C50 1.5 90KM - PROBLEMY Z ELEKTRYKĄ |
Autor |
Wiadomość |
kamilwodecki
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2011 Posty: 4 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 16-05-2011, 20:59 C50 1.5 90KM - PROBLEMY Z ELEKTRYKĄ
|
|
|
Witam. Może zacznę od tego, że jestem kompletnym laikiem. Moi rodzice posiadają miśka z 1989r. i jak do tej pory nie mieli z nim żadnych problemów, aż do niedawna. Na początku autko odpalało i po przejechaniu paru kilometrów po prostu gasło. Teraz już wogóle nie chce odpalić. Po kilku wizytach u mechaników padła diagnoza problemy z elektryką, a konkretniej z czymś co reguluje napięcie w miśku. Jeden mechanik powiedział, że jest do wymiany jakiś moduł. Nie mam wogóle pojęcia jak ugryźć temat dlatego proszę o pomoc. Przeczytałem kilka postów na forum, z których wywnioskowałem, że problem tkwi w ECU, ale chciałem się upewnić. Pomóżcie proszę.
[ Dodano: 16-05-2011, 21:07 ]
Na jednym z postów znalazłem podobny problem i odp. była nastepująca
1. Problem z systemem wtrysku paliwa - sprawdź kod błędu za pomocą woltomierza
2. Awaria pompy lub systemu sterującego pompą - sprawdź pompę lub sterowanie pompą
3. Awaria układu kontrolującego zaplon - sprawdź kąt wyprzedzenia zapłonu
4. Brak napięcia do ECU - sprawdx
5. awaria bezpiecznika - sprawdx i wymień jeśli trzeba
6. Awaria wtryskiwacza/y - sprawdź układ wtryskiwaczy czy jest napięcie na każdym i sprawdź wtryski czy nie są zepsute/zasyfione (zdarza się w Polsce)
7. Ciśnienie paliwa nieprawidłowe - sprawdź ciśnienie paliwa
8. Podciśnienia - posprawdzaj czy jakiś wężyk nie jest odłączony/ dziurawy
9. Awaria ECU - wymień (napraw)
10. Przerwane przewody lub zwarcie (oby nie bo sprzedasz na części) - szukaj awarii lub złączka któraś źle przypieta /nie przypięta.
Jeszcze jedna bardzo prawdopodobna awaria to czujnik położenia wału - jak nie ma odczytu to ECU gasi silnik bo uznaje że nie pracuje.
Czy coś z tych przyczyn może pasować do mojego problemu?????????????? |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 16-05-2011, 21:08
|
|
|
kamilwodecki napisał/a: | Przeczytałem kilka postów na forum, z których wywnioskowałem, że problem tkwi w ECU, ale chciałem się upewnić. |
Raczej w module zapłonowym a nie w ECU, ale dla pewności-zapala Ci się kontrolka check engine (po czym gaśnie) po przekręceniu kluczyka na zapłon? Jeśli się nie zapala to jeszcze może być szansa na przepaloną żarówkę, ale raczej marna:-) Aparaty zapłonowe to niestety bolączka miśków:/
Jeśli faktycznie problemem będzie apratat zapłonowy radzę rozejrzeć się za używką, broń boże nie dawać modułu do "regeneracji" za cenę całego aparatu...
ten objaw: kamilwodecki napisał/a: | Na początku autko odpalało i po przejechaniu paru kilometrów po prostu gasło. |
sugeruje jednak kłopoty z modułem zapłonowym-a konkretnie tranzystorem mocy. |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
kamilwodecki
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2011 Posty: 4 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 16-05-2011, 21:37
|
|
|
zapala Ci się kontrolka check engine (po czym gaśnie) po przekręceniu kluczyka na zapłon?
tak się właśnie dzieje niestety
Więc jedynym rozwiązaniem jest kupno używanego aparatu zapłonowego tak? A wiesz może gdzie szukać tej części, bo strasznie ciężko jest ją dostać z tego co się orientowałem.
