Przesunięty przez: Hubeeert 21-03-2007, 01:41 |
[CAxA] Jaki olej do Colta. |
Autor |
Wiadomość |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 08-11-2006, 14:12
|
|
|
KaWu, to jakies elementy nad przyrodzone kolego wprowadzasz -- znam przypadki w druga strone ze po wlaniu minerala komus zeszlo zurzycie ale o ile na jak dlugo???
Reklamy kazdego oleju zapewniaja poprawe parametrow -- a zycie je koryguje bezwzglednie. |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
kaeres [Usunięty]
|
Wysłany: 11-11-2006, 09:15
|
|
|
Zapytalem w watku o wymianie oleju w CAO ale nie "wyszedl na wierzch" bo tylko edytowalo mojego ostatniego posta wiec zapytam tutaj moze ktos szybciej zauwazy - przepraszam za to.
Podobno w 1.6 4G92 miesci sie 3,94l oleju.
Z 5l baniaka zostalo mi w nim 2l po wymianie.
Pytania.
1. Czy ten silnik potrzebuje jednak 3l oleju ?
2. Czy nie zszedl caly stary olej przy wymianie (olej byl goracy co wyklucza jego trudnosc "wylania sie")
3. Czy producenci w baniaki leja ponad stan (wypadaloby prawie 1l gratis) ? |
|
|
|
 |
deenbe [Usunięty]
|
Wysłany: 11-11-2006, 14:14
|
|
|
dokladniej 3.8 l
nie zlecial caly olej |
|
|
|
 |
kaeres [Usunięty]
|
Wysłany: 12-11-2006, 01:48
|
|
|
Nasuwa sie proste pytanie.
Gdzie zostal ?
Nasuwa sie trudniejsze.
Jak go usunac ? |
|
|
|
 |
slo_mo [Usunięty]
|
Wysłany: 12-11-2006, 08:40
|
|
|
kaeres napisał/a: | Jak go usunac ? |
Przy spuszczaniu oleju podnosisz przód auta do góry - zlatują wtedy te resztki oleju. |
|
|
|
 |
kostuch [Usunięty]
|
Wysłany: 13-11-2006, 13:19
|
|
|
Cały olej nigdy nie zejdzie nie oszukujmy się, trochę zawsze zostanie w układzie. |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
kostuch [Usunięty]
|
Wysłany: 13-11-2006, 13:35
|
|
|
akbi napisał/a: | kostuch napisał/a: | Cały olej nigdy nie zejdzie nie oszukujmy się, trochę zawsze zostanie w układzie. |
Zejdzie ... wessany ciśnieniowo | w takim przypadku to się zgodzę |
|
|
|
 |
artbiker [Usunięty]
|
Wysłany: 27-11-2006, 10:17
|
|
|
Najlepiej go odsysać, ale nie każdy ma taki sprzęt. Jeśli sam wymieniasz olej, to pamiętaj o jednym. Silnik musi być rozgrzany (olej jest wtedy znacznie rzadszy). |
|
|
|
 |
kostuch [Usunięty]
|
Wysłany: 27-11-2006, 11:04
|
|
|
Jasne że odsysanie jest najlepsze ale trzeba brać pod uwagę stan silnika czy poprzez ciśnienie jakie się wytwarza przy wysysaniu nie wciągnie nagarów. |
|
|
|
 |
wladek8 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-12-2006, 12:29
|
|
|
Witam wszystkich
Ja mam inną metodę do usuwania oleju bez wysysania, jest specjalny płyn który pomaga żeby cały olej spłynął, dodaje się go przed spuszczeniem oleju z silnika. Przepraszam ale w tej chwili nie wiem jak się nazywa, ale w każdym szanującym się sklepie będą wiedzieli o co chodzi. Płyn ten dolewa się do rozgrzanego silnika i po przejechaniu kilku kilometrów spuszcza się stary olej. Cały układ jest taki jak po naprawie czyli czysty jak łza. Ja dla pewności że wszystko jest ok odkręcam miskę olejową - wiem dodatkowy koszt, ale czy to ważne żeby oszczędzać na uszczelce, skoro mamy pewność, że wszystko zrobiliśmy najlepiej a zresztą oleju nie zmieniamy codziennie prawda? pozdrawiam Władek
EDIT by Josie - chłopie kilkadziesiąt błędów w jednym poście to chyba rekord na forum - przepuściłem twojego posta przez Word'a, ale na przyszłość wykaż trochę dobrej woli i rób to sam bo niewiele da się zrozumieć. Pozdro |
Ostatnio zmieniony przez josie 02-12-2006, 12:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 02-12-2006, 12:32
|
|
|
nie rozumiem |
|
|
|
 |
kostuch [Usunięty]
|
Wysłany: 02-12-2006, 20:08
|
|
|
Dla mnie też to jest niejasne, po co takie numery. Rozgrzany olej spływa prawie do końca. |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 07-12-2006, 19:45
|
|
|
kostuch, bo jak chcesz wlac inny olej np full syntetyk to przynajmniej masz wszystko wymyte z resztek olejoeych i niema problemu z mieszalnoscia. Tak dla przykladu robisz kape silnika wlewasz cos podlego na pierwszy tysiac np.selektol po tysiacu wszystko gra to dajesz puczke olejowa i schodzi wsio i mozesz lac jakiegos fulla bez obaw czy ci sie nie zapieni czy nie bedzie niespodzianek- kwestja mieszalnosci nowoczesnych oleji z innymi. Jedyne przeciwskazanie to jak jezdzisz na mineralu bo ci wszystko wypucze i moga byc problemy z roszczelnieniem, panewkami itd. Nawiasem mowiac to pluczki sa idealne do automatycznych skrzyn biegow i powinno sie je stosowac przy kazdej wymianie /wymienic po przejechaniu max 20km/ |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
leon79
Forumowicz
Auto: COLT 90'GLXi CARISMA 96'GLS
Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 50 Skąd: okolice Częstochowy
|
Wysłany: 08-03-2007, 23:29
|
|
|
trochę się dorzucę do tematu...
zacząłem się trochę rozpisywać ale wykasowałem i wstawiam link do poczytania. Mam nadzieję że to rozwieje wasze wątpliwości.
Najważniejsze jest pierwsze zdanie które przeczytacie i niech to będzie dla was wyrocznia. Inżynier wie na czym powinien jeździć jego silnik w szczególności japoński
http://www.mobil.pl/Polan...l_Selection.asp
i trochę teorii
http://www.forumsamochodowe.pl/oleje/ |
|
|
|
 |
|