Wyciszenie Outlander-a. Szum od opon/podloza. |
Autor |
Wiadomość |
karol_alasz
Mitsumaniak 01425/KMM
Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 751 Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
|
Wysłany: 16-01-2011, 17:45
|
|
|
A moim zdaniem jest to właśnie naciąganie z tym "przeglądem zalecanym". Bo niby dlaczego dealer nie miałby wymienić oleju na przeglądzie "0" czyli przed samym juz oddaniem auta klientowi? Skoro ASO nie wie co nalewa producent na czas transportu do salonu...Oleje wymienia się również w reżimie okresowym a nie tylko przebiegowym i skoro do pierwszego przeglądu gwarancyjnego wynikającego z książki serwisowej auto ma mieć 20.000km i/lub 1 rok to ten olej powinien być wymieniony przez sprzedawcę właśnie tuż przed wydaniem auta klientowi (no bo czy to wiadomo ile samochód stał na parkingu przed sprzedażą)...Tak tez sie stało w moim przypadku -AutoClub Szczecin-olej Mobil 5W30 lany z beczki...i nie wliczony do faktury. A na pytanie kiedy mam przyjechac na nastepny przegląd odpowiedź padła : " za rok albo jak pan przejedzie 20.000km". Pozostawiam bez komentarza. |
Ostatnio zmieniony przez karol_alasz 16-01-2011, 21:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Muciek
Mitsumaniak Amnetyst Black
Auto: O2 FL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Paź 2010 Posty: 896 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 16-01-2011, 18:42
|
|
|
karol_alasz napisał/a: | A moim zdaniem jest to właśnie naciąganie z tym "przeglądem zalecanym". Bo niby dlaczego dealer nie miałby wymienić oleju na przeglądzie "0" czyli przed samym juz oddaniem auta klientowi? Skoro ASO nie wie co nalewa producent na czas transportu do salonu...Oleje wymienia się również w reżimie okresowym a nie tylko przebiegowym i skoro do pierwszego przeglądu gwarancyjnego wynikającego z książki serwisowej auto ma mieć 20.000km i/lub 1 rok to ten olej powinien być wymieniony przez sprzedawcę włąsnie tuż przed wydaniem auta klientowi...Tak tez sie stało w moim przypadku -AutoClub Szczecin-olej Mobil 5W30 lany z beczki...i nie wliczony do faktury. A na pytanie kiedy mam przyjechac na nastepny przegląd odpowiedź padła : " za rok albo jak pan przejedzie 20.000km". Pozostawiam bez komentarza. |
Może i racja, w sumie w dużym stopniu, ale to naciągnie do końca nie jest, bo ASO jasno określiło, że MOŻNA ALE NIE TRZEBA przyjechać, więc pozostaje tutaj dużo do zastanowienia się... Z tego może wynikać, że przed oddaniem auta w ręce klienta (np. mojego taty) olej uzupełnili, ale np. w fabryce zabezpieczając się na ten rok lub 20kkm. To, że salon nie wie jakim olejem zalewany jest silnik w sprzedawanych przez nich produktach no to tutaj już w ogóle pozostawiam to bez komentarza. Nie mniej jednak, ten pierwszy przegląd po 1kkm jest bardziej sprawdzenie docierania się silnika, bo jest niezalecany. Więc jakieś zabezpieczenie na dalszy okres użytkowania musi być. |
|
|
|
 |
skaut
Mitsumaniak per aspera ad astra
Auto: Outlander 2,2 6 TC-SST 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Cze 2010 Posty: 292 Skąd: EL
|
Wysłany: 16-01-2011, 19:00
|
|
|
Muciek napisał/a: | ten pierwszy przegląd po 1kkm jest bardziej sprawdzenie docierania się silnika |
Muciek, a niby jak ASO ma stwierdzić "jak dociera się silnik"? Rozebrać go i zobaczyć, jak wygląda jego wnętrze? Jaki jest stopień zużycia etc.? |
_________________ Auta obecnie:
Outlander 2,2 6 TC-SST 156KM
Peugeot Partner II Tepee 1,6 90KM
Kangoo 1,5 dCi 68KM - SPALIŁ SIĘ
VW T5 1,9 TDI 105KM - SPRZEDANY |
|
|
|
 |
Muciek
Mitsumaniak Amnetyst Black
Auto: O2 FL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Paź 2010 Posty: 896 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 16-01-2011, 19:02
|
|
|
skaut napisał/a: | Muciek napisał/a: | ten pierwszy przegląd po 1kkm jest bardziej sprawdzenie docierania się silnika |
Muciek, a niby jak ASO ma stwierdzić "jak dociera się silnik"? Rozebrać go i zobaczyć, jak wygląda jego wnętrze? Jaki jest stopień zużycia etc.? |
Skąd mam wiedzieć, tak powiedzieli Sprawdzenie jak się silnik układa/dociera (coś takiego) oraz wymiana wszystkich olei, płynów itp. Mniej/więcej takie coś to było |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 16-01-2011, 19:25
|
|
|
Muciek napisał/a: | skaut napisał/a: | Muciek napisał/a: | ten pierwszy przegląd po 1kkm jest bardziej sprawdzenie docierania się silnika |
Muciek, a niby jak ASO ma stwierdzić "jak dociera się silnik"? Rozebrać go i zobaczyć, jak wygląda jego wnętrze? Jaki jest stopień zużycia etc.? |
Skąd mam wiedzieć, tak powiedzieli Sprawdzenie jak się silnik układa/dociera (coś takiego) oraz wymiana wszystkich olei, płynów itp. Mniej/więcej takie coś to było | Strasznie twoj ojciec naiwny jest. nie dosc ze dal sie nabrac na chipa i tym samym stracil gwarancje, to jeszcze niepotrzebnie zaplaci za wymiane oleju. Zadnych plynow nie wymienia sie po tys. km czy nawet kilku tys. To bezczelna bzdura i naciaganie naiwnych klientow na niepotrzebne koszty. Kto jak nie fabryka narzuca uzywanie oleju klasy 504.507 do OII? Dlaczego zatem auto mialoby byc zalane gorszym olejem jako nowe? A czy to Mobil, Shell czy Motul, to juz kompletnie bez znaczenia..... olej ma spelniac wymog producenta i tyle. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
Muciek
Mitsumaniak Amnetyst Black
Auto: O2 FL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Paź 2010 Posty: 896 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 16-01-2011, 19:51
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | Muciek napisał/a: | skaut napisał/a: | Muciek napisał/a: | ten pierwszy przegląd po 1kkm jest bardziej sprawdzenie docierania się silnika |
Muciek, a niby jak ASO ma stwierdzić "jak dociera się silnik"? Rozebrać go i zobaczyć, jak wygląda jego wnętrze? Jaki jest stopień zużycia etc.? |
Skąd mam wiedzieć, tak powiedzieli Sprawdzenie jak się silnik układa/dociera (coś takiego) oraz wymiana wszystkich olei, płynów itp. Mniej/więcej takie coś to było | Strasznie twoj ojciec naiwny jest. nie dosc ze dal sie nabrac na chipa i tym samym stracil gwarancje, to jeszcze niepotrzebnie zaplaci za wymiane oleju. Zadnych plynow nie wymienia sie po tys. km czy nawet kilku tys. To bezczelna bzdura i naciaganie naiwnych klientow na niepotrzebne koszty. Kto jak nie fabryka narzuca uzywanie oleju klasy 504.507 do OII? Dlaczego zatem auto mialoby byc zalane gorszym olejem jako nowe? A czy to Mobil, Shell czy Motul, to juz kompletnie bez znaczenia..... olej ma spelniac wymog producenta i tyle. |
Wszystko się wyjaśni na tym właśnie "przeglądzie" także na razie proszę sie wstrzymać
Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za rady. |
|
|
|
 |
DJ Fazi
Mitsumaniak Fan bulwarówek

