Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pękające tłoki - wymiana silnika
Autor Wiadomość
ptts 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DID 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-11-2010, 11:53   Pękające tłoki - wymiana silnika

Moi Drodzy,
Czy to prawda, że w silnikach po 2003 roku zmieniono/poprawiono tłoki, czy ich konstrukcję tak, że wyeliminowano ich tendencję do pękania?
Niestety mam problem z pękającymi tłokami u mnie w 2002 roczniku. Być może problem związany jest też z pompą paliwową - dlatego chcę kupić "nowy" kompletny silnik i stąd moje pytanie. Jeżeli jest to prawda, że poprawiono tę wadę silników z pierwszych lat produkcji, wtedy będę szukał silnika po 2003 roku.
I jeszcze jedno, czy jeżeli powyższe jest prawdą, to czy "zmienione" tłoki pasują do starszych silników?
Dzięki za informację.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 17-11-2010, 15:26   Re: Pękające tłoki - wymiana silnika

ptts napisał/a:
Moi Drodzy,
Czy to prawda, że w silnikach po 2003 roku zmieniono/poprawiono tłoki, czy ich konstrukcję tak, że wyeliminowano ich tendencję do pękania?
Niestety mam problem z pękającymi tłokami u mnie w 2002 roczniku. Być może problem związany jest też z pompą paliwową - dlatego chcę kupić "nowy" kompletny silnik i stąd moje pytanie. Jeżeli jest to prawda, że poprawiono tę wadę silników z pierwszych lat produkcji, wtedy będę szukał silnika po 2003 roku.
I jeszcze jedno, czy jeżeli powyższe jest prawdą, to czy "zmienione" tłoki pasują do starszych silników?
Dzięki za informację.

Rzeczywiście spotykamy prawie zawsze pęknięte tłoki rocznikach do 2002. Bardzo rzadko po 02. Tłoki po 02 roku maja inny nr. Ciężko powiedzieć czy są mocniejsze.
Prawdą jest że parametry pompy wpływają na pękniecie tłoka jak i wtryski.
Tłoki po 02 pasują do silników przed 02.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
ptts 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DID 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-11-2010, 09:05   

Czyli jakby "problem" znika w silnikach począwszy od rocznika 2003.
Rozumiem, że jeżeli chodzi o wstawienie silnika np. 2005 rok do mojego Pajero 2002, to nie powinno być z tym problemu... W tym znaczeniu, że silniki pasują 1:1.
A kolega zbyszekm2 nie ma przypadkiem w swoim przepastnym magazynie czegoś co mogłoby mnie zainteresować?
Dzięki za informacje.
Pozdrawiam
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 18-11-2010, 10:03   

ptts napisał/a:
Czyli jakby "problem" znika w silnikach począwszy od rocznika 2003.
Rozumiem, że jeżeli chodzi o wstawienie silnika np. 2005 rok do mojego Pajero 2002, to nie powinno być z tym problemu... W tym znaczeniu, że silniki pasują 1:1.
A kolega zbyszekm2 nie ma przypadkiem w swoim przepastnym magazynie czegoś co mogłoby mnie zainteresować?
Dzięki za informacje.
Pozdrawiam

Sam silnik pasuje, trzeba tylko czasem przezbroić kilka elementów.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
ptts 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DID 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-11-2010, 10:28   

Przepraszam za dociekliwość, ale co trzeba przezbroić?
Czy jest to wielce skomplikowana sprawa?
Może w ogóle nie warto o tym myśleć, tak jak nad wsadzeniem silnika od IV...
Staram się znaleźć jakieś rozwiązanie, które pomoże mi uniknąć kolejnych problemów.
Stąd pomysł na montaż silnika z roku nowszego i teoretycznie wolnego od wad i bolączek silnika w wersji do 2002 roku. Ale jeżeli i to ma okazać się "grą nie wartą świeczki" wtedy pozostaje mi chyba tylko wyrzucić całą pozostałość na złom.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.