Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
C50 1.5 90KM - PROBLEMY Z ELEKTRYKĄ
Autor Wiadomość
kamilwodecki 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 4
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 16-05-2011, 20:59   C50 1.5 90KM - PROBLEMY Z ELEKTRYKĄ

Witam. Może zacznę od tego, że jestem kompletnym laikiem. Moi rodzice posiadają miśka z 1989r. i jak do tej pory nie mieli z nim żadnych problemów, aż do niedawna. Na początku autko odpalało i po przejechaniu paru kilometrów po prostu gasło. Teraz już wogóle nie chce odpalić. Po kilku wizytach u mechaników padła diagnoza problemy z elektryką, a konkretniej z czymś co reguluje napięcie w miśku. Jeden mechanik powiedział, że jest do wymiany jakiś moduł. Nie mam wogóle pojęcia jak ugryźć temat dlatego proszę o pomoc. Przeczytałem kilka postów na forum, z których wywnioskowałem, że problem tkwi w ECU, ale chciałem się upewnić. Pomóżcie proszę.

[ Dodano: 16-05-2011, 21:07 ]
Na jednym z postów znalazłem podobny problem i odp. była nastepująca

1. Problem z systemem wtrysku paliwa - sprawdź kod błędu za pomocą woltomierza

2. Awaria pompy lub systemu sterującego pompą - sprawdź pompę lub sterowanie pompą

3. Awaria układu kontrolującego zaplon - sprawdź kąt wyprzedzenia zapłonu

4. Brak napięcia do ECU - sprawdx

5. awaria bezpiecznika - sprawdx i wymień jeśli trzeba

6. Awaria wtryskiwacza/y - sprawdź układ wtryskiwaczy czy jest napięcie na każdym i sprawdź wtryski czy nie są zepsute/zasyfione (zdarza się w Polsce)

7. Ciśnienie paliwa nieprawidłowe - sprawdź ciśnienie paliwa

8. Podciśnienia - posprawdzaj czy jakiś wężyk nie jest odłączony/ dziurawy

9. Awaria ECU - wymień :D (napraw)

10. Przerwane przewody lub zwarcie (oby nie bo sprzedasz na części) - szukaj awarii lub złączka któraś źle przypieta /nie przypięta.

Jeszcze jedna bardzo prawdopodobna awaria to czujnik położenia wału - jak nie ma odczytu to ECU gasi silnik bo uznaje że nie pracuje.

Czy coś z tych przyczyn może pasować do mojego problemu??????????????
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 16-05-2011, 21:08   

kamilwodecki napisał/a:
Przeczytałem kilka postów na forum, z których wywnioskowałem, że problem tkwi w ECU, ale chciałem się upewnić.

Raczej w module zapłonowym a nie w ECU, ale dla pewności-zapala Ci się kontrolka check engine (po czym gaśnie) po przekręceniu kluczyka na zapłon? Jeśli się nie zapala to jeszcze może być szansa na przepaloną żarówkę, ale raczej marna:-) Aparaty zapłonowe to niestety bolączka miśków:/
Jeśli faktycznie problemem będzie apratat zapłonowy radzę rozejrzeć się za używką, broń boże nie dawać modułu do "regeneracji" za cenę całego aparatu...
ten objaw:
kamilwodecki napisał/a:
Na początku autko odpalało i po przejechaniu paru kilometrów po prostu gasło.

sugeruje jednak kłopoty z modułem zapłonowym-a konkretnie tranzystorem mocy.
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
kamilwodecki 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 4
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 16-05-2011, 21:37   

zapala Ci się kontrolka check engine (po czym gaśnie) po przekręceniu kluczyka na zapłon?

tak się właśnie dzieje niestety

Więc jedynym rozwiązaniem jest kupno używanego aparatu zapłonowego tak? A wiesz może gdzie szukać tej części, bo strasznie ciężko jest ją dostać z tego co się orientowałem.

