Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
immobilliser
Autor Wiadomość
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 19-11-2006, 15:12   immobilliser

Miski , jest problem i teraz mam pytanie co zrobic

do kupienia jest auto ( colt CJO 1,3 , zarejestrowany na polskich blachach , od 3 miechow w PL )
jest tylko jeden problem, zostal zgubiony kluczyk , auto jest z fabrycznym imobilliser'em, czyli nie da sie go odlaczyc i odpalic .
jest wyciagniety komputer, i teraz co robic ? w komisie mowia, ze probuja dorobic kluczyk ale nic z tego nie wychodzi .
gosc takze mowi, ze byl gosc z Mitsubishi z kompem i sobie z nim nie poradzil

pytanie moze do Jacka lub innych znajacych sie na tej rzeczy, czy idzie sprowadzic oryginalny kluczyk po np . nr vin ?

a moze by tak kupic z jakiegos rozbitka stacyjke, komputer i zamki , istnieje taka mozliwosc, ze po podlaczneniu tego wszystkiego dzialalo by ?

co Wy byscie zrobili w takiej sytuacji ?
prosze o pomoc.
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 19-11-2006, 16:15   

z tego co czytalem na forum i jak jest w przypadku carismy, to musisz zmienic wiadomo zamki stacyjke itp. i komputer silnika bo immobiliser jest z nim w jakistam sposob zwiazany,

druga rzecz kupujac auto dostajesz 2 kluczyki i jakas blaszke na ktorej jest jakistam numer, i podobno jesli sie zgubi oba kluczyki to po podaniu numeru z tej blaszki w serwisie powinni dorobic kluczyk do auta, no a co jesli nie ma sie tej blaszki - niemozliwe zeby po vinie nie szlo dorobic kluczyka - kosztuje to pewnie swoje ale na pewno mozna, zadzwon do japaneza on chyba bedzie cos wiedzial dokladnie w tym temacie :mrgreen:
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 19-11-2006, 17:15   

Na przykładzie usera lukamar (CJ0 1,6), który zmianiał ECU i też były wątpliwości czy będzie działać wszystko - z tego co zrozumiałem:
-są 2 kompy - ECU i komp od immo
-po wymianie ECU auto dalej odpala na starych kluczykach

Najprościej chyba kupić co najmniej 1 zamek, stacyjkę, komp immo i kluczyk.

Można też spróbować dorobić kluczyk (żeby otwierał zamki i kręcił stacyjką), a immo dezaktywować - u jakiegoś magika :roll:
 
 
abbadona
[Usunięty]

Wysłany: 19-11-2006, 19:36   

Dość dziwny problem. Ja niedawno dorabiałem kluczyk do swojego colta i dalo się bez problemu. Kupiłem tani zamiennik z firmy JMA razem z transponderem i wyzombkowaniem za 100 zł, a w serwisie mitsu zakodowali mi go za 85 zł. Poprostu podłączyli kompa, kluczyk wsadzili do stacyjki i cyk-działa. A co do dorobienia ząbków na wzór stacyjki czy zamka jest wielu fachowców ogłaszających się w necie.
Też chciałem wtedy wyłaączyć immo żeby taniej było, ale w servisie mitsu powiedzieli, że się nie da bo steruje nim komputer przez magistralę danych.
Jakby to mogło pomóc www.jmapolska.pl. Na tej stronce w zakładce dystrybucja znajdziesz telefony do przedstawicieli handlowych firmy na twój rejon i oni pomogą załatwić ci kluczyk z transponderem. Przedstawiciel z wawy ma nawet sprzęt do kodowania tych kluczyków i dość tanio to robi bo za 50 zł, ale niestety nie udało mu się z moim coltem (mówił, że pierwszy raz mu się zdażyło). Oni wogóle wsztstkim się zajmują co z zamkami ma wspólnego:) Więc po stacyjce pewnie tez dorobią.
Chyba, że nie zrozumiałem tematu i problemu w nim zawartego, jak tak to mnie poprawcie. Powodzonka i pozdrawiam
 
 
hulas
[Usunięty]

Wysłany: 20-11-2006, 15:51   

Jeśli już poradzisz sobie ze stacyjką to nie musisz kupować nowych zamków, wystarczy w starych poprzekładać zapadki (może być potrzebnych kilka dodatkowych zapadek bo są róznych rozmiarów). Bęben zamka zostaje ten sam. Jest to bardzo prosta czynnośc i w razie co mogę pomóc.
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 20-11-2006, 16:49   

dobra juz wiem co i jak .

