Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS DID] późne wyłączanie się ssania
Autor Wiadomość
kunicki 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star 1,9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 4
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 09-03-2011, 16:54   [MSS DID] późne wyłączanie się ssania

Nie wiem co się dzieje, ale od jakiegoś czasu (ok. 2 m-cy) zauważyłem, że ssanie w moim SS wyłącza się bardzo późno albo wcale. Nawet jeżeli silnik ma już swoją temperaturę (od początku wskaźnika temp. do pełnego nagrzania) samochód utrzymuje obroty 1000 lub. powyżej. Gdy wyłączę silnik i zapalę jeszcze raz to obroty normują się ale czasem bywa tak, że pomimo nagrzanego silnika znowu są pow. 1000. Mam się zacząć martwić czy to może wina mroźnych temperatur??? Pozdrawiam...
_________________
Krzychu
 
 
 
sqza 
Mitsumaniak
SpaceRowicz

Auto: MSS 1,3B GLX 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 105
Skąd: Rzeszów (St-ce)
Wysłany: 09-03-2011, 19:13   

U mnie też zauważyłem, że wraz z przyjściemy zimy ssanie ciągnie długgooo ale po osiągnięciu właściwej temperatury jednak puszcza - wtedy obroty spadają do około 600/700 na biegu jałowym.
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 09-03-2011, 19:14   

kunicki napisał/a:
Nawet jeżeli silnik ma już swoją temperaturę ..... Mam się zacząć martwić czy to może wina mroźnych temperatur???
Zagrzany silnik nie powinien już chodzić "na ssaniu". Coś jest nie tak.
Za chwilę powinno być już ciepło więc problem na jakiś czas powinieneś mieć z głowy ale może podjedź gdzieś na diagnozę, może któryś czujnik źle podaje jakiś parametr i stąd reakcja aby podwyższać obroty.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
franek333 
Mitsumaniak
Irek


Auto: MITSUBISHI Outlander I 2,0 t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 101
Skąd: Radom
Wysłany: 10-03-2011, 17:45   

Pytanie techniczne do Was :roll: -
a po czym mam poznać że działa ssanie a po czym że już nie ?
Czy tylko po obrotach na jałowym :?:

Miesiąc temu miałem przypadek że w ogóle skoczyły mi obroty na 2000 na jałowym, a podczas jazdy falowały jak głupie. Na drugi dzień sąsiad zajrzał pod maskę, podrapał się po głowie, posłuchał silnika i zobaczył zsunięty wężyk od powietrza wchodzący u góry bloku silnika. Od tamtej pory jak ręką odjął - nic się nie dzieje 8)
PS. Pytanko czy ten wężyk mogę dodatkowo złapać obejmą, czy niech będzie tak jak w oryginale, to tak na wszelki wypadek gdyby miał się znów sam zsunąć. Inny kolega dopatrzył się kiedyś u mnie na silniku bytności kota i podejrzewam że to ten szubrawiec mógł tam spać :!:

Pozdowionka :lol:
_________________
Mitsumaniak od czasów poczciwego PRL-u :)
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 11-03-2011, 08:18   

franek333 napisał/a:
Pytanko czy ten wężyk mogę dodatkowo złapać obejmą

złapać obejmą zawsze możesz chociaż nie wiem czy to ma sens - to wężyk od podciśnienia więc przy niewielkim zsunięciu powinien się sam naciągnąć na króciec. To że spadł to raczej jakaś grubsza interwencja siły zewnętrznej.

Nie poznasz czy działa czy nie inaczej niż po obrotach - to w sumie ssanie typowe nie jest ( dodatkową przepustnicą itp.) , po prostu komputer daje na wtryski inne dawki paliwa, dlatego podtrzymuje wyższe obroty .
Nie wiem jak to dokładnie jest w DID ale wcześniej w Sierrze jak się doczytałem w instrukcjach komputer po odpaleniu podaje paliwo według zapisanej w pamięci mapy a po odczytaniu prawidłowego sygnału z kilku czujników ( temp. płynu chłodzącego, dane z lambdy itd.) przełącza się w normalny tryb pracy i zaczyna sterować silnikiem na podstawie danych z wszystkich czujników.
Nie ma innej możliwości sprawdzenia czy działa w trybie "zimnym - rozruchowym" czy "ciepłym - normalnym"
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 11-03-2011, 08:48   

drtymf napisał/a:
dane z lambdy
W DiDzie jest lambda ? A gdzie ?
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 11-03-2011, 09:02   

cns80 napisał/a:
W DiDzie jest lambda ? A gdzie ?

Nie pisałem o DIDzie, tu nie wiem na podstawie jakich parametrów zmienia tryb pracy, wydaje mi się że zasada jest podobna różni się szczegółami.

Na podstawie lambdy między innymi brał w Sierce benzynowej 2,0 DOHC EFI 136 KM.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
BarteX01 
Mitsumaniak

Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 35
Skąd: Ziemia
Wysłany: 23-04-2011, 19:36   

dzisiaj zauwazyłem ze przy odpalaniu trzyma i faluje troche powyzej 1000. po jakim czasie wyłącza sie ssanie w okresie letnim??
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 23-04-2011, 19:45   

BarteX01 napisał/a:
po jakim czasie wyłącza sie ssanie w okresie letnim??
W ogóle nie powinno go być. Nie przypominam sobie abym kiedykolwiek w okresie letnim miał podwyższone obroty.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
BarteX01 
Mitsumaniak

Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 35
Skąd: Ziemia
Wysłany: 23-04-2011, 19:50   

czyli cos nie tak :/ dodam ze to benzyna. czy jest to przeciwskazanie do montazu gazu? bo mam umowionego gazownika... czy moge zamontowac gaz a potem to wyregulowac? co to moze byc tylko? sonda lambda??
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 23-04-2011, 19:58   

BarteX01 napisał/a:
dodam ze to benzyna.
Eee noooo, kolego! Wątek jest o DID :!:
Wpisz przynajmniej w swoim profilu albo w stopce jakiego masz Space'a albo w samym poście pisz o jaki silnik chodzi.

Moja odpowiedź dotyczyła oczywiście DID.
Benzyna w lecie pewnie chwilę pochodzi na ssaniu, jak długo - nie wiem :roll:
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
BarteX01 
Mitsumaniak

Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 35
Skąd: Ziemia
Wysłany: 23-04-2011, 21:40   

ok to dziękuję :) nie chciałem tworzyć nowego wątku
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.