Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
czujnik TDC 1 cylindra i wtryskiwacze
Autor Wiadomość
Darou 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant1.8i EXE E32A
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 75
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-04-2011, 15:18   czujnik TDC 1 cylindra i wtryskiwacze

Witam wszystkich, przez jakiś czas pojawiała mi się i znikała kontrolka check engine. Teraz już praktycznie zawsze świeci. Sprawdziłem dzisiaj miernikiem i wyszły mi dwa błędy - 23 i 41. Od czego mam zacząć, co i jak mam sprawdzić? Pozdrawiam.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 25-04-2011, 14:19   Re: czujnik TDC 1 cylindra i wtryskiwacze

Darou napisał/a:
Witam wszystkich, przez jakiś czas pojawiała mi się i znikała kontrolka check engine. Teraz już praktycznie zawsze świeci. Sprawdziłem dzisiaj miernikiem i wyszły mi dwa błędy - 23 i 41. Od czego mam zacząć, co i jak mam sprawdzić? Pozdrawiam.
Może to ci pomoże galant
 
 
 
Darou 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant1.8i EXE E32A
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 75
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-04-2011, 21:03   

Od tego zacząłem i wyszukałem te błędy.
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 25-04-2011, 22:10   

Aparat zapłonowy Ci się sypie (tam jest czujnik TDC o ile dobrze pamiętam).
A wtryskiwacze - masz może gaz ? :P
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Darou 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant1.8i EXE E32A
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 75
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-04-2011, 08:35   

Maretzky85, Tak mam na gazie, średnio zużywam pół baku benzyny na 3 tankowania gazu.
Co do aparatu zapłonowego, to już kiedyś opisywałem ten problem że jest upaćkany żółtym smarem od strony kopułki http://forum.mitsumaniaki...ab4afc02#720590
Pytanie czy aparat zapł. pasuje z 2.0 do 1.8?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-04-2011, 12:46   

nie pasuje
jedyne, co mi przychodzi na myśl, to padaczka aparatu z powodu gazu
normalnie w tym modelu się to zwyczajnie nie zdarza - możesz mi wierzyć
 
 
Darou 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant1.8i EXE E32A
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 75
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-04-2011, 13:54   

Hmmm, a jak to wygląda przy odczytywaniu błędów jeżeli wyszło mi 23 to czy może to być powiązane z innymi elementami związanymi z zapłonem?Np. mam już do wymiany świece bo minęło 10 tys. a na gazie szybciej się zużywają..
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-04-2011, 14:39   

w dziale Download jest manual do E3x - tam jest wyraźnie napisane, kiedy ten błąd się pokazuje (w skrócie: czujnik położenia wałka rozrządu (jest w aparacie zalany glutem) lub kable lub komputer i nic innego)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-04-2011, 15:24   

Krzyzak napisał/a:
jedyne, co mi przychodzi na myśl, to padaczka aparatu z powodu gazu
Krzyzak wrzuć na luz z tym LPG...
 
 
Darou 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant1.8i EXE E32A
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 75
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-04-2011, 14:30   

Podsumowując muszę zmienić aparat zapłonowy tak? Co do wtryskiwaczy to jak mogę je sprawdzić?
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 27-04-2011, 22:36   

Ohmomierz w rękę i sprawdzasz :) Powinny mieć w okolicach 15 Ohmów.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Darou 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant1.8i EXE E32A
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 75
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-05-2011, 12:32   

Zmierzyłem wtryskiwacze i każdy ma 15,6 - 15,7 więc są w porządku. A może regulacja zapłonu ma jakiś wpływ na te błędy. Jakiś czas temu czyściłem przepustnicę, ale nie regulowałem zapłonu, obroty były na poziomie 1100-1200. Co dalej?
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 09-05-2011, 21:15   

Błąd pewnie wyrzuca przez gaz. Jak przerzucasz na gaz to pewnie odłącza wtryskiwacze i wywala błąd po jakimś czasie.
A aparat zapłonowy ... cóż, pewnie też jest podpięty do sterownika gazowego i czasem wywala błąd. Czyli wszystko w porządku :P Znaczy się źle zamontowana instalacja gazowa.

Jaki w ogóle masz ten gaz ? Sekwencję ?
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Darou 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant1.8i EXE E32A
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 75
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-05-2011, 09:08   

Maretzky85, błąd pokazuje po kilkunastu sekundach na benzynie. Instalacje gazowa jest pierwszej generacji bez kompa i praktycznie w ciągu 4 lat tylko raz mi się paliła kontrolka z powodu czujnika spalania stukowego.
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 11-05-2011, 06:56   

To może któraś wtyczka nie kontaktuje. A aparat w takim razie albo wymienić, albo też sprawdzić instalację.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.