Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.8DI-D] Komputer pokładowy - ustawienia
Autor Wiadomość
mireczek1981 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX DID 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-02-2011, 11:17   [1.8DI-D] Komputer pokładowy - ustawienia

Witam

Od 4500km jestem bardzo szczęśliwym posiadaczem ASX'a :)

Mam pytanko do kolegów związane z ustawieniami komputera pokładowego a dokładniej mówiąc ustawienia AVG (A lub M)
W instrukcji opisane jest to... raczej niedokładnie.

Czym różnią się te ustawienia? Dlaczego jak zmienię na M to po każdym wyłączeniu stacyjki wraca mi opcja A?

Pozdrawiam
Mirek
 
 
kluzo 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 12
Skąd: KATOWICE
Wysłany: 11-02-2011, 13:42   

Mam ten sam problem. Po przestawieniu na manualne (ręczne [M]) kasowanie średniego spalania , uparcie po czterech godzinach postoju wraca na ustawienia automatyczne [A] .
W Katowickim salonie Mitsubishi stwierdzili , że taki jego urok i być może zostanie to zmienione podczas aktualizacji oprogramowania .
Nie zgadzam się z tym , bo przecież to nie logiczne . Po co ustawienia manualne , skoro i tak ustawienia samoczynnie wracają na automat ?
 
 
66butch 
Forumowicz
Butch

Auto: ASX 1,8 DID INVITE AS&G 2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 34
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11-02-2011, 13:52   

Przyłączam się do przedmówców. Dzisiaj rano próbowałem przestawić w tryb M (ręczny) i po wyłaczeniu zapłonu a potem ponownym włączeniu znów A (auto).
Szlag może trafić. To moze byc przyczyną "przekłamywania" przez komputer średniego spalania w stosunku do wartości otrzymanej przez wyliczenie z ilości faktycznie przejechanych kilometrów i ilości zużytego paliwa.
Przykład : moja stopka 6,3 l/100 km rzeczywiste a komputer pokazuje np. 5,4 l/100 km

Może ktoś w Forumowiczów zna panaceum na tę przypadłość? Potwierdzam że instrukcja obsługi ASX w jęz. polskim to przykład jak nie nalezy pisać (tłumaczyć) instrukcji :evil:

pozdrawiam

[ Dodano: 11-02-2011, 13:56 ]
@Mirek: a jak Twoje doświadczenia z AS&G? Czy temperatury zewnętrzne pozwoliły na uruchomienie systemu? U mnie raz działa raz nie działa. Ciężko doszukać się prawidłowości w działaniu (kierując się opisem w instrukcji). Kolejny przyczynek do narzekań na instrukcję obsługi...
sorry za OT
_________________
Butch
 
 
Bart2001 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback Invite 1,8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Gru 2009
Posty: 177
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 11-02-2011, 14:21   

Pewnie jest podobnie jak w lancer-ku, tzn M czyli manual można włączyć tylko po wejściu w setting. Po wyłączeniu wraca do Avg czyli do średniego spalania z ostatnich km (po ok 4h od wyłączenia silnika średnie spalanie się resetuje. W przypadku manuala (M) średnie spalanie wylicza od ostatniego ręcznego resetu tj. po wyborze manuala w ustawieniach resetujemy przyciskając kilka sekund przycisk. Nie wiem jak w ASX ale w Lancerze średnie spalanie z komputera nie odbiega znacząco od spalania z wyliczenia pod dystrybutorem (wg mnie ok. 0,2-0,3 l ) i jeżeli już to raczej komputer zawyża (1,8 benzyna)
 
 
66butch 
Forumowicz
Butch

Auto: ASX 1,8 DID INVITE AS&G 2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 34
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11-02-2011, 14:37   

Hmmm, problemem jest to że po przestawieniu trybu w Settings z A na M komputer powinien pamiętać to ustawienie. Wygląda na to że tak nie jest ponieważ wyłączenie zapłonu prawdopodobnie powoduje ponowne wejście w tryb A.
Ciekaw jestem jak będzie u mnie (samochód stoi pod biurem od 11.45 o 16 jadę do domu a przed zaparkowaniem ponownie przestawiłem w tryb M)
_________________
Butch
 
 
Bart2001 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback Invite 1,8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Gru 2009
Posty: 177
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 11-02-2011, 14:41   

Nie pamięta. ma dobrą pamięć ale krótką :P
 
 
66butch 
Forumowicz
Butch

Auto: ASX 1,8 DID INVITE AS&G 2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 34
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11-02-2011, 14:55   

no to pupa blada
Japońce dali ciała :(
_________________
Butch
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 11-02-2011, 18:11   

