Jak wyjąć alternator? [12V] |
Autor |
Wiadomość |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 23-11-2010, 07:11
|
|
|
fakt - w domyśle miałem Galanta 2.0 V6 który ma silnik DOHC...
jakoś wypowiedzi Marka pasują mi bardziej do forum Galantowego a nie Sigm i stąd pomyłka |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 23-11-2010, 08:16
|
|
|
Oj tam oj tam Miałem do czynienia z Sigmami też
lukasz12 napisał/a: | jest niemożliwe zarówno od góry (bo przeszkadza dolot) |
To nie wiem czy miałem szczęście czy co ? Natomiast ja wyjmowałem od góry - nie zdejmując kolektora. Jak wspomniałem za pierwszym razem z godzinę się pociłem.
Potem pokazałem właścicielowi jak i sam w końcu ogarniał wyjmowanie i wkładania alternatora |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 23-11-2010, 16:31
|
|
|
a robiłeś to na aucie ze wspomaganiem i klimą ? - jesli tak to szacun - u mnie w kombi nie wyszedł bez zdejmowania dolotu i odkręcania jednego uchwytu - chyba że ktoś ma ręce z gumy i wyciągnie to nad skrzynią. - oczywiście jak nie ma instalacji lpg - tak po prawdzie to mam teraz ciaśniej i za razem luźniej pod maską (przy 24v) to co może się psuć jest na wierzchu i nie ma problemu |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
krzysius
Forumowicz
Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 130 Skąd: legnica
|
Wysłany: 23-11-2010, 22:18
|
|
|
hej alternator wychodzi bez problemu górą 1 godzinka i wyjęty |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 23-11-2010, 23:59
|
|
|
VirMan, ze wspomaganiem i klimą I w stronę błotnika a nie skrzyni
O ile pamiętam, trzeba było przewód klimy troszkę ruszyć, bo zawadzał. Ale kilka razy w te i spowrotem i daje się w miarę szybko wyciągnąć |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 24-11-2010, 09:30
|
|
|
no to wytrwały byłeś- u mnie przeszkadzała tylna lambda , katalizator , osłona termiczna świec i przewody klimy. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
and.lukas
Forumowicz
Auto: Mitsu Sigma kombi '95
Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 54 Skąd: Mszczonów
|
Wysłany: 05-12-2010, 21:32
|
|
|
Maretzky85 napisał/a: | Ja wyjmowałem alternator z 12V górą bez zdejmowania kolektora dolotowego. Trzeba się trochę nagimnastykować, ale da radę... Za pierwszym razem godzinę zajęło mi wyjęcie alternatora, później już było szybciej
Warunek - trzeba mieć szczupłe łapki :> |
Nie wiem jak Ci sie to udało, bo tam nie ma miejsca aby go wyjać i grubość rąk nie ma znaczenia ( z odkręceniem od silnika nie ma problemu)
Ja zdemontowałem serwo hamulca ( 10 min roboty) ale troche później sie zeszło z montażem i odpowietrzeniem układu. |
_________________ Powymyślali te durackie maszyny, bo siły w rękach nie mieli...
Kazimierz Pawlak (ten od Kargula) |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 05-12-2010, 22:44
|
|
|
Zaczynam myśleć, że po prostu jakaś dziwna była ta Sigma...
Fakt, że było ciężko, ale wyszedł...
No i sporo kombinowania i obracania było na pewno |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 05-12-2010, 22:48
|
|
|
może jakiś mikry alternator? - bo standardowy nie wychodzi |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
tomak
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma Kombi 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2009 Posty: 28 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-03-2011, 22:45
|
|
|
podepnę się pod temat bo mam w swojej Sigmie podobne objawy co założyciel tematu, z tą róznicą, ze jeszcze samochód mi jeździ tzn. coś tam ładuje.
Ale boję się, żę alternator zaraz padnie zupełnie a mam dostęp do alternatora z Sigmy 3000GT
czy ktoś wie czy moge go wstawić w Sigmę Kombi 12V? |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 03-03-2011, 23:12
|
|
|
tak jak pisane było - możesz. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 04-03-2011, 00:13
|
|
|
Tak gwoli ścisłości - w 3000GT FWD i SIGMACH to praktycznie cała mechnika jest z przodu identyczna lub bardzo podobna - zarówno napęd (silniki i skrzynia) jak i zawieszenie... |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 04-03-2011, 07:11
|
|
|
Alternator w 12V jest inny niż w 24V
Według CAPS-a:
SOHC : MD112323(90A), MD120365(110A), kombi dodatkowo AW335900,
DOHC : MD197469(90A), MD197470(110A)
np sprężarka klimatyzacji też wygląda podobnie. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
Ostatnio zmieniony przez wojtas 09-03-2011, 16:02, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 04-03-2011, 08:04
|
|
|
zgadza sie - ale nie możesz przełożyć alternatora z 12v do 24v , bo jest za krtóki wałek na pasek- odwrotnie można ( sam przekładałem) |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 05-03-2011, 10:35
|
|
|
A i jeszcze dla jasności bez zdejmowania dolotu się nie obejdzie. Piszę oczywiście o wersji 12 zawodowej. Dodatkowo postawie flaszkę temu kto to zrobi bez zdejmowania kolektora |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
|