Jeszce tylko jedno pytanko: elektromechanik powiedział mi, że jest jeszcze jedna część do wymiany, która położona jest przy kolektorze paliwowym (przy pompo-wtryskiwaczach czy jakoś tak) i na której jest napis POVERUNITJ1218Y10. Co to jest i czy konieczna jest jej wymiana? |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 16-05-2011, 21:45
|
|
|
kamilwodecki napisał/a: | która położona jest przy kolektorze paliwowym (przy pompo-wtryskiwaczach czy jakoś tak) i na której jest napis POVERUNITJ1218Y10. |
Nie masz diesla żeby mieć pompowtryski,tam są zwykłe wtryskiwacze benzynowe. Co do tego power unit to chyba chodziło właśnie o moduł zapłonowy.
kamilwodecki napisał/a: | tak się właśnie dzieje niestety |
Ja wiem czy niestety, koszty podobne w przypadku wymiany ECU i aparatu zapłonowego.
kamilwodecki napisał/a: | A wiesz może gdzie szukać tej części, bo strasznie ciężko jest ją dostać z tego co się orientowałem. |
Na takim jednym znanym portalu aukcyjnym;) Szukaj oczywiście do silnika 1.5 i tu możesz wyhaczyć coś młodszego np z protona z silnikiem 1.5. Tylko muszą się zgadzać numery aparatu, nie wiem jaki tam masz ale chodzi o symbol taki jak ten: T6T57671A -jest na naklejce na korpusie aparatu.
Tak w ogóle to witaj na forum |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
kamilwodecki
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2011 Posty: 4 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 16-05-2011, 22:05
|
|
|
Tak tez właśnie robię i nawet widzę, że jest trochę tego tylko niestety nie mam tych nr, o których pisałeś, bo ja siedzę w Częstochowie, a autko jest pod Radomskiem.
Jutro staruszek podeśle mi ten symbol, więc zacznę poszukiwania.
Jak sprawa się zakończy, to napewno poinformuję.
Na ten moment dzięki wielkie za pomoc i szacun, bo powiem Ci, że pisałem jeszcze na kilku innych forach i zero odzewu, a tutaj od razu wiem co mam robić.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 17-05-2011, 06:45
|
|
|
aparat w colcie 1.5 pada niezwykle rzadko - ja skupiłbym się na ecu
wymienił kondensatory - koszt 1 zł za komplet
to na początek |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 17-05-2011, 08:06
|
|
|
Krzyżak napisał/a: | aparat w colcie 1.5 pada niezwykle rzadko |
To co w takim razie mitsubishi schrzaniło w późniejszym modelu CB0, CA0 że tam tak często zdarzają się zgony modułu zapłonowego/cewki? Wydawało mi się, że konstrukcje tych aparatów są bardzo podobne.
Czy jeśli check zaświeca się normalnie i gaśnie to też można mówić o wylanych/napuchniętych kondensatorach? |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 17-05-2011, 08:52
|
|
|
nie wiem co - pali się zazwyczaj cewka i tyle
w C5x spotkałem się tylko z 1 padaczką cewki, ale auto jeździło na LPG, więc miała prawo
początkowa padaczka kondziorów nic nie zdradza - check działa normalnie |
|
|
|
 |
kamilwodecki
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2011 Posty: 4 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 17-05-2011, 22:44
|
|
|
To co radzicie zacząć od tych kondensatorów? Mam już symbol aparatu T3T64173Y0 i spróbuje mimo wszystko znaleźć jakąś używkę w międzyczasie, a zapytam mechanika o kondensatory.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 17-05-2011, 22:52
|
|
|
kamilwodecki napisał/a: | w międzyczasie, a zapytam mechanika o kondensatory. |
Wątpię aby mechanik Ci w tej kwestii pomógł, prędzej każe wymienić pół auta niż przelutuje Ci kondensatory;-) Jeśli sam się na tym nie znasz to należy wyciągnąć komputer znaleźć serwis rtv, lub GSM i poprosić o wymianę kondensatorów elektrolitycznych. Ich wartości znajdziesz na forum, lub możesz po prostu zaufać elektronikom którzy podejmą sie wymiany i wstawią takie same lub lepsze kondki. |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
|