Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
21-03-2007, 01:41
[CAxA] Jaki olej do Colta.
Autor Wiadomość
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 08-11-2006, 14:12   

KaWu, to jakies elementy nad przyrodzone kolego wprowadzasz -- znam przypadki w druga strone ze po wlaniu minerala komus zeszlo zurzycie ale o ile na jak dlugo???
Reklamy kazdego oleju zapewniaja poprawe parametrow -- a zycie je koryguje bezwzglednie.
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 11-11-2006, 09:15   

Zapytalem w watku o wymianie oleju w CAO ale nie "wyszedl na wierzch" bo tylko edytowalo mojego ostatniego posta wiec zapytam tutaj moze ktos szybciej zauwazy - przepraszam za to.
Podobno w 1.6 4G92 miesci sie 3,94l oleju.
Z 5l baniaka zostalo mi w nim 2l po wymianie.
Pytania.
1. Czy ten silnik potrzebuje jednak 3l oleju ?
2. Czy nie zszedl caly stary olej przy wymianie (olej byl goracy co wyklucza jego trudnosc "wylania sie")
3. Czy producenci w baniaki leja ponad stan (wypadaloby prawie 1l gratis) ?
 
 
deenbe
[Usunięty]

Wysłany: 11-11-2006, 14:14   

dokladniej 3.8 l :P

nie zlecial caly olej
 
 
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 12-11-2006, 01:48   

Nasuwa sie proste pytanie.
Gdzie zostal ?
Nasuwa sie trudniejsze.
Jak go usunac ?
 
 
slo_mo
[Usunięty]

Wysłany: 12-11-2006, 08:40   

kaeres napisał/a:
Jak go usunac ?


Przy spuszczaniu oleju podnosisz przód auta do góry - zlatują wtedy te resztki oleju.
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 13-11-2006, 13:19   

Cały olej nigdy nie zejdzie nie oszukujmy się, trochę zawsze zostanie w układzie.
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13-11-2006, 13:27   

kostuch napisał/a:
Cały olej nigdy nie zejdzie nie oszukujmy się, trochę zawsze zostanie w układzie.

Zejdzie ... wessany ciśnieniowo :P
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 13-11-2006, 13:35   

akbi napisał/a:
kostuch napisał/a:
Cały olej nigdy nie zejdzie nie oszukujmy się, trochę zawsze zostanie w układzie.

Zejdzie ... wessany ciśnieniowo :P
w takim przypadku to się zgodzę :D
 
 
artbiker
[Usunięty]

Wysłany: 27-11-2006, 10:17   

Najlepiej go odsysać, ale nie każdy ma taki sprzęt. Jeśli sam wymieniasz olej, to pamiętaj o jednym. Silnik musi być rozgrzany (olej jest wtedy znacznie rzadszy).
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 27-11-2006, 11:04   

Jasne że odsysanie jest najlepsze ale trzeba brać pod uwagę stan silnika czy poprzez ciśnienie jakie się wytwarza przy wysysaniu nie wciągnie nagarów.
 
 
wladek8
[Usunięty]

Wysłany: 02-12-2006, 12:29   

Witam wszystkich
Ja mam inną metodę do usuwania oleju bez wysysania, jest specjalny płyn który pomaga żeby cały olej spłynął, dodaje się go przed spuszczeniem oleju z silnika. Przepraszam ale w tej chwili nie wiem jak się nazywa, ale w każdym szanującym się sklepie będą wiedzieli o co chodzi. Płyn ten dolewa się do rozgrzanego silnika i po przejechaniu kilku kilometrów spuszcza się stary olej. Cały układ jest taki jak po naprawie czyli czysty jak łza. Ja dla pewności że wszystko jest ok odkręcam miskę olejową - wiem dodatkowy koszt, ale czy to ważne żeby oszczędzać na uszczelce, skoro mamy pewność, że wszystko zrobiliśmy najlepiej a zresztą oleju nie zmieniamy codziennie prawda? pozdrawiam Władek


EDIT by Josie - chłopie kilkadziesiąt błędów w jednym poście to chyba rekord na forum - przepuściłem twojego posta przez Word'a, ale na przyszłość wykaż trochę dobrej woli i rób to sam bo niewiele da się zrozumieć. Pozdro
Ostatnio zmieniony przez josie 02-12-2006, 12:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 02-12-2006, 12:32   

nie rozumiem :|
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 02-12-2006, 20:08   

Dla mnie też to jest niejasne, po co takie numery. Rozgrzany olej spływa prawie do końca.
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 07-12-2006, 19:45   

kostuch, bo jak chcesz wlac inny olej np full syntetyk to przynajmniej masz wszystko wymyte z resztek olejoeych i niema problemu z mieszalnoscia. Tak dla przykladu robisz kape silnika wlewasz cos podlego na pierwszy tysiac np.selektol po tysiacu wszystko gra to dajesz puczke olejowa i schodzi wsio i mozesz lac jakiegos fulla bez obaw czy ci sie nie zapieni czy nie bedzie niespodzianek- kwestja mieszalnosci nowoczesnych oleji z innymi. Jedyne przeciwskazanie to jak jezdzisz na mineralu bo ci wszystko wypucze i moga byc problemy z roszczelnieniem, panewkami itd. Nawiasem mowiac to pluczki sa idealne do automatycznych skrzyn biegow i powinno sie je stosowac przy kazdej wymianie /wymienic po przejechaniu max 20km/
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
leon79 
Forumowicz

Auto: COLT 90'GLXi CARISMA 96'GLS
Dołączył: 02 Sie 2006
Posty: 50
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 08-03-2007, 23:29   

trochę się dorzucę do tematu...
zacząłem się trochę rozpisywać ale wykasowałem :mrgreen: i wstawiam link do poczytania. Mam nadzieję że to rozwieje wasze wątpliwości.
Najważniejsze jest pierwsze zdanie które przeczytacie i niech to będzie dla was wyrocznia. Inżynier wie na czym powinien jeździć jego silnik :biggrin: w szczególności japoński :mrgreen:
http://www.mobil.pl/Polan...l_Selection.asp
i trochę teorii
http://www.forumsamochodowe.pl/oleje/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.