czujnik TDC 1 cylindra i wtryskiwacze |
Autor |
Wiadomość |
Darou
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant1.8i EXE E32A
Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 75 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20-04-2011, 15:18 czujnik TDC 1 cylindra i wtryskiwacze
|
|
|
Witam wszystkich, przez jakiś czas pojawiała mi się i znikała kontrolka check engine. Teraz już praktycznie zawsze świeci. Sprawdziłem dzisiaj miernikiem i wyszły mi dwa błędy - 23 i 41. Od czego mam zacząć, co i jak mam sprawdzić? Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 25-04-2011, 14:19 Re: czujnik TDC 1 cylindra i wtryskiwacze
|
|
|
Darou napisał/a: | Witam wszystkich, przez jakiś czas pojawiała mi się i znikała kontrolka check engine. Teraz już praktycznie zawsze świeci. Sprawdziłem dzisiaj miernikiem i wyszły mi dwa błędy - 23 i 41. Od czego mam zacząć, co i jak mam sprawdzić? Pozdrawiam. | Może to ci pomoże galant |
|
|
|
 |
Darou
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant1.8i EXE E32A
Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 75 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25-04-2011, 21:03
|
|
|
Od tego zacząłem i wyszukałem te błędy. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 25-04-2011, 22:10
|
|
|
Aparat zapłonowy Ci się sypie (tam jest czujnik TDC o ile dobrze pamiętam).
A wtryskiwacze - masz może gaz ? |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Darou
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant1.8i EXE E32A
Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 75 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 26-04-2011, 08:35
|
|
|
Maretzky85, Tak mam na gazie, średnio zużywam pół baku benzyny na 3 tankowania gazu.
Co do aparatu zapłonowego, to już kiedyś opisywałem ten problem że jest upaćkany żółtym smarem od strony kopułki http://forum.mitsumaniaki...ab4afc02#720590
Pytanie czy aparat zapł. pasuje z 2.0 do 1.8? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 26-04-2011, 12:46
|
|
|
nie pasuje
jedyne, co mi przychodzi na myśl, to padaczka aparatu z powodu gazu
normalnie w tym modelu się to zwyczajnie nie zdarza - możesz mi wierzyć |
|
|
|
 |
Darou
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant1.8i EXE E32A
Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 75 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 26-04-2011, 13:54
|
|
|
Hmmm, a jak to wygląda przy odczytywaniu błędów jeżeli wyszło mi 23 to czy może to być powiązane z innymi elementami związanymi z zapłonem?Np. mam już do wymiany świece bo minęło 10 tys. a na gazie szybciej się zużywają.. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 26-04-2011, 14:39
|
|
|
w dziale Download jest manual do E3x - tam jest wyraźnie napisane, kiedy ten błąd się pokazuje (w skrócie: czujnik położenia wałka rozrządu (jest w aparacie zalany glutem) lub kable lub komputer i nic innego) |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 26-04-2011, 15:24
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | jedyne, co mi przychodzi na myśl, to padaczka aparatu z powodu gazu | Krzyzak wrzuć na luz z tym LPG... |
|
|
|
 |
Darou
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant1.8i EXE E32A
Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 75 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27-04-2011, 14:30
|
|
|
Podsumowując muszę zmienić aparat zapłonowy tak? Co do wtryskiwaczy to jak mogę je sprawdzić? |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 27-04-2011, 22:36
|
|
|
Ohmomierz w rękę i sprawdzasz Powinny mieć w okolicach 15 Ohmów. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Darou
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant1.8i EXE E32A
Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 75 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 09-05-2011, 12:32
|
|
|
Zmierzyłem wtryskiwacze i każdy ma 15,6 - 15,7 więc są w porządku. A może regulacja zapłonu ma jakiś wpływ na te błędy. Jakiś czas temu czyściłem przepustnicę, ale nie regulowałem zapłonu, obroty były na poziomie 1100-1200. Co dalej? |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 09-05-2011, 21:15
|
|
|
Błąd pewnie wyrzuca przez gaz. Jak przerzucasz na gaz to pewnie odłącza wtryskiwacze i wywala błąd po jakimś czasie.
A aparat zapłonowy ... cóż, pewnie też jest podpięty do sterownika gazowego i czasem wywala błąd. Czyli wszystko w porządku Znaczy się źle zamontowana instalacja gazowa.
Jaki w ogóle masz ten gaz ? Sekwencję ? |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Darou
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant1.8i EXE E32A
Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 75 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10-05-2011, 09:08
|
|
|
Maretzky85, błąd pokazuje po kilkunastu sekundach na benzynie. Instalacje gazowa jest pierwszej generacji bez kompa i praktycznie w ciągu 4 lat tylko raz mi się paliła kontrolka z powodu czujnika spalania stukowego. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 11-05-2011, 06:56
|
|
|
To może któraś wtyczka nie kontaktuje. A aparat w takim razie albo wymienić, albo też sprawdzić instalację. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
|