[EA5A/W 2.5] Silnik nie odpala po umyciu wodą ! |
Autor |
Wiadomość |
wilukce
Mitsumaniak

Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 400 Skąd: Kozienice/Kraków
|
Wysłany: 26-11-2010, 20:18
|
|
|
Dobra chłopaki. Misiek prawie zrobiony. Wymieniłem cała przepustnicę z fabrycznie ustawionym TPS'em (miałem połamany czujnik). Autko już pracuje na 6 cylindrach. Nie pali się kontrolka CHECK ENGINE. Autko ma swoją moc. Mimo to lekko wibruje na niskich obrotach. Wydaje mi się, że ma za niskie obroty. Na Drive ma około 400-450 (bardziej wibruje na LPG niż PB) a na Neutralu ma kolo 500. Na neutralu mniej juz dużo wibruje. Poza tym wszystko działa jak należy. No i teraz pytanie do Was o te obroty ? Dodam, że nie uczyłem jeszcze autka obrotów. Chciałem to zrobić jutro, ale zastanawiam się czy te obroty nie są za niskie i może najpierw wyregulować przepustnicę ? Bardzo proszę o pomoc. Najlepiej do jutra do 10 Będę ogromnie wdzięczny ! |
_________________ Moja historia, czyli "Jak się tu znalazłem" - LINK
1. PEUGEOT 306 1.6 Break 98KM 2001 (obecnie)
2. OPEL ASTRA H 1.4 16V Twinport 90KM M/T 2004 (obecnie)
3. RENAULT SCENIC 1.9dCi 105KM M/T 2003 (sprzedany)
4. MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 A/T + LPG 1999 (sprzedany)
5. RENAULT Clio II 1.2 8V 1998 (sprzedany)
 |
|
|
|
 |
BigTomala
Mitsumaniak MOD Black Dragon

Auto: GALANT Sport Edition EA5A V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 01 Cze 2006 Posty: 309 Skąd: GDAŃSK/Pruszcz Gd
|
Wysłany: 26-11-2010, 20:21
|
|
|
wilukce napisał/a: | Dodam, że nie uczyłem jeszcze autka obrotów. | Prosze bardzo http://forum.mitsumaniaki...p=607690#607690 |
_________________ To, że akurat milczę nie oznacza, że nie mam nic do powiedzenia... Kiedy rozum śpi budzą się upiory...
 |
|
|
|
 |
wilukce
Mitsumaniak

Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 400 Skąd: Kozienice/Kraków
|
Wysłany: 27-11-2010, 15:42
|
|
|
BigTomala, dzięki dzięki
Ja właśnie wyczyściłem silniczek krokowy. Był nieźle zasyfiony przez taki nagar czarny. Jak zacząłem myć to zmienił kolor na taki brązowy Autko zdecydowanie równiej chodzi na wolnych obrotach Mimo to mam jeszcze za niskie obroty. Na N jest to tylko 500 a na D tylko 400. Gdyby było jeszcze mniej to autko by gasło. Myśle jednak, że może się to ustawi z czasem. Narazie da się jeździć W razie pytań będę kontynuował temat. Dzięki wszystkim za pomoc !!! |
_________________ Moja historia, czyli "Jak się tu znalazłem" - LINK
1. PEUGEOT 306 1.6 Break 98KM 2001 (obecnie)
2. OPEL ASTRA H 1.4 16V Twinport 90KM M/T 2004 (obecnie)
3. RENAULT SCENIC 1.9dCi 105KM M/T 2003 (sprzedany)
4. MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 A/T + LPG 1999 (sprzedany)
5. RENAULT Clio II 1.2 8V 1998 (sprzedany)
 |
|
|
|
 |
Psikus
Mitsumaniak

Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 981 Skąd: sosnowiec
|
Wysłany: 28-11-2010, 10:58
|
|
|
wilukce, w moim 2,0 po odpięciu akumulatora przez kilkanascie km ma właśnie takie niskie obroty można to "rozjezdzić" ale dla spokoju lepiej nauczyć go obrotów. |
|
|
|
 |
wilukce
Mitsumaniak

Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 400 Skąd: Kozienice/Kraków
|
Wysłany: 29-11-2010, 13:16
|
|
|
Chłopaki wydaje mi się, że muszę jeszcze wymienić kable i świece. Dziś rano zapaliła mi się kontrolka CHECK ENGINE. Odpiąłem aku i do tej pory nie znalazło żadnych błędów. Wydaje mi się, że któraś świeca nie daje rady. Albo kable. Któryś cylinder chyba przerywa. W ogóle autko na niskich obrotach drży i obroty falują. Aparat dobry - kopułka czysta - palec nowy. Kable i świece prawdopodobnie nie wymieniane od 3 lat. Komputer znalazłby jakieś błędy gdyby kable i świece były do *upy ? Może ktoś miał taką sytuację. Pewnie jak którys garnek nie chodzi to ciśnienie powietrza jest inne i chociażby ten czujnik może coś wywalić. Niech mnie ktoś uświadomi albo poprawi.
[ Dodano: 29-11-2010, 13:37 ]
http://allegro.pl/ngk-rc-...1333027100.html - co myślicie o tym ?
http://moto.allegro.pl/sw...1343640348.html
no i świece. Chciałem znaleźć jakieś tańsze trochę może. Tzn te denso za trochę nie na mój budżet w tej chwili. Może coś NGK ? Jak ktoś ma jakiś ciekawy link to proszę pisać. Ja w między czasie będę szukał i czytał forum. Dzięki z góry. |
_________________ Moja historia, czyli "Jak się tu znalazłem" - LINK
1. PEUGEOT 306 1.6 Break 98KM 2001 (obecnie)
2. OPEL ASTRA H 1.4 16V Twinport 90KM M/T 2004 (obecnie)
3. RENAULT SCENIC 1.9dCi 105KM M/T 2003 (sprzedany)
4. MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 A/T + LPG 1999 (sprzedany)
5. RENAULT Clio II 1.2 8V 1998 (sprzedany)
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 29-11-2010, 14:11
|
|
|
Może być również MAF uszkodzony, albo wtyczka zalana wodą i skorodowana. Spotkałbym się z kimś kto ma takiego samego Miśka i podmieniłbym MAF dla sprawdzenia. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
wilukce
Mitsumaniak

Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 400 Skąd: Kozienice/Kraków
|
Wysłany: 29-11-2010, 17:50
|
|
|
Co to takiego ten MAF ? Wyczytałem tylko - mass air flow ?
[ Dodano: 29-11-2010, 17:54 ]
przepływomierz ? |
_________________ Moja historia, czyli "Jak się tu znalazłem" - LINK
1. PEUGEOT 306 1.6 Break 98KM 2001 (obecnie)
2. OPEL ASTRA H 1.4 16V Twinport 90KM M/T 2004 (obecnie)
3. RENAULT SCENIC 1.9dCi 105KM M/T 2003 (sprzedany)
4. MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 A/T + LPG 1999 (sprzedany)
5. RENAULT Clio II 1.2 8V 1998 (sprzedany)
 |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 29-11-2010, 18:58
|
|
|
wilukce napisał/a: | przepływomierz ? |
Tak |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
wilukce
Mitsumaniak

Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 400 Skąd: Kozienice/Kraków
|
Wysłany: 29-11-2010, 19:00
|
|
|
Można go rozebrać i sprawdzić go ? |
_________________ Moja historia, czyli "Jak się tu znalazłem" - LINK
1. PEUGEOT 306 1.6 Break 98KM 2001 (obecnie)
2. OPEL ASTRA H 1.4 16V Twinport 90KM M/T 2004 (obecnie)
3. RENAULT SCENIC 1.9dCi 105KM M/T 2003 (sprzedany)
4. MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 A/T + LPG 1999 (sprzedany)
5. RENAULT Clio II 1.2 8V 1998 (sprzedany)
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 30-11-2010, 08:08
|
|
|
wilukce napisał/a: | Dziś rano zapaliła mi się kontrolka CHECK ENGINE. Odpiąłem aku i do tej pory nie znalazło żadnych błędów. |
Zapaliło przy równomiernej , jednostajnej jeżdzie Np 1 km jazdy przy ok. 90km/h |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
wilukce
Mitsumaniak

Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 400 Skąd: Kozienice/Kraków
|
Wysłany: 30-11-2010, 17:58
|
|
|
Owczar, przepraszam za bałagan w tym temacie. Przyznam, że trochę się zapomniałem pisząc niektóre rzeczy. Jestem na forum 1,5 miesiące i obiecuję poprawę. Myślę jednak, że jeśli ktoś kiedykolwiek będzie miał jakieś problemy z zapłonem i elektryką znajdzie w tym temacie dużo cennych rad.
KaWu napisał/a: | Zapaliło przy równomiernej , jednostajnej jeżdzie Np 1 km jazdy przy ok. 90km/h |
Pamiętam, że zapaliła mi się jak sie zatrzymałem przed bramą i poszedłem ją otworzyć. Jednak dziś zrobiłem trase 300 km i autko oprócz tego, że troszeczkę szarpie na niskich obrotach to chodzi dobrze i kontrolka się nie pojawia. Może coś śnieg gdzieś wleciał. Kto to wie. Wiemy jaka wczoraj była pogoda ... a mój Misiek nisko zawieszony. |
_________________ Moja historia, czyli "Jak się tu znalazłem" - LINK
1. PEUGEOT 306 1.6 Break 98KM 2001 (obecnie)
2. OPEL ASTRA H 1.4 16V Twinport 90KM M/T 2004 (obecnie)
3. RENAULT SCENIC 1.9dCi 105KM M/T 2003 (sprzedany)
4. MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 A/T + LPG 1999 (sprzedany)
5. RENAULT Clio II 1.2 8V 1998 (sprzedany)
 |
|
|
|
 |
|