regulacja ręcznego oraz rozrząd |
Autor |
Wiadomość |
kgebczyk
Forumowicz
Auto: Inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 121 Skąd: Radom
|
Wysłany: 26-01-2011, 16:11
|
|
|
pozwole sobie podłączyć się do tematu...
moje linki ręcznego się podobno "zapiekają" i przez to trzymają mi szczęki hamulca ręcznego. czy jest jakiś sposób na wyczyszczenie/przesmarowanie tego?
bo oryginały (zamienników brak) kosztują chore pieniądze (500pln)
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-01-2011, 16:28
|
|
|
kgebczyk, a to pewne, że zapiekają sie lini, a nie dźwigienki ręcznego Bo jeżeli linki, to trzebaby wizualnie ocenić stan czy nei sa popekane/popuchniete, jeeli tak jest to nawet nie ma sensu wyjmowac i bawic sie z ich smarowaniem, musialbys szukac uzywki. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
kgebczyk
Forumowicz
Auto: Inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 121 Skąd: Radom
|
Wysłany: 26-01-2011, 22:45
|
|
|
robertdg napisał/a: | kgebczyk, a to pewne, że zapiekają sie lini, a nie dźwigienki ręcznego Bo jeżeli linki, to trzebaby wizualnie ocenić stan czy nei sa popekane/popuchniete, jeeli tak jest to nawet nie ma sensu wyjmowac i bawic sie z ich smarowaniem, musialbys szukac uzywki. |
dzięki za odpowiedź
ale mi trudno ocenić bo A) nie jestem mechaniorem B) nawet nie wiedziałbym za bardzo jakie są obiawy zużytej linki...
napiszę tak - w zeszłym roku wymieniłem komplet z tyłu.... tarcze, klocki i szczęki ręcznego. do tego LINKI bo fachowiec powiedział że się zapiekły... kupiłem używki, bo znalazłem na alledrogo za 180. a teraz znów mi sie grzeją koła i już mnie to WKU(cenzura)
zastanawiam się nawet nad odpięciem tych durnych linek no bo nie chce mi się wydawać 500pln na kawałek linki stalowej, no ale to troche samobójstwo |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 27-01-2011, 08:33
|
|
|
A może koła grzeją się nie przez hamulec postojowy, a zasadniczy |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
kgebczyk
Forumowicz
Auto: Inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 121 Skąd: Radom
|
Wysłany: 27-01-2011, 10:28
|
|
|
robertdg napisał/a: | A może koła grzeją się nie przez hamulec postojowy, a zasadniczy |
no wykluczyć w 100% tego nie mogę... ale raczej nie. tarcze i klocki nowe.
a dźwignia ręcznego zrobiła się.. powiedzmy że troche luźna, no i objawy jak dla mnie charakterystyczne - ocieranie szczęki o bęben daje jednak dość łatwy do rozpoznania dźwięk...
muszę się wybrać do jakiegoś szpeca |
|
|
|
 |
zaskar
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 29 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 05-02-2011, 15:19
|
|
|
robertdg napisał/a: | A może koła grzeją się nie przez hamulec postojowy, a zasadniczy |
ja tak miałem ostatnio. Po wizycie w warsztacie blacharskim zauważyłem, że tylna lewa felga jest gorąca. Oczywiście był to zbieg okoliczności, że tak się stało po naprawie. Ostatecznie okazało się, że jeden klocek nie odbijał od tarczy po naciśnięciu hamulca i jakby cały czas hamował. Mechanik przeszlifował ranty klocka i oczyścił zacisk i jak ręką odjął Tak więc polecam to sprawdzić. Wystarczy zdjąć koło, później zacisk i zobaczysz czy klocki ci nie dociskają do tarczy. |
_________________ Pozdrawiam,
TOmek |
|
|
|
 |
Haiku
Forumowicz

Auto: ASX 1.6 + Lancer Intense 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 184 Skąd: Łask
|
Wysłany: 04-03-2011, 14:16
|
|
|
Mały offtop (nie chcę zakładać oddzielnego tematu):
Czy ktoś z Was wie czy da się odkręcić tylny zacisk w Lancer 2.0 bez rozszczelniania układu? Chodzi oto, że jedna ze śrub zacisku jest tak blisko przewodu hamulcowego że nie sposób ją złapać kluczem. Czy ktoś sobie z tym poradził ? |
_________________ Lancer CS0 4G63
ASX 1.6 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 04-03-2011, 16:15
|
|
|
Jasne że się da |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|