Auto: był Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 439 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 16-01-2011, 21:17
|
|
|
Mój " dobrze szkolony " kierownik salonu powiedział że są dwie szkoły:
-jedna mówi o opiłkach i potrzebie wymiany 3-4k km,
-druga że przecież jest filtr, gwarancja i olej jest jak najbardziej odpowiedni na 20k km.
Jak chcę to mogę, ale nie muszę, co prawda nie wiedział jakiej marki olej mam dolewać, ale kazał sprawdzać poziom i jak by się coś działo to od razu do serwisu. |
|
|
|
 |
dab
Mitsumaniak

Auto: OUTLANDER 2.0 D-ID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 917 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-01-2011, 08:11
|
|
|
DJ Fazi napisał/a: | jedna mówi o opiłkach i potrzebie wymiany 3-4k km, |
jakie opilki? bez jaj...przy obecnych technologiach wytweatrzania silnikow zapomnij o jakichkolwiek opilkach,
to treoria sprzed 20 lat |
_________________ Pozdrawiam
dab
 |
|
|
|
 |
13zbyszek13
Forumowicz

Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Lis 2009 Posty: 2450 Skąd: PL
|
Wysłany: 18-01-2011, 09:01
|
|
|
DJ Fazi napisał/a: | ale kazał sprawdzać poziom i jak by się coś działo to od razu do serwisu. |
Silnik 2,0 DID niestety potrafi brać olej podobno nawet 2-3 litry na 20000 km. |
_________________ MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 |
|
|
|
 |
nasa
Forumowicz

