Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C52A 1.5] Luzy zaworowe...
Autor Wiadomość
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-04-2011, 09:44   

idas napisał/a:
Czy tylko w idealnie równym ustawieniu TDC zawór będzie miał odpowiedni luz?

nie - spoko
popatrz na krzywki na wałku rozrządu albo do instrukcji - otwarcie i zamknięcie zaworu jest w szerszym zakresie niż tylko kilka stopni :)
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 22-04-2011, 10:22   

No to zawory są ustawione dobrze (auto odpala ładnie, widać że trzyma kompresję), problem jest zatem z zapłonem (obecnie T bez masowania złącza:/).
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
czubekxx 
Forumowicz


Auto: GALANT EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 152
Skąd: Wrocław/Piotrków Tryb.
Wysłany: 22-04-2011, 12:48   

Ale się temat rozwinął...wielkie dzięki dla Adama za zaangażowanie :wink: i teraz pytanie z mojej strony - we wtorek jestem umówiony w Piotrkowie Tryb. u zaufanego mechanika na ustawienie rozrządu - jeśli faktycznie okaże się, że to rytmiczne dzwonienie na niskich obrotach na rozgrzanym silniku wynika z kontaktu zaworu z tłokiem to nie będzie konieczna jakaś grubsza naprawa?? :(
_________________

 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 22-04-2011, 20:00   

czubekxx napisał/a:
wielkie dzięki dla Adama za zaangażowanie

Nie ma za co Michał, będziesz potrzebował pomocy, to wiesz pod jakim numerem telefonu mnie znaleźć:-) Mam nadzieję, że wszystko będzie ok i to terkotanie nie jest wywołane delikatnym popychem zaworu przez tłok;-) Myślę, że gdyby tak było auto nie chciało by jechać, a pokazałeś mi że nawet nawet jedzie!:-) po wypłacie kupuje dokładniejszy szczelinomierz, odgięty (super do zaworów ssących) więc zapraszam na poprawkę:]
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
Xsystoff 
Mitsumaniak
user

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 708
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23-04-2011, 15:21   

Jaki moze byc objaw zle ustawionego zaplonu?
_________________
Renault Espace IV ph2`08
Renault Laguna II ph1`03
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 23-04-2011, 16:37   

Xsystoff napisał/a:
Jaki moze byc objaw zle ustawionego zaplonu?

Nierówna praca silnika, głośna praca (spalanie stukowe-takie jakby terkotanie), muł (za bardzo opóźniony), dodatkowo jak nie jest dobrze ustawiony to dość mocno szarpie przy puszczaniu gazu na biegu.
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
czubekxx 
Forumowicz


Auto: GALANT EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 152
Skąd: Wrocław/Piotrków Tryb.
Wysłany: 23-04-2011, 18:46   

Cytat:
Nierówna praca silnika, głośna praca (spalanie stukowe-takie jakby terkotanie), muł (za bardzo opóźniony), dodatkowo jak nie jest dobrze ustawiony to dość mocno szarpie przy puszczaniu gazu na biegu.


większość tych objawów występuje u mnie...nierówno praca, szarpie po puszczeniu gazu na biegu...pozostaje poczekać do wtorku...wszystko się wyjaśni, oczywiście dam znać co i jak.
_________________

 
 
Mateusz071 
Forumowicz


Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28-04-2011, 20:52   

Idas, tak to nacięcie to jest znak na kole pasowym i z tego co pamietam to na wałku i głowicy jest tak jak mówisz ( u krzyzaka na stronie jest ze zdjeciami) 2 zęby przestawienia to na bank dzwonia zawory i napewno przez to jest zle zapłon ustawiony. jak ja miałem przestawiony to odpalić nie chciał i dopiero jak przestawiłem zapłon zapalił i stukał... tłoki miały wyraźne wgłębienia po zaworach a zawory lekko podgięte ale zamykały się chodziły tylko się ich za bardzo obrucić nie dało przy docieraniu ;) Nie jedź do piotrkowa z tym tylko rób na miejscu! zawory maja swoja wytrzymałość, pęknie Ci talerzyk albo laska i po silniku...........
 
