 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
immobilliser |
Autor |
Wiadomość |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 19-11-2006, 15:12 immobilliser
|
|
|
Miski , jest problem i teraz mam pytanie co zrobic
do kupienia jest auto ( colt CJO 1,3 , zarejestrowany na polskich blachach , od 3 miechow w PL )
jest tylko jeden problem, zostal zgubiony kluczyk , auto jest z fabrycznym imobilliser'em, czyli nie da sie go odlaczyc i odpalic .
jest wyciagniety komputer, i teraz co robic ? w komisie mowia, ze probuja dorobic kluczyk ale nic z tego nie wychodzi .
gosc takze mowi, ze byl gosc z Mitsubishi z kompem i sobie z nim nie poradzil
pytanie moze do Jacka lub innych znajacych sie na tej rzeczy, czy idzie sprowadzic oryginalny kluczyk po np . nr vin ?
a moze by tak kupic z jakiegos rozbitka stacyjke, komputer i zamki , istnieje taka mozliwosc, ze po podlaczneniu tego wszystkiego dzialalo by ?
co Wy byscie zrobili w takiej sytuacji ?
prosze o pomoc. |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 19-11-2006, 16:15
|
|
|
z tego co czytalem na forum i jak jest w przypadku carismy, to musisz zmienic wiadomo zamki stacyjke itp. i komputer silnika bo immobiliser jest z nim w jakistam sposob zwiazany,
druga rzecz kupujac auto dostajesz 2 kluczyki i jakas blaszke na ktorej jest jakistam numer, i podobno jesli sie zgubi oba kluczyki to po podaniu numeru z tej blaszki w serwisie powinni dorobic kluczyk do auta, no a co jesli nie ma sie tej blaszki - niemozliwe zeby po vinie nie szlo dorobic kluczyka - kosztuje to pewnie swoje ale na pewno mozna, zadzwon do japaneza on chyba bedzie cos wiedzial dokladnie w tym temacie |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 19-11-2006, 17:15
|
|
|
Na przykładzie usera lukamar (CJ0 1,6), który zmianiał ECU i też były wątpliwości czy będzie działać wszystko - z tego co zrozumiałem:
-są 2 kompy - ECU i komp od immo
-po wymianie ECU auto dalej odpala na starych kluczykach
Najprościej chyba kupić co najmniej 1 zamek, stacyjkę, komp immo i kluczyk.
Można też spróbować dorobić kluczyk (żeby otwierał zamki i kręcił stacyjką), a immo dezaktywować - u jakiegoś magika |
|
|
|
 |
abbadona [Usunięty]
|
Wysłany: 19-11-2006, 19:36
|
|
|
Dość dziwny problem. Ja niedawno dorabiałem kluczyk do swojego colta i dalo się bez problemu. Kupiłem tani zamiennik z firmy JMA razem z transponderem i wyzombkowaniem za 100 zł, a w serwisie mitsu zakodowali mi go za 85 zł. Poprostu podłączyli kompa, kluczyk wsadzili do stacyjki i cyk-działa. A co do dorobienia ząbków na wzór stacyjki czy zamka jest wielu fachowców ogłaszających się w necie.
Też chciałem wtedy wyłaączyć immo żeby taniej było, ale w servisie mitsu powiedzieli, że się nie da bo steruje nim komputer przez magistralę danych.
Jakby to mogło pomóc www.jmapolska.pl. Na tej stronce w zakładce dystrybucja znajdziesz telefony do przedstawicieli handlowych firmy na twój rejon i oni pomogą załatwić ci kluczyk z transponderem. Przedstawiciel z wawy ma nawet sprzęt do kodowania tych kluczyków i dość tanio to robi bo za 50 zł, ale niestety nie udało mu się z moim coltem (mówił, że pierwszy raz mu się zdażyło). Oni wogóle wsztstkim się zajmują co z zamkami ma wspólnego:) Więc po stacyjce pewnie tez dorobią.