Auto: Outlander 2010 Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Gru 2010 Posty: 60 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 18-01-2011, 09:38
|
|
|
Hehe, koledzy, mam lepsza propozycję
Skoro VW TDI bierze średnio 1 l.oleju / 10.000 km, to w ogóle nie ma sensu wymieniać w nim oleju tylko dolewać świeży i tym sposobem non stop będzie dobrej jakości olej. Czyż to nie ma sensu ? |
_________________ Mitsubishi Outlander 2010, 2,0 DID, Intense+
Jeep Grand Cherokee 2001, 4.7 V8, Limited, lift +6, wydech Magnaflow. Całkowita zmota do błota!
Jeep Grand Cherokee 2011 Overland - 3.0 CRD - upload na 270 KM |
|
|
|
 |
karol_alasz
Mitsumaniak 01425/KMM
Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 751 Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
|
Wysłany: 18-01-2011, 09:50
|
|
|
DJ Fazi napisał/a: | jedna mówi o opiłkach i potrzebie wymiany 3-4k km, |
Jak bys zaczął znajdować opiłki to raczej silnik lub elementy,które by ten materiał gubiły do wymiany bo to juz nie to co kiedys ,że sie musiały "stemperować"... Spotkałem sie nawet z takim czujnikiem opiłków na systemie olejowym ale nie były to silniki samochodowe... (duuuże moce).
nasa napisał/a: | Skoro VW TDI bierze średnio 1 l.oleju / 10.000 km, to w ogóle nie ma sensu wymieniać w nim oleju tylko dolewać świeży i tym sposobem non stop będzie dobrej jakości olej. Czyż to nie ma sensu ? |
Prawie masz rację,ale juz każde dziecko wie jak się ma "prawie"... Dolewając nie pozbywasz się sedymentów-olej może i świeży się leje ale "muł" pozostaje... |
|
|
|
 |
13zbyszek13
Forumowicz

Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Lis 2009 Posty: 2450 Skąd: PL
|
Wysłany: 19-01-2011, 09:42
|
|
|
karol_alasz napisał/a: | Jak bys zaczął znajdować opiłki to raczej silnik lub elementy,które by ten materiał gubiły do wymiany bo to juz nie to co kiedys ,że sie musiały "stemperować"... Spotkałem sie nawet z takim czujnikiem opiłków na systemie olejowym ale nie były to silniki samochodowe... (duuuże moce). |
W Mercu jest czujnik który mierzy parametry oleju i od tego zależą długości przebiegu miedzy przeglądami.Nie jest to dokładnie np. co 20000km jak w Mitsu. |
_________________ MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 |
|
|
|
 |
Muciek
Mitsumaniak Amnetyst Black
Auto: O2 FL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Paź 2010 Posty: 896 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 19-01-2011, 20:29
|
|
|
13zbyszek13 napisał/a: | karol_alasz napisał/a: | Jak bys zaczął znajdować opiłki to raczej silnik lub elementy,które by ten materiał gubiły do wymiany bo to juz nie to co kiedys ,że sie musiały "stemperować"... Spotkałem sie nawet z takim czujnikiem opiłków na systemie olejowym ale nie były to silniki samochodowe... (duuuże moce). |
W Mercu jest czujnik który mierzy parametry oleju i od tego zależą długości przebiegu miedzy przeglądami.Nie jest to dokładnie np. co 20000km jak w Mitsu. |
No dokładnie tak, mierzy ile km jeszcze możesz przejechać, bo mój tata tak miał w W203. A np. BMW 7 E66, które ma tata mojego kolegi to pokazuje czas np. dwa tygodnie do zmiany oleju itp. |
|
|
|
 |
joachim69
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2, M3 E36 Estoril
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2011 Posty: 245 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-01-2011, 23:25
|
|
|
13zbyszek13 napisał/a: | karol_alasz napisał/a: | Jak bys zaczął znajdować opiłki to raczej silnik lub elementy,które by ten materiał gubiły do wymiany bo to juz nie to co kiedys ,że sie musiały "stemperować"... Spotkałem sie nawet z takim czujnikiem opiłków na systemie olejowym ale nie były to silniki samochodowe... (duuuże moce). |
W Mercu jest czujnik który mierzy parametry oleju i od tego zależą długości przebiegu miedzy przeglądami.Nie jest to dokładnie np. co 20000km jak w Mitsu. | ale piszecie o dwóch różnych rzeczach |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 20-01-2011, 08:03
|
|
|
13zbyszek13 napisał/a: | W Mercu jest czujnik który mierzy parametry oleju i od tego zależą długości przebiegu miedzy przeglądami.Nie jest to dokładnie np. co 20000km jak w Mitsu. | VW w samochodach grupy też stosuje dwa tryby serwisowe - QG0/QG2 wymiana jest co 15kkm, QG1 jest wg wskazań komputera - wymaga zastosowania oleju long life (czyli np. 504/507, a nie 505) i wtedy przegląd wypada w zależności od rodzaju jazdy. Przy typowo miejskiej może nawet po kilkunastu kkm skierować do wymiany, przy mieszanej z przewagą tras po ok. 28-30kkm sygnalizuje konieczność wymiany. Nie ma czegoś takiego jak "sugerowane" przeglądy - komputer dba o jakość oleju |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
|