Grzeje się i wypija płyn |
Autor |
Wiadomość |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 22-01-2011, 01:13
|
|
|
Tak prawdę mówiąc to mechanik znalazł ten płyn wówczas gdy auto było na podnośniku a ja siedziałem w jego wnętrzu, więc zabijcie mnie ale nie mam pojęcia gdzie dokładnie był płyn, użył słowa "podłużnica", jutro sam tam zajrzę i wam powiem
[ Dodano: 22-01-2011, 15:44 ]
Lipa jestem chory, więc teraz nie będę się czołgał pod autem na dworze... Tak swoją drogą dziękuje Wam wszystkim za zainteresowanie i poświęcenie czasu mojej sprawie |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 25-01-2011, 15:32
|
|
|
Więc życzymy szybkiego powrotu do zdrowia. Daj znać jak będziesz już wiedział którędy ubywa płyn. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
pz
Forumowicz
Auto: mitsubishi SIGMA 3000V6 12/177
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 57 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25-01-2011, 17:00
|
|
|
Witam!
Jest jeszcze jedno miejsce do którego dochodzą dwa wężyki z płynem chłodniczym. Jest to filtr oleju , który jest chłodzony . Miałem taką awarie w trasie.Objawi są dokładnie takie same jak podajesz, przy małym wycieku,przy dużym wyleci w cały płyn. Jazda z odłączonym chłodzeniem filtra latem na dłuższym odcinku staje się niebezpieczna z powodu wzrostu temperatury silnika.
Pozdrawiam Pz |
_________________ pz |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 25-01-2011, 17:25
|
|
|
chciałeś napisać chłodnica oleju....nie widziałem filtra chłodzonego cieczą |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 25-01-2011, 20:41
|
|
|
A to całkiem możliwe bo przy nagrzanym silniku włącza mi się kontrolka oleju (początkowo myślałem że może to być winą nie pasującego Sigmie oleju) |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 26-01-2011, 07:35
|
|
|
zbyszek05 napisał/a: | chciałeś napisać chłodnica oleju....nie widziałem filtra chłodzonego cieczą |
PZ pisze o podstawie filtra oleju w 12V wygląda to inaczej niż w 24V
Ale to raczej wycieki byłyby zauważalne po stronie rozrządu a nie skrzyni.
mazda10000 napisał/a: | włącza mi się kontrolka oleju |
Która kontrolka, ciśnienia oleju (czerwona), czy poziomu oleju (pomarańczowa)
mazda10000 napisał/a: | (początkowo myślałem że może to być winą nie pasującego Sigmie oleju) |
Jaki obecnie masz zalany olej ? |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
Ostatnio zmieniony przez wojtas 26-01-2011, 15:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 26-01-2011, 07:54
|
|
|
zbyszek05 napisał/a: | chciałeś napisać chłodnica oleju....nie widziałem filtra chłodzonego cieczą |
Bo w 24V tego nie ma . W 12V jest takie ustrojstwo - coś w stylu wyniennika ciepła - patrz wyżej... |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 26-01-2011, 21:26
|
|
|
Zapala się żółta kontrolka oleju . Mam zalany 15W40 Mobil X1000, ostatnio zauważyłem ubytek około 0,8l po jakichś 1300 km i dolałem jakiś olej ze statoil'a, ale nie miało to żadnego wpływu na istniejącą sytuację |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 26-01-2011, 22:12
|
|
|
Z tego co napisałeś o tym oleju to bardzo duże zużycie...sprawdzałeś kompresję na cylindrach .Przy takim zuzyciu były by plamy na asfalcie ,chyba ze go przepala razem z płynem chłodniczym...wynikało by to z uszkodzonej uszczelki pod głowicą - prawdopodobnie od strony grodziowej - miałbyś wtedy wyciek na podłużnicę ...