Chyba, że nie zrozumiałem tematu i problemu w nim zawartego, jak tak to mnie poprawcie. Powodzonka i pozdrawiam |
|
|
|
 |
hulas [Usunięty]
|
Wysłany: 20-11-2006, 15:51
|
|
|
Jeśli już poradzisz sobie ze stacyjką to nie musisz kupować nowych zamków, wystarczy w starych poprzekładać zapadki (może być potrzebnych kilka dodatkowych zapadek bo są róznych rozmiarów). Bęben zamka zostaje ten sam. Jest to bardzo prosta czynnośc i w razie co mogę pomóc. |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 20-11-2006, 16:49
|
|
|
dobra juz wiem co i jak .
kluczyk zostal dorobiony, ale nie moga sobie poradzic z kodem immo. ( czuli tera niby "tylko" trzeba wgrac kod do immo i powinno byc G .
tylko tyle ze w moim miescie nie ma autoryzowanego przedstawiciela trzech diamentow ...
w *cenzura* :/ bedziem kombinowac, bo bardzo spodobal mi sie ten colciak
edit: Rafał |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 20-11-2006, 16:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
abbadona [Usunięty]
|
Wysłany: 20-11-2006, 19:31
|
|
|
To super,
Fajny colcik fajna sprawa.
Weź kompa w lape i zaiwź do najbliższego aso i niech oni sami kombinują co z tym zrobić. Spytaj ich tylko czy to napewno komputer sam zaprogramuje immo czy jest może jeszcze coś innego co odpowiada za immo bo glupio byloby jechac na marne, a raczej nikt inny tego nie zdoła zrobić, bo to trzeba naprawde niezły sprzęt mieć. Jak mowilem mi powiedzieli, że to komputer wtrysku steruje immobiliserem.
Jeszcze raz powodzenia i pozdrawiam |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 20-11-2006, 19:49
|
|
|
kurde dzwonilem do bylego elektryka ktory pracowal w Mitsubishi . i mowil , ze jezeli mialby MUTA , to by to sam zrobil, natomiast on nie ma dostepu do takiego urzadzonka ( jest ono w salonie SUBARU - Subaryna przejela pomieszecznia oraz komputery po salonie Mitsu ) . i mowil, zeby podjechac do Subarynki i sie zapytac czy moga uczyczyc takie urzadzonko i ze je obslugiwac bedzie Sebastian (ciutke go tam znaja ) to moze cos da .
dowiedzialem sie jeszcze, zeby zaprogramowac kod do immo trzeba miec "przy sobie" caly samochod , i nie wystarczy tylko komp .
dzwonilem takze do goscia z komisu i pytalem sie jak tam sprawa z "moim" coltem, gosc odpowiedzial, ze narazie nic ,ze juz sam jest wkurzony bo (podobno) nikt nie potrafi wbic kod immo do kluczyka,a auto stoi , i nie mozna go odpalic a co za tym idzie sprzedac ...
bedziemy walczyc
ps. omawiane auto to ten colt ( nie musicie mi mowic, ze byl bity w przod bo wiem o tym |
|
|
|
 |
abbadona [Usunięty]
|
Wysłany: 20-11-2006, 21:00
|
|
|
To kaszanka, ze caly samochod potrzebny. Nie da rady na zewnatrz zakodowac transpondera niestety, bo to robi "samochod". Uruchamiaja mu program kodowania kluczyka i jak kluczyk jest obok anteny to się zam koduje. Sa podobno gości, którzy robia to bez podłanczania się do kompa, ale dziala to troche na innej zasadzie. Gość z JMA mowil mi, ze w kluczyku montuja ukladzik elektroniczny zamiast transpondera, ale podobno jest to kiepskie rozwiazanie, bo kazdy uklad elektroniczny wymaga zasilania, a co za tym idzie bareryjki, która jast mala i na krótko starcza więc jak się wyładuje to kicha ponowna, bo trzeba znowu płacic za kolejny ukladzik:( Wiec odradzal mi taka forme zastapienia transpondera. A pozatym jest to dosc droga impreza, bo jak wczesniej dowiadywalem sie od magikow to kaszt takiego kluczyka to ponad 300 zl, więc kwota sporo wyzsza od klucza z transponderem i kodowaniem w mitsu. Mam nadzieje, że twoj kolega zalatwi ci ten sprzecior, bo ciagnac fure do servisu mitsu troszke niewygodnie:) Chyba, że może oni by sie pofatygowali z kompem do ciebie, ale troche wątpie.
p.s
niezla furka obys mial mozliwosc posmigac nia:) ale w moim mniemaniu troszke za molo kucy pod maska wiem to po sobie:) Na to niestety nic nie poradzimy |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 20-11-2006, 21:28
|
|
|
kurde chcialbym ,zeby juz ten kluczyk zrobili, to wtedy na calkowite przeswietlenie i jak wszystko byloby G ( porzadnie naprawione - bo po ogledzinach mozna stwierdzic , ze jest w miare dobrze zrobiony, byl zachaczony w lewy naroznik - maska byla kiedys czerwona ) i podobno nie groznie, no nic zobaczymy ( szkoda ze nie ma halogenow, ale mysle ze w niemczech idzie dorwac po rozsadnej cenie ) . tak jak wiec mowie, jak by po sprawdzeniu okazalo sie ,ze auto jest w miare ok to wtedy podpisanie umowy, i kredycior na dwa lata |
|
|
|
 |
lukamar [Usunięty]
|
Wysłany: 21-11-2006, 09:21
|
|
|
abbadona napisał/a: | To super,
Fajny colcik fajna sprawa.