Zasada jest idantyczna jak w Lancerze. Na "chłopski" rozum, ustawienie w opcji A resetujące się po każdych 4h postoju służy do pomiaru niejako adekwatnego do spalania w czasie danego przejazdu, czy też dnia przy przerwach krótszych niż 4h. Ustawienie M, ja osobiści, zaliczam do sprawdzenia zużycia paliwa w długim przedziale czasu i przebiegu. Czyli np. od odłączenia aku do następnego odłączenia aku (wtedy rejestr M jest resetowany) lub od nowości (gdy aku nie było nigdy odłączane, teoretycznie też tak może być) do momentu sprzedaży auta. W przypadu rejestru M naliczanie po prostu następuje na trochę odmiennym algorytmie. Zapraszam do działu Lancera jest tam temat dywagacji o średnim spalaniu. :biggrin:
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
wlodeks 
Mitsumaniak

Auto: ASX 1,8 150KM 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Paź 2010
Posty: 136
Skąd: Toruń
Wysłany: 11-02-2011, 21:25   

Nie chodzi o sposób naliczania średniej tylko o to, że włączenie M w ASX jest chwilowe (do wyłączenia zapłonu - po ponownym włączeniu jest A). Dołączam sie do grupy poszukujących rozwiązania. U siebie mam MMCS i tam też można ustawić czy ma być tryb M czy A ale niestety zachowanie jest dokładnie takie samo, po wyłączeniu zapłonu, niezależnie czy zmiany dokonuje z panelu w setings, czy z MMCSa.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 11-02-2011, 23:26   

No ale licznik M się pewnie nie resetuje (tylko przełącza wyświetlanie na A). Wystarczy przełączyć na M i odczytać wartość od ostatniego resetu, odłączenia akumulatora czy nowości.
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-02-2011, 08:45   

wlodeks napisał/a:
Nie chodzi o sposób naliczania średniej tylko o to, że włączenie M w ASX jest chwilowe (do wyłączenia zapłonu - po ponownym włączeniu jest A). Dołączam sie do grupy poszukujących rozwiązania.

Idea jest prosta:
Są dwa liczniki Manualny, który jest kasowany tylko ręcznie i Automatyczniy ), który resetuje się sam po 4h lub można go ręcznie zresetować przed upływem tego czasu. Projektant umyślił sobie ze dla większości użytkowników ważniejsze jest spalanie dzienne (Auto) i umieścił go domyślnie "na wierzchu" a Manualne schowali do menu. Po 3 latach użytkowania powiem że nie jest to głupie, a nawet fajne, co nie znaczy że mogli to zostawić do wyboru kierowcy :P
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
wlodeks 
Mitsumaniak

Auto: ASX 1,8 150KM 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Paź 2010
Posty: 136
Skąd: Toruń
Wysłany: 12-02-2011, 12:05   

Panowie krzychu i jaca71 dzięki za wyjaśnienie już teraz rozumiem. Chociaż taki sposób wyświetlania powiem, że jest mało intuicyjny. Gdyby nie fakt, że auto jest japońskie to gdyby mnie ktoś zapytał kto mógł taki system wymyśleć, skłaniałbym sie do tego, że autor tego patentu jest z Czech bo oni (pomimo sympatii dla Czechów) mieli w historii różnych dziedzin techniki patenty, które tylko oni byli w stanie zrozumieć "dlaczego tak".
 
 
66butch 
Forumowicz
Butch

Auto: ASX 1,8 DID INVITE AS&G 2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 34
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13-02-2011, 15:36   

krzychu napisał/a:
No ale licznik M się pewnie nie resetuje (tylko przełącza wyświetlanie na A). Wystarczy przełączyć na M i odczytać wartość od ostatniego resetu, odłączenia akumulatora czy nowości.

SPrawdziłem i potwierdzam: licznik M się nie resetuje. Jeżeli samoczynnie przełaczy się w tryb A to jak przestawiam gpo w tryb M mam dalej zapamiętaną wartość od ostatniego kasowania. Trochę uciążliwe ale najważniejsze że dane nie "nikną"
Sprawdziłem wczoraj.
pozdrawiam
_________________
Butch
 
 
Lento Violento 
Nowy Forumowicz


Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 22
Skąd: Łódź
Wysłany: 12-09-2011, 21:26   

Hej, a w jaki sposób można przełączyć spalanie na tryb M ? Naprawdę nie wiem. Przełączając tryby komputera przyciskiem info, mam dostęp tylko do trybu A. Tryb M w ogóle mi się nie pojawia ... Będę wdzięczny za podpowiedź ...;)
 
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 12-09-2011, 22:55   

Lento Violento, Zaciągnij hamulec ręczny. pikająć INFO dojdziesz do SETINGS. Przytrzymaj przycisk INFO i po chwili wejdziesz do dalszych ustawień. Klikająć dojdziesz do AVARANGE A-M, przytrzymaj i powinno się przełączyć na M. W instrukcji obsługi napewno jest to opisane. Tryb Manual przełączy się samodzielnie na Auto po wyłaczeniu stacyjnki. Można też próbować przy otwartych drzwiach.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.