 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[3.2 DID] Automat nie trzyma na podjezdzie |
Autor |
Wiadomość |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 23-05-2011, 06:50
|
|
|
Panowie jakby nie patrzeć ciśnienie oleju ma tu znaczącą rolę. Na wolnych obrotach pompa podaje niższe ciśnienie na konwerter, wystarczy załączyć klimę i już będzie lepiej i zacznie na podjazdach trzymać, ale jeżeli zużyte są pewne elementy pompy to niestety tak się dzieję, do tego dojdzie zużycie konwertera, olej rozgrzany jest rzadszy, i wszystko się skumuluje, a i filtr oleju może być założony nieodpowiedni lub jest zapchany, to też powoduje spadek ciśnienia oleju.
Ponadto wczoraj sprawdzałem podjazd 25 stopni kolegi nowiutkim pajero i według tego co pisze kolega mikello to niestety nowe auto a już skrzynia do remontu. Przykro ale na tak stromym podjeździe tylko automaty ze specjalnym hamulcem, który załącza się po tym jak auto na załączonym D zaczyna się toczyć do tyłu, jest taki czujnik, który wyczuwa lekkie cofnięcie nawet o centymetr i załącza się ten hamulec, niestety sama skrzynia takiego kolosa nie utrzyma na tak stromym podjeździe oczywiście przy normalnych obrotach. |
_________________ Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super |
|
|
|
 |
trzmi3lu
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2010 Posty: 28 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 23-05-2011, 11:35
|
|
|
Witam!!!
Sprawdziłem klika rzeczy o których mowa i doszedłem to tego ze tak jak pisze kolega mario mario na biegu jałowym mam około 800 obr. ale po przełaczeniu na D obroty spadają ponizej 750 obr. i wtedy własnie zaczyna sie to szarpanie podczas pełzania, gdy auto jest zimne to oczywiscie włacza sie ssanie i obroty są wyzsze a co za tym idzie podczas właczenia na D obroty nie spadają tak bardzo i autko podjezdza płynnie i trzyma na wzniesieniu. Niestety nawet po właczeniu klimy jest to samo na właczonym D.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 23-05-2011, 18:51
|
|
|
trzmi3lu, więc fachowiec musi ci posprawdzać ciśnienia na obwodach, da się to zrobić bez wyciągania skrzyni, ale rzadko który będzie chciał się bawić, czas to pieniądz. Najważniejszy jest obwód podający na konwerter. Nie znam tej skrzyni więc nawet na schemacie nie zobaczę. Jak sam widzisz obroty są ważne ponieważ pompa jest napędzana bezpośredni i czym są obroty większe pompa podaje więcej oleju więc i ciśnienie wzrasta. A ten twój mechanik to mechanik ogólny czy specjalizujący się w asb?
[ Dodano: 23-05-2011, 18:55 ]
Klima może ale nie musi powodować podniesienia obrotów, jest regulator obrotów i on pilnuje, oby po włączeniu urządzeń obciążających silnik obroty dostosować do takich aby nie spadły poniżej nominalnych, tak samo jest jak obroty podskoczą komputer je koryguje. Mimo wszystko 800 to i tak dużo, u mnie jest 600 i na równym rusza normalnie, ale silnik silnikowi i skrzynia skrzyni nie równe. |
_________________ Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 23-05-2011, 22:43
|
|
|
mario mario napisał/a: |
Ponadto wczoraj sprawdzałem podjazd 25 stopni kolegi nowiutkim pajero i według tego co pisze kolega mikello to niestety nowe auto a już skrzynia do remontu. Przykro ale na tak stromym podjeździe tylko automaty ze specjalnym hamulcem, który załącza się po tym jak auto na załączonym D zaczyna się toczyć do tyłu, jest taki czujnik, który wyczuwa lekkie cofnięcie nawet o centymetr i załącza się ten hamulec, niestety sama skrzynia takiego kolosa nie utrzyma na tak stromym podjeździe oczywiście przy normalnych obrotach. |
Taki hamulec ma prawdopodobnie każda skrzynia inaczej nie miałbyś pozycji PARK. Skrzynia na włączonym biegu nie pozwoli na cofnięcie się auta. I jeżeli moc silnika na biegu jałowym będzie do tego wystarczająca samochód będzie stać. Jeżeli zaś podczas próby przenoszenia momentu obroty silnika spadną poniżej ustalonego progu wówczas przenoszenie napędu jest rozłączane( tu właśnie są te ciśnienia- pompa żeby utrzymać ciśnienie w układzie musi kręcić się z tym niezbędnym minimum) i samochód zaczyna szarpać. Co do samego problemu tego wątku to proponowałbym koledze zanim padnie teza że padła już skrzynia spróbować trochę ją rozruszać. Bo w opisie zauważyłem że auto jeździ bardzo delikatnie...może trzeba by było te ciśnienia trochę obudzić.