Weź kompa w lape i zaiwź do najbliższego aso i niech oni sami kombinują co z tym zrobić. Spytaj ich tylko czy to napewno komputer sam zaprogramuje immo czy jest może jeszcze coś innego co odpowiada za immo bo glupio byloby jechac na marne, a raczej nikt inny tego nie zdoła zrobić, bo to trzeba naprawde niezły sprzęt mieć. Jak mowilem mi powiedzieli, że to komputer wtrysku steruje immobiliserem.
Jeszcze raz powodzenia i pozdrawiam |
Mi też tak powiedzieli ale to nieprawda. Ecu nie steruje immo (albo inaczej - jest sterowane przez immo). Przełożyłem ecu od innego auta (w dodatku anglika) i auto zapaliło od razu (tak jak wczesniej napisał Josie). Za immo odpowiada mała centralka koło pedału sprzęgła (mogę wrzucić fotkę). Od razu też napiszę, że pomysł zamiany centralki immo i przyłożenie kluczyka od nowej centralki gdzieś w pobliże anteny (stacyjki) nic nie da - dorobiłem sobie kluczyk bez immo i próbowałem nim odpalić moje auto przytykając oryginalny kluczyk gdzie tylko się dało i nic (a ponoć w innych autach to działa). No i jakby ktoś pytał znowu (a wczesniej pytali) czy ecu od anglika można przekładać to normalnych samochodów to można |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 21-11-2006, 19:47
|
|
|
lukamar napisał/a: | Przełożyłem ecu od innego auta (w dodatku anglika) i auto zapaliło od razu (tak jak wczesniej napisał Josie). |
ale chwilka moment, przekladajac ecu, musze przelozyc takze stacyjke i miec kluczyk pasujacy do owej stacyji ( i to wszystko musi byc z jednego auta tak ? )
bo dzis znow dzownilem do goscia ( dzownie do niego codziennie ) i mowil, ze nie ma juz pomyslow, dzis znow ma przyjechac do niego gosc z nie autoryzowanego serwisu, zobaczymy moze cos poradzi, jutro chyba odpuszcze,ale w czwartek znow zadzwonie w sumie to lepiej dla mnie ,ze nie potrafia tego zrobic
poczekam ,niech sie jeszcze troche pomecza, po czy zaproponuje im ,ze ja to zrobie ( mam jeden pomysl ) ale pod warunkiem ,ze oni zaplaca za naprawe i spuszcza z ceny auta
bo i tak pieniadze na auto bede miec doipero na poczatku miesiaca ( wklad wlasny + niestety kredycior ) |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-11-2006, 19:57
|
|
|
Lukamar miał padnięte ECU i przełożył TYLKO ECU, reszta została. Auto odpaliło bez problemów - bez wymiany kompa immobilisera, strojenia/programowania kluczyków czy wymiany stacyjki/zamków. |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 21-11-2006, 20:05
|
|
|
no wlasnie,a w tym aucie wszystko jest, procz kluczyka |
|
|
|
 |
abbadona [Usunięty]
|
Wysłany: 21-11-2006, 22:09
|
|
|
Skoro mówicie, że immobiliserem steruje oddzielkna cecntralka a nie ecu to wydaje mi się, że przełożenie innej do tego samochodu może coś dać. Gdy ja walczylem z moim kluczykiem to mogłem odpalic samochód na kluczylu bez transpondera przykladając oryginalny w okolice stacyjki, bo tam właśnie jest antena. Ja tez mam colta więc u ciebie powinno zadzialac tak samo jak u mnie.
Moze metoda byloby pozyczenie od kogoś takiego modułu sterujacego i podłączenie go, potem wycieczka do servisu, zamontowac oryginalny moduł od tego samochodu zeby ci kluczyk zakodowali i wrócic do domu juz na swoim kluczyku i module, a pożyczony modulik oddac wlaścicielowi. Bo chyba dobrze zrozumiałem, że masz już wyząbkowany kluczyk, tylko nie możecie zakodować transpondera? |
|
|
|
 |
|
|