kluczyk zostal dorobiony, ale nie moga sobie poradzic z kodem immo. ( czuli tera niby "tylko" trzeba wgrac kod do immo i powinno byc G .
tylko tyle ze w moim miescie nie ma autoryzowanego przedstawiciela trzech diamentow ...

w *cenzura* :/ bedziem kombinowac, bo bardzo spodobal mi sie ten colciak :)


edit: Rafał :roll:
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 20-11-2006, 16:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
abbadona
[Usunięty]

Wysłany: 20-11-2006, 19:31   

To super,
Fajny colcik fajna sprawa.
Weź kompa w lape i zaiwź do najbliższego aso i niech oni sami kombinują co z tym zrobić. Spytaj ich tylko czy to napewno komputer sam zaprogramuje immo czy jest może jeszcze coś innego co odpowiada za immo bo glupio byloby jechac na marne, a raczej nikt inny tego nie zdoła zrobić, bo to trzeba naprawde niezły sprzęt mieć. Jak mowilem mi powiedzieli, że to komputer wtrysku steruje immobiliserem.
Jeszcze raz powodzenia i pozdrawiam
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 20-11-2006, 19:49   

kurde dzwonilem do bylego elektryka ktory pracowal w Mitsubishi . i mowil , ze jezeli mialby MUTA , to by to sam zrobil, natomiast on nie ma dostepu do takiego urzadzonka ( jest ono w salonie SUBARU - Subaryna przejela pomieszecznia oraz komputery po salonie Mitsu ) . i mowil, zeby podjechac do Subarynki i sie zapytac czy moga uczyczyc takie urzadzonko i ze je obslugiwac bedzie Sebastian (ciutke go tam znaja ) to moze cos da .

dowiedzialem sie jeszcze, zeby zaprogramowac kod do immo trzeba miec "przy sobie" caly samochod , i nie wystarczy tylko komp .

dzwonilem takze do goscia z komisu i pytalem sie jak tam sprawa z "moim" coltem, gosc odpowiedzial, ze narazie nic ,ze juz sam jest wkurzony bo (podobno) nikt nie potrafi wbic kod immo do kluczyka,a auto stoi , i nie mozna go odpalic a co za tym idzie sprzedac ...


bedziemy walczyc :)

ps. omawiane auto to ten colt ( nie musicie mi mowic, ze byl bity w przod bo wiem o tym ;)
 
 
abbadona
[Usunięty]

Wysłany: 20-11-2006, 21:00   

To kaszanka, ze caly samochod potrzebny. Nie da rady na zewnatrz zakodowac transpondera niestety, bo to robi "samochod". Uruchamiaja mu program kodowania kluczyka i jak kluczyk jest obok anteny to się zam koduje. Sa podobno gości, którzy robia to bez podłanczania się do kompa, ale dziala to troche na innej zasadzie. Gość z JMA mowil mi, ze w kluczyku montuja ukladzik elektroniczny zamiast transpondera, ale podobno jest to kiepskie rozwiazanie, bo kazdy uklad elektroniczny wymaga zasilania, a co za tym idzie bareryjki, która jast mala i na krótko starcza więc jak się wyładuje to kicha ponowna, bo trzeba znowu płacic za kolejny ukladzik:( Wiec odradzal mi taka forme zastapienia transpondera. A pozatym jest to dosc droga impreza, bo jak wczesniej dowiadywalem sie od magikow to kaszt takiego kluczyka to ponad 300 zl, więc kwota sporo wyzsza od klucza z transponderem i kodowaniem w mitsu. Mam nadzieje, że twoj kolega zalatwi ci ten sprzecior, bo ciagnac fure do servisu mitsu troszke niewygodnie:) Chyba, że może oni by sie pofatygowali z kompem do ciebie, ale troche wątpie.
p.s
niezla furka obys mial mozliwosc posmigac nia:) ale w moim mniemaniu troszke za molo kucy pod maska wiem to po sobie:) Na to niestety nic nie poradzimy
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 20-11-2006, 21:28   

kurde chcialbym ,zeby juz ten kluczyk zrobili, to wtedy na calkowite przeswietlenie i jak wszystko byloby G ( porzadnie naprawione - bo po ogledzinach mozna stwierdzic , ze jest w miare dobrze zrobiony, byl zachaczony w lewy naroznik - maska byla kiedys czerwona ) i podobno nie groznie, no nic zobaczymy ( szkoda ze nie ma halogenow, ale mysle ze w niemczech idzie dorwac po rozsadnej cenie ) . tak jak wiec mowie, jak by po sprawdzeniu okazalo sie ,ze auto jest w miare ok to wtedy podpisanie umowy, i kredycior na dwa lata :mrgreen:
 
 
lukamar
[Usunięty]