Jeszce tylko jedno pytanko: elektromechanik powiedział mi, że jest jeszcze jedna część do wymiany, która położona jest przy kolektorze paliwowym (przy pompo-wtryskiwaczach czy jakoś tak) i na której jest napis POVERUNITJ1218Y10. Co to jest i czy konieczna jest jej wymiana?
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 16-05-2011, 21:45   

kamilwodecki napisał/a:
która położona jest przy kolektorze paliwowym (przy pompo-wtryskiwaczach czy jakoś tak) i na której jest napis POVERUNITJ1218Y10.

Nie masz diesla żeby mieć pompowtryski,tam są zwykłe wtryskiwacze benzynowe. Co do tego power unit to chyba chodziło właśnie o moduł zapłonowy.
kamilwodecki napisał/a:
tak się właśnie dzieje niestety

Ja wiem czy niestety, koszty podobne w przypadku wymiany ECU i aparatu zapłonowego.
kamilwodecki napisał/a:
A wiesz może gdzie szukać tej części, bo strasznie ciężko jest ją dostać z tego co się orientowałem.

Na takim jednym znanym portalu aukcyjnym;) Szukaj oczywiście do silnika 1.5 i tu możesz wyhaczyć coś młodszego np z protona z silnikiem 1.5. Tylko muszą się zgadzać numery aparatu, nie wiem jaki tam masz ale chodzi o symbol taki jak ten: T6T57671A -jest na naklejce na korpusie aparatu.

Tak w ogóle to witaj na forum ;-)
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
kamilwodecki 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 4
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 16-05-2011, 22:05   

Tak tez właśnie robię i nawet widzę, że jest trochę tego tylko niestety nie mam tych nr, o których pisałeś, bo ja siedzę w Częstochowie, a autko jest pod Radomskiem.

Jutro staruszek podeśle mi ten symbol, więc zacznę poszukiwania.

Jak sprawa się zakończy, to napewno poinformuję.

Na ten moment dzięki wielkie za pomoc i szacun, bo powiem Ci, że pisałem jeszcze na kilku innych forach i zero odzewu, a tutaj od razu wiem co mam robić.

Pozdrawiam.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

Wysłany: 17-05-2011, 06:45   

aparat w colcie 1.5 pada niezwykle rzadko - ja skupiłbym się na ecu
wymienił kondensatory - koszt 1 zł za komplet
to na początek
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 17-05-2011, 08:06   

Krzyżak napisał/a:
aparat w colcie 1.5 pada niezwykle rzadko

To co w takim razie mitsubishi schrzaniło w późniejszym modelu CB0, CA0 że tam tak często zdarzają się zgony modułu zapłonowego/cewki? Wydawało mi się, że konstrukcje tych aparatów są bardzo podobne.
Czy jeśli check zaświeca się normalnie i gaśnie to też można mówić o wylanych/napuchniętych kondensatorach?
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

Wysłany: 17-05-2011, 08:52   

nie wiem co - pali się zazwyczaj cewka i tyle
w C5x spotkałem się tylko z 1 padaczką cewki, ale auto jeździło na LPG, więc miała prawo

początkowa padaczka kondziorów nic nie zdradza - check działa normalnie
 
 
kamilwodecki 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 4
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 17-05-2011, 22:44   

To co radzicie zacząć od tych kondensatorów? Mam już symbol aparatu T3T64173Y0 i spróbuje mimo wszystko znaleźć jakąś używkę w międzyczasie, a zapytam mechanika o kondensatory.
Pozdrawiam
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 17-05-2011, 22:52   

kamilwodecki napisał/a:
w międzyczasie, a zapytam mechanika o kondensatory.

Wątpię aby mechanik Ci w tej kwestii pomógł, prędzej każe wymienić pół auta niż przelutuje Ci kondensatory;-) Jeśli sam się na tym nie znasz to należy wyciągnąć komputer znaleźć serwis rtv, lub GSM i poprosić o wymianę kondensatorów elektrolitycznych. Ich wartości znajdziesz na forum, lub możesz po prostu zaufać elektronikom którzy podejmą sie wymiany i wstawią takie same lub lepsze kondki.
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.