Warto też sprawdzić stan tarczek skrzyni poprzez próbę grzebnięcia kołami. Z racji ze auto ma trochę wagi to na asfalcie może być z tym ciężko, o silniku wysokoprężnym już nie wspomnę, ale na drodze szutrowej to skrzynia powinna przenieść już taki moment aby koła mogły zamieszać. Jak moment będzie przenoszony z poślizgiem to nie ma co się oszukiwać...usunięcie zasyfionego oleju w którym były drobinki z okładzin szybko pokazuje jaki jest stan techniczny skrzyni- skrzynia do remontu( wypalone tarczki). Dlatego też rzadko kiedy proponuje się całkowitą wymianę oleju...częściowa jest bezpieczniejsza zwłaszcza przed sprzedażną auta...Jak jednak jeszcze autko będzie kopać kopytami to nie ma co się martwić. Trzeba śmigać i nie ma co szukać w całym dziury...
Co do samej usterki to może nie należy jej szukać po stronie skrzyni ale po stronie zasilania silnika, a dokładnie niewydolnego regulatora obrotów, nastawnika czy jak by tego nie zwał...Próba ruszenia bez gazu tu nie wypali wiec trudno będzie to sprawdzić dla wyeliminowania tej usterki. |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 24-05-2011, 00:00
|
|
|
1405 napisał/a: | Taki hamulec ma prawdopodobnie każda skrzynia inaczej nie miałbyś pozycji PARK. | Następny co przeczytał ostatni post i wypowiada się, o reszcie wypowiedzi to ja się nie wypowiadam.
Z całym szacunkiem dla zakładającego temat, ale więcej w tym temacie nie będę się wypowiadał, niech wypowiadają się ci co na podjazdach zamiast hamulca ozywają pozycji "park". Pozdrawiam . |
_________________ Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super |
|
|
|
 |
mikello
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DID A/T 2008,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 140 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 24-05-2011, 13:40
|
|
|
mario mario napisał/a: |
Ponadto wczoraj sprawdzałem podjazd 25 stopni kolegi nowiutkim pajero i według tego co pisze kolega mikello to niestety nowe auto a już skrzynia do remontu. |
mario mario jak sprawdziłeś ze to było 25 stopni?
nie musisz odpowiadać oczywiście.
Nie ma co bić piany o wartość pochylenia bo wszyscy wiedzą że skrzynia w dobrym stanie trzyma na podjeździe a na prostej ciągnie do przodu, co tu filozofować. Oczywiście mocniej to robi zaraz po odpaleniu niż po dłuższej jeździe. A jeżeli szarpie przy ruszaniu to nie jest to dobry objaw.
Moja po odpaleniu ma takie ciśnienie ze trzymam na hamulcu przy przełączaniu na D żeby panować nad dzikim mustangiem ale rusza płynnie, jaki wpływ maja takie przeciążenia na napęd nie wspomnę ale to inna sprawa.
I tyle.
Dla twórców teorii spiskowych mam zainstalowany rallytronic
Co do park na podjeździe także nie dyskutuje bo zaczyna to ewoluować w kierunku działu "4x4 Pajero fantastyka". |
_________________ Mikello |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 24-05-2011, 22:01
|
|
|
mario mario napisał/a: | 1405 napisał/a: | Taki hamulec ma prawdopodobnie każda skrzynia inaczej nie miałbyś pozycji PARK. | Następny co przeczytał ostatni post i wypowiada się, o reszcie wypowiedzi to ja się nie wypowiadam.
Z całym szacunkiem dla zakładającego temat, ale więcej w tym temacie nie będę się wypowiadał, niech wypowiadają się ci co na podjazdach zamiast hamulca ozywają pozycji "park". Pozdrawiam . | Hej Panie obrażalski.
Kolego wyluzuj...Jeszce nie spotkałem takiego co by wszystkie rozumy powyjadał. To ze prawdopodobnie robisz w serwisie nie daje Ci żadnego prawa aby obrażać innych. Przypomina mi się powiedzenie o wujku który wykładał na uczelni.....płytki.
Odrobina dystansu nie zaszkodzi to jest forum i każdy może napisać co myśli, a że czasem mądrze, a czasem może i głupio to już inna sprawa. Tak wygląda dyskusja |
|
|
|
 |
siersciunio
Forumowicz BULL'O'MANIAK

Auto: PIII 2001 3,2 aut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Gru 2011 Posty: 268 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19-12-2011, 11:46
|
|
|
I jak sprawa sie skonczyła bo mam ten sam problem |
|
|
|
 |
|
|