozostałość na złom. |
|
|
|
 |
|
|