Wysłany: 21-11-2006, 09:21   

abbadona napisał/a:
To super,
Fajny colcik fajna sprawa.
Weź kompa w lape i zaiwź do najbliższego aso i niech oni sami kombinują co z tym zrobić. Spytaj ich tylko czy to napewno komputer sam zaprogramuje immo czy jest może jeszcze coś innego co odpowiada za immo bo glupio byloby jechac na marne, a raczej nikt inny tego nie zdoła zrobić, bo to trzeba naprawde niezły sprzęt mieć. Jak mowilem mi powiedzieli, że to komputer wtrysku steruje immobiliserem.
Jeszcze raz powodzenia i pozdrawiam

Mi też tak powiedzieli ale to nieprawda. Ecu nie steruje immo (albo inaczej - jest sterowane przez immo). Przełożyłem ecu od innego auta (w dodatku anglika) i auto zapaliło od razu (tak jak wczesniej napisał Josie). Za immo odpowiada mała centralka koło pedału sprzęgła (mogę wrzucić fotkę). Od razu też napiszę, że pomysł zamiany centralki immo i przyłożenie kluczyka od nowej centralki gdzieś w pobliże anteny (stacyjki) nic nie da - dorobiłem sobie kluczyk bez immo i próbowałem nim odpalić moje auto przytykając oryginalny kluczyk gdzie tylko się dało i nic (a ponoć w innych autach to działa). No i jakby ktoś pytał znowu (a wczesniej pytali) czy ecu od anglika można przekładać to normalnych samochodów to można :)
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 21-11-2006, 19:47   

lukamar napisał/a:
Przełożyłem ecu od innego auta (w dodatku anglika) i auto zapaliło od razu (tak jak wczesniej napisał Josie).

ale chwilka moment, przekladajac ecu, musze przelozyc takze stacyjke i miec kluczyk pasujacy do owej stacyji ( i to wszystko musi byc z jednego auta tak ? )

bo dzis znow dzownilem do goscia ( dzownie do niego codziennie :mrgreen: ) i mowil, ze nie ma juz pomyslow, dzis znow ma przyjechac do niego gosc z nie autoryzowanego serwisu, zobaczymy moze cos poradzi, jutro chyba odpuszcze,ale w czwartek znow zadzwonie :mrgreen: w sumie to lepiej dla mnie ,ze nie potrafia tego zrobic :)

poczekam ,niech sie jeszcze troche pomecza, po czy zaproponuje im ,ze ja to zrobie ( mam jeden pomysl ) ale pod warunkiem ,ze oni zaplaca za naprawe i spuszcza z ceny auta :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

bo i tak pieniadze na auto bede miec doipero na poczatku miesiaca ( wklad wlasny + niestety kredycior :? )
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-11-2006, 19:57   

Lukamar miał padnięte ECU i przełożył TYLKO ECU, reszta została. Auto odpaliło bez problemów - bez wymiany kompa immobilisera, strojenia/programowania kluczyków czy wymiany stacyjki/zamków.
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 21-11-2006, 20:05   

no wlasnie,a w tym aucie wszystko jest, procz kluczyka :? :(
 
 
abbadona
[Usunięty]

Wysłany: 21-11-2006, 22:09   

Skoro mówicie, że immobiliserem steruje oddzielkna cecntralka a nie ecu to wydaje mi się, że przełożenie innej do tego samochodu może coś dać. Gdy ja walczylem z moim kluczykiem to mogłem odpalic samochód na kluczylu bez transpondera przykladając oryginalny w okolice stacyjki, bo tam właśnie jest antena. Ja tez mam colta więc u ciebie powinno zadzialac tak samo jak u mnie.
Moze metoda byloby pozyczenie od kogoś takiego modułu sterujacego i podłączenie go, potem wycieczka do servisu, zamontowac oryginalny moduł od tego samochodu zeby ci kluczyk zakodowali i wrócic do domu juz na swoim kluczyku i module, a pożyczony modulik oddac wlaścicielowi. Bo chyba dobrze zrozumiałem, że masz już wyząbkowany kluczyk, tylko nie możecie zakodować transpondera?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.