Nie siedziałem w kanale wiec nie wiem gdzie to idzie ....czy na podłużnicę się leje czy gdzieś w obudowę jak przedmówcy pisali - trzeba konkretnie się określić - gdybać mozna i "można " nic się nie dowiedzieć a ciec będzie dalej |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 27-01-2011, 18:33
|
|
|
mazda10000 napisał/a: | nagrzanym silniku włącza mi się kontrolka oleju (początkowo myślałem że może to być winą nie pasującego Sigmie oleju) |
Tutaj masz rację, wygląda na to że olej który masz w silniku traci swoje parametry przy wysokiej temperaturze. (podejrzewam że zapala ci się podczas jazdy z większymi prędkościami). Wymień olej np. na Valvoline 15W-40. Powinno pomóc. Jeśli nie masz dużych wycieków z silnika, i nie kopcisz na fioletowo, to prawdopodobnie pierścienie olejowe już nie trzymają. Co ciekawe silnik może mieć dobrą kompresję na cylindrach a olej i tak będzie spalany. Pozostaje tylko dbać o to by na miarce poziom oleju nie schodził poniżej połowy.
Co do ubytku płynu, jeśli jest tak jak pisałeś (wymiana skrzyni, płyn na plecionkach) to o-ring o którym pisał sław będzie najprawdopodobniej miejscem wycieku płynu.
[ Dodano: 27-01-2011, 18:41 ]
Szkoda tylko że ktoś zalał silnik olejem mineralnym tak można by zalać maxlive 10w-40 |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
tadek-l
Mitsumaniak tadek-l
Auto: sigma kombi 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 91 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 27-01-2011, 19:48
|
|
|
Ja z mineralnego 15 W 40 przeszedłem na półsyntetyk 10 W 40 i jest poprawa. Przestał palić olej, a pracuje ciszej. Przebieg 330 000. |
_________________ tadek-l tel 794228098 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 27-01-2011, 19:59
|
|
|
Można by spróbować, tylko istnieje ryzyko rozszczelnienia zimeringów silnika. wszystko zależy jak długo silnik pracował na oleju mnieralnym. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 30-01-2011, 17:28
|
|
|
Jeśli silnik jest czysty[odkręcić korek wlewu oleju spojrzeć na klawiaturę] to polecam przejście na półsyntetyk,na pewno będzie zdrowiej dla silnika niż na mineralnym.Trzeba zauważyć,że silniki mimo swoich lat są zaawansowane konstrukcyjnie szczególnie jeśli porównać je do konstrukcji niemieckich itp. z tamtego okresu.Osobiście w pierwszej mojej Sigmie,którą kupiłem ktoś lał mineralny i to lotosa co mnie prawie zgotowało,po dwóch dniach był już półsyntetyk na którym żar tyle samo.Zmieniłem uszczelniacze,które jak się okazało były wymieniane ale przez jakiegoś ostrego partacza bo niektóre prawie palcami zdjąłem to jeszcze dwóch ktoś zapomniał założyć może mu zbrakło he he.W każdym razie bez obaw nic nie poleci od oleju a przynajmniej filtra bokiem nie wyprze przy -25 stopniach |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 04-02-2011, 18:16
|
|
|
No więc ustaliłem skąd cieknie... własnoręcznie, dzięki Waszej pomocy (stwierdzam że inteligentni mechanicy są na wymarciu, bo już 2 gościu nie widziało żadnego wycieku, a leje się jak z cebra) leje się z nagrzewnicy (pod dywanik gdy auto stało na najeździe lała się woda), tak dzwoniłem do paru z Was i mi to sugerowało, za co podziwiam i dziękuję.
Ale do rzeczy, ściągnąłem już całą deskę rozdzielczą i takiego poplątania kabli nie ma nawet u mnie przy kompie (a uwierzcie sporo tego jest), no i teraz właściwie nie wiem jak zabrać się za rozebranie tych plastikowych obudów.
[ Dodano: 04-02-2011, 18:18 ]
Bo nie chcę rozbierać wszystkiego, jak można tylko część |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 04-02-2011, 18:20
|
|
|
Cytat: |
Ale do rzeczy, ściągnąłem już całą deskę rozdzielczą i takiego poplątania kabli nie ma nawet u mnie przy kompie (a uwierzcie sporo tego jest), [...]
|
Jeszcze nie widziałeś 24V
A na jakim etapie rozbiórki jesteś? Jak chcesz to Ci podrzucę link do serwisówki to sobie poczytasz jak się wyciąga nagrzewnicę. Nie robiłem osobiście więc nie wiem czy trzeba wyciągać wszystko... |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
|