Przymula - brak mocy - wyjątkowy przypadek ? Pomocy |
Autor |
Wiadomość |
piotrekdm1983
Forumowicz
Auto: COLT CJ0 GLX 1.3 12V 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 69 Skąd: PIŁA
|
Wysłany: 07-03-2011, 14:02
|
|
|
Zauważyłem tylko , że tak delikatnie falują obroty na postoju między 600 a 1000 ale nie za każdym razem po odpaleniu tylko czasami . Nie ma to wpływu na jazdę i nie denerwuje ale jest . Co to jeszcze może być ? |
|
|
|
 |
dlamer [Usunięty]
|
Wysłany: 07-03-2011, 14:12
|
|
|
Jak spada aż do 600 to raczej nie jest lewe powietrze ... A weź mu poprostu podkręć troche obroty (śrubka w dziurce na górze przepustnicy, przy scianie grodziowej). Może są zbyt małe i nadrabia cyklicznie paliwem
Miałem tak w gaźniku, jak ciut podkręciłem to przestały falować. |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 07-03-2011, 14:30
|
|
|
Falują często przez brudną przepustnicę, ściągnij "trąbę słonia" podnieś zawór przepustnicy (np ciągnąc za linkę gazu) i zobacz jak wygląda za zaworem (i przed też ale tu będzie czystsza) - możesz delikatnie palcem tam przejechać, jak będzie cały czarny to wyczyść:-) ja czyszczę benzyną ekstrakcyjną i szmatką, efekt jest ok. |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
piotrekdm1983
Forumowicz
Auto: COLT CJ0 GLX 1.3 12V 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 69 Skąd: PIŁA
|
Wysłany: 09-03-2011, 23:43
|
|
|
Ok wyregulowałem dosyć sprawnie obroty dzięki tej śrubce , jest OK nie falują utrzymują się równiutko na 1000rpm
Natomiast może ktoś tak miał lub ma lub naprawił coś takiego :
pomiędzy zmianą z 1 i 2 biegu delikatne czarne dziury czuć , czyli takie leciutkie szarpnięcie -przeskok z 1 biegu 2 na bieg , testowałem już na powolnym puszczaniu sprzęgła , na szybkim ale to nie ma znaczenia jak długo będę wyprzęgał , zawsze z 1 na 2 bieg jest delikatna czarna dziura i szarpnięcie , trwa to ułamek sekundy . To wszystko brzmi kosmicznie ale może ktoś wie o co chodzi |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21957 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10-03-2011, 17:03
|
|
|
piotrekdm1983 napisał/a: | pomiędzy zmianą z 1 i 2 biegu delikatne czarne dziury czuć , czyli takie leciutkie szarpnięcie -przeskok z 1 biegu 2 na bieg , testowałem już na powolnym puszczaniu sprzęgła , na szybkim ale to nie ma znaczenia jak długo będę wyprzęgał , zawsze z 1 na 2 bieg jest delikatna czarna dziura i szarpnięcie , trwa to ułamek sekundy . To wszystko brzmi kosmicznie ale może ktoś wie o co chodzi | Ruszałeś czujnik położenia przepustnicy? |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-03-2011, 19:20
|
|
|
Cytat: | pomiędzy zmianą z 1 i 2 biegu delikatne czarne dziury czuć , czyli takie leciutkie szarpnięcie -przeskok z 1 biegu 2 na bieg , testowałem już na powolnym puszczaniu sprzęgła , na szybkim ale to nie ma znaczenia jak długo będę wyprzęgał , zawsze z 1 na 2 bieg jest delikatna czarna dziura i szarpnięcie , trwa to ułamek sekundy . To wszystko brzmi kosmicznie ale może ktoś wie o co chodzi |
Odpowiedź uzyskana w ASO Mitsubishi w Krakowie z 5 lat temu mając taki przypadek:
Ten typ tak ma - trzeba go wyczuć i wtedy nie szarpie.
Długo zajęło mi to wyczuwanie auta, ale tak na prawdę poprawa pojawiła się jak wymieniłem sprzęgło - choć czasem i tak szarpnęło |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 10-03-2011, 19:39
|
|
|
Marcin-Krak napisał/a: | ale tak na prawdę poprawa pojawiła się jak wymieniłem sprzęgło |
Widocznie miałeś uszkodzone tłumiki drgań skrętnych w tarczy sprzęgła. U mnie szarpie rownież przy źle wyregulowanym zapłonie, ale to bardziej przy puszczaniu gazu niż przy przyspieszaniu. Po ustawieniu na fabryczne 5 stopni auto nie szarpie już w ogóle. |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
|