Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak wyjąć alternator? [12V]
Autor Wiadomość
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-11-2010, 07:11   

fakt - w domyśle miałem Galanta 2.0 V6 :) który ma silnik DOHC...
jakoś wypowiedzi Marka pasują mi bardziej do forum Galantowego a nie Sigm i stąd pomyłka
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 23-11-2010, 08:16   

Oj tam oj tam ;) Miałem do czynienia z Sigmami też :D

lukasz12 napisał/a:
jest niemożliwe zarówno od góry (bo przeszkadza dolot)

To nie wiem czy miałem szczęście czy co ? Natomiast ja wyjmowałem od góry - nie zdejmując kolektora. Jak wspomniałem za pierwszym razem z godzinę się pociłem.
Potem pokazałem właścicielowi jak i sam w końcu ogarniał wyjmowanie i wkładania alternatora :D
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 23-11-2010, 16:31   

a robiłeś to na aucie ze wspomaganiem i klimą ? - jesli tak to szacun - u mnie w kombi nie wyszedł bez zdejmowania dolotu i odkręcania jednego uchwytu - chyba że ktoś ma ręce z gumy i wyciągnie to nad skrzynią. - oczywiście jak nie ma instalacji lpg ;) - tak po prawdzie to mam teraz ciaśniej i za razem luźniej pod maską (przy 24v) to co może się psuć jest na wierzchu i nie ma problemu :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
krzysius 
Forumowicz

Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 130
Skąd: legnica
Wysłany: 23-11-2010, 22:18   

hej alternator wychodzi bez problemu górą 1 godzinka i wyjęty 8)
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 23-11-2010, 23:59   

VirMan, ze wspomaganiem i klimą :P I w stronę błotnika a nie skrzyni :P
O ile pamiętam, trzeba było przewód klimy troszkę ruszyć, bo zawadzał. Ale kilka razy w te i spowrotem i daje się w miarę szybko wyciągnąć :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 24-11-2010, 09:30   

no to wytrwały byłeś- u mnie przeszkadzała tylna lambda , katalizator , osłona termiczna świec i przewody klimy.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
and.lukas 
Forumowicz

Auto: Mitsu Sigma kombi '95
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 54
Skąd: Mszczonów
Wysłany: 05-12-2010, 21:32   

Maretzky85 napisał/a:
Ja wyjmowałem alternator z 12V górą bez zdejmowania kolektora dolotowego. Trzeba się trochę nagimnastykować, ale da radę... Za pierwszym razem godzinę zajęło mi wyjęcie alternatora, później już było szybciej :)
Warunek - trzeba mieć szczupłe łapki :>


Nie wiem jak Ci sie to udało, bo tam nie ma miejsca aby go wyjać i grubość rąk nie ma znaczenia ( z odkręceniem od silnika nie ma problemu)
Ja zdemontowałem serwo hamulca ( 10 min roboty) ale troche później sie zeszło z montażem i odpowietrzeniem układu.
_________________
Powymyślali te durackie maszyny, bo siły w rękach nie mieli...
Kazimierz Pawlak (ten od Kargula)
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 05-12-2010, 22:44   

Zaczynam myśleć, że po prostu jakaś dziwna była ta Sigma...
Fakt, że było ciężko, ale wyszedł...
No i sporo kombinowania i obracania było na pewno :P
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 05-12-2010, 22:48   

może jakiś mikry alternator? - bo standardowy nie wychodzi :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
tomak 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma Kombi 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-03-2011, 22:45   

podepnę się pod temat bo mam w swojej Sigmie podobne objawy co założyciel tematu, z tą róznicą, ze jeszcze samochód mi jeździ tzn. coś tam ładuje.

Ale boję się, żę alternator zaraz padnie zupełnie a mam dostęp do alternatora z Sigmy 3000GT

czy ktoś wie czy moge go wstawić w Sigmę Kombi 12V?
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 03-03-2011, 23:12   

tak jak pisane było - możesz.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 04-03-2011, 00:13   

Tak gwoli ścisłości - w 3000GT FWD i SIGMACH to praktycznie cała mechnika jest z przodu identyczna lub bardzo podobna - zarówno napęd (silniki i skrzynia) jak i zawieszenie...
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 04-03-2011, 07:11   

Alternator w 12V jest inny niż w 24V
Według CAPS-a:
SOHC : MD112323(90A), MD120365(110A), kombi dodatkowo AW335900,
DOHC : MD197469(90A), MD197470(110A)

np sprężarka klimatyzacji też wygląda podobnie.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
Ostatnio zmieniony przez wojtas 09-03-2011, 16:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 04-03-2011, 08:04   

zgadza sie - ale nie możesz przełożyć alternatora z 12v do 24v , bo jest za krtóki wałek na pasek- odwrotnie można ( sam przekładałem)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 05-03-2011, 10:35   

A i jeszcze dla jasności bez zdejmowania dolotu się nie obejdzie. Piszę oczywiście o wersji 12 zawodowej. Dodatkowo postawie flaszkę temu kto to zrobi bez zdejmowania kolektora :!: :wink:
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.