Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Klimatyzacja - założenie
Autor Wiadomość
marexi 
Mitsumaniak


Auto: EJ9
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 517
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 15-01-2011, 14:36   [CA4A 1.6] Klimatyzacja - założenie

Witam!
Mam takie pytanie odnosnie klimy w Colcie, a wiec moja Ukochana ma Colcika GLXi i tak sie do niego przywiazala ze stwierdzila(jej pierwsze auto) ze nigdy go nie odda wiec postanowilismy w niego zainwestowac:) Pierw zawieszenie itp juz zrobione:)
Blacharka- Zmiena koloru dachu, likiwadcja korozji itp - na wiosne

I tak w miare myslenia chcilaem sie zapytac jak to jest z klimatyzacja? poniewaz w jej colcie jej nie ma, ale znalazlem kilka 1,3 z klima w niemczech za nieduze pieniadze i chcialbym sie zapytac czy nie ma problemow z zalozeniem do 1,6 klimatyzacji od 1,3? czy musi byc to 1,6 i jakie trudnosci moga mnie spotkac:)
chetnie dowiedzielbym sie o tym, wiec prosillbym osoby ktore maja pojecie o wypowiedz badz jakis FAQ jak to zrobic:) z gory dzieki
Jezeli powielilem temat to przepraszam, ale szukajka mi nie dziala a przelecielame kilkanascie stron i nie znalalem, a zalezy mi na czasie poniewaz kolega moze mi na dniach colta z klima przywiezc i chce wiedziec czy go kupowac:)
_________________
92' Colt 1.6 GLXi - :)
00' Carisma Dynamics 1.8 GDI - sprzedana
98' Galant V6 Winter Edition - sprzedany
97' L - E5CW :( :( buum było
97' Honda Civic 1.4i
http://forum.mitsumaniaki...p?user_id=13173
 
 
grant 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt '92 1.6 GLXI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 20
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 16-01-2011, 00:27   

Jeżeli chodzi o przełożenie to nie ma większego problemu. Problem zaczyna się wtedy, kiedy będziesz musiał ją nabić. Ostatnio sam chciałem zamontować. Z resztą przecież wiesz, bo chciałem kupić od Ciebie sterownik ale zrezygnowałem po tym, jak przeczytałem że nikt już nie nabija takiego czynnika chłodniczego (R12) I faktycznie, ani w naszym mieście ani w ZG nie mogłem znaleźć firmy która podjęłaby się tego.
 
 
 
marexi 
Mitsumaniak


Auto: EJ9
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 517
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 16-01-2011, 02:11   

Tutaj cytat z forum VW, facet pytal co zrobic bo nigdzie mu nie chcieli nabic r12 i pytal czy da sie wymienic i mu odp cos takiego...

"Jest spora róznica miedzy jednym gazem a drugim...W instalacjach na stary gaz ( R12 ) za substancje smarujaca kompresor urzywało sie oleju mineralnego natomiast w instalacjach na niby eko gaz czyli tych nowszych ( R134a ) urzywany jest olej syntetyczny.
Pracowałem 3 lata w zakładzie ktory prucz elektryki zajmował sie klimą.
'
Sa dwie opcje nabicia Twojej instalacjji :

Zdejmujesz kompresor oprózniasz go z oleju ( wylewasz jak z silnika )
Zalewasz go nowym ( syntetycznym )
Przepłukujesz kazdy przewód ( bez zdejmowania ) benzyną extrakcyjna pod ciśnieniem
Wymieniasz filtr osuszacz
Sprawdzasz azotem szczelnosc układu
Nabijasz R134a i masz sople pod nosem


Druga opcia:
Zdejmujesz kompresor oprózniasz go z oleju ( wylewasz jak z silnika )
Zalewasz go nowym ( syntetycznym )
i tu są schody bo zawory w obydwu instalacjach nie są takie same. Wiec albo robisz to full wypas i kupujesz urzywane przewody z instalacji na nowy gaz i montujesz takowe jezeli niechcesz wydawac dodatkowych kilku stówek to...
Przepłukujesz kazdy przewód ( bez zdejmowania ) benzyną extrakcyjna pod ciśnieniem
Wymieniasz filtr osusacz
wpuszczasz azot aby byc pewnym ze nowe o-ringi trzymaja i...
aplikujesz do układu ( tzw. przezbrajacz ) koszt takiego to ok. 180 zl
Nabijasz układ gazem R134a i masz sople pod nosem ale mniejsze bo na starym gazie temperatura była srednio jeden stopien niższa niz na R134a"


a jak sobie radza wlasciciele coltow na stary czynnik :?:

a w Colcie po 96r CJ0 te jest R16?? jezeli nie to czy mozna od niego zalozyc instalacje?
PS Grant jak cos to mozna by bylo razem sie kiedys umowic i sprobowac jak juz bede mial wszystkie czesci
_________________
92' Colt 1.6 GLXi - :)
00' Carisma Dynamics 1.8 GDI - sprzedana
98' Galant V6 Winter Edition - sprzedany
97' L - E5CW :( :( buum było
97' Honda Civic 1.4i
http://forum.mitsumaniaki...p?user_id=13173
 
 
grant 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt '92 1.6 GLXI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 20
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 16-01-2011, 13:45   

Również kiedyś przez Google trafiłem na ten temat z VW. Jak zdobędziesz wszystkie części daj znać. Coś tam zmontujemy. Może i ja znów się nakręcę na klimatyzacje, tym bardziej że dzisiejszej nocy musiałem ściągać folie z przednich szyb bocznych przy niebieskich, które jako tako latem przyczyniały się do chłodniejszego wnętrza.
 
 
 
Browar
[Usunięty]

Wysłany: 16-01-2011, 17:43   

Kolego klimka z 1,3 nie spasuje do 1,6 temat juz przerabiany, kolega czarnuch23 juz przerabial temat klimy od 1,3 jak chcesz go spytaj.
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 16-01-2011, 18:28   

Kompresor w 1,6/1,8 jest mocowany z przodu na "podstawce" pod pompa wspomagania. w 1.3 jest mocowany z tylu .
Inne przewody od kompresora, inne mocowanie, kolo w 1.6/1,8 jest na pasek wielorowkowy, 1.3 na klinowy.
Zabawa przednia koszty spore :) od roku walcze na wiosne mam zamiar odpalic, juz mam komplet dorobic musze tylko czesc wiazki od strony kompresora :P co przy poprzednim problemie braku mocowania pod blok jest malenkim panem pikusiem.
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
marexi 
Mitsumaniak


Auto: EJ9
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 517
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 16-01-2011, 23:03   

czarnuch23, a co z czynnikiem?
_________________
92' Colt 1.6 GLXi - :)
00' Carisma Dynamics 1.8 GDI - sprzedana
98' Galant V6 Winter Edition - sprzedany
97' L - E5CW :( :( buum było
97' Honda Civic 1.4i
http://forum.mitsumaniaki...p?user_id=13173
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 16-01-2011, 23:28   

od 95 roku juz byly robione na 134 a wiec nie ma problemu z czynikiem.. poprzednie niestety jet problem ktory trzeba obejsc. Zmiana na inny czynnik jest mozliwa ale kosztowna wedle tego co pisza na innych forach o klimach.
Na wymienniku (tym w kabinie) jest tabliczka na ktorej sa wybite oznaczenia czynnika na ktorym pracuje uklad. Jesli siedzi to jeszcze w samochodzie wystarczy otworzyc schowek (trzeba lekko przekosic go zeby wyszly odboje poza kokpit ).
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.