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 28-04-2011, 22:28   

Kolega już pojechał do Piotrkowa... I stwierdzili u niego przestawienie o 2 ząbki właśnie:/ Teraz po ustawieniu odpowiednim podobno chodzi cicho i równo, więc nic złego się raczej nie stało.
Mam nadzieję, że Michał opowie na forum do którego "mechanika" we Wrocławiu nie należy jeździć:-)
Najśmieszniejsze jest to, że ten "mechanik" jeszcze Michałowi wciskał, że to zawory są źle wyregulowane dlatego tak "cyka" (a właściwie stuka...), tylko że całe szczęście nie wiedział które są wydechowe, które ssące i nie podjął się regulacji;-)
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
Xsystoff 
Mitsumaniak
user

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 708
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29-04-2011, 21:35   

O kurcze ale masakra :shock:
_________________
Renault Espace IV ph2`08
Renault Laguna II ph1`03
 
 
czubekxx 
Forumowicz


Auto: GALANT EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 152
Skąd: Wrocław/Piotrków Tryb.
Wysłany: 03-05-2011, 14:37   

Hej,
Jak pisał wcześniej Idas w Piotrkowie wszystko złożyli mi tak jak trzeba, pasek był za mocno naciągnięty, wymiany wymagał również napinacz :cry: ...teraz auto "nie dzwoni", równo pracuje i jest bardziej żwawe...tylko teraz pytanie jak silnik wygląda od "środka"....
Cytat:
tłoki miały wyraźne wgłębienia po zaworach a zawory lekko podgięte ale zamykały się chodziły tylko się ich za bardzo obrucić nie dało przy docieraniu ;) Nie jedź do piotrkowa z tym tylko rób na miejscu! zawory maja swoja wytrzymałość, pęknie Ci talerzyk albo laska i po silniku...........

mam nadzieję, że nic złego się nie stało bo auto zachowuje się normalnie :?
Poniżej rzucam link do serwisu z Wrocławia, który tak składa rozrządy:

http://www.spedmax.pl/

Na dniach będę jechał do gościa porozmawiać sobie. Mam nadzieję, że odzyskam choć część kasy, którą u niego zostawiłem.
_________________

 
 
Mateusz071 
Forumowicz


Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-05-2011, 21:32   

skoro dzwoniło to na pewno są ślady... zawory tłuką po tłokach nie na płasko tylko rantem po skosie i jak są lekko krzywe to za kilka ładnych tysiecy prowadnice ci sie wytra, zawory złapią luzy na boki, nie bedą sie dokładnie domykać sie w gniazda tylko "wskakiwać" na swoje miejsce po wcześniejszym nieutrafieniu przez co gniazda i talerzyki zaworów sie rozklepią i kompresja bedzie uciekać ale to jeszcze długo i pewnie uszczelke pod glowica bedziesz musiał wcześniej zrobić wiec od razu głowice do roboty oddasz.
 
 
 
czubekxx 
Forumowicz


Auto: GALANT EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 152
Skąd: Wrocław/Piotrków Tryb.
Wysłany: 06-05-2011, 14:26   

czyli generalnie nie wygląda to zbyt ciekawie... :? coś przestałem być pewny tego silnika, teraz ciągle się wsłuchuje czy przypadkiem coś się nie dzieje :(
_________________

 
 
Mateusz071 
Forumowicz


Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 06-05-2011, 16:44   

Nie martw sie napewno zauważysz coś na tyle wcześnie ze sie nic nie stanie. A to wsłuchiwanie sie to syndrom starego auta :D jedynym lekarstwem jest nowe na gwarancji :D
Jak (wątpie bo 2 zeby to lekko) sie mocniej wygioł jakiś zawór to moze sie zatrzeć i sie nie schować a wtedy....
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-05-2011, 08:38   

2 zęby to jeszcze nic - sprawdzone
dopiero od 3 zaczyna się masakra
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.