Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:02
zmiana biegów outlander I 2.0
Autor Wiadomość
japaneze 
Nowy Forumowicz


Auto: N94Wx2, K74T, Atenza, 323GT.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 22
Skąd: inąd (UĆ)
Wysłany: 08-07-2011, 08:55   

Problem z wstecznym biegiem to zużywanie się kola tego biegu, dokładnie jego "kłów" - spłaszczają się, pomaga - podczas wrzucania lekkie puszczanie sprzęgła.

1 i 2 to problem synchronizatora, wybijają się zamki, powstaje przesunięcie kontowe synchronizatora i problem z wbiciem biegu. Tylko wymiana synchronizatora.
_________________
Coś wiem, jak nie wiem to się dowiem.
Coś mam, czasem sprzedam.
Było minęło: A123A, A167A, E34A, E33A, E56A, C14A, K74T.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 09-07-2011, 00:00   

japaneze napisał/a:
Problem z wstecznym biegiem to zużywanie się kola tego biegu, dokładnie jego "kłów" - spłaszczają się, pomaga - podczas wrzucania lekkie puszczanie sprzęgła.
1 i 2 to problem synchronizatora, wybijają się zamki, powstaje przesunięcie kontowe synchronizatora i problem z wbiciem biegu. Tylko wymiana synchronizatora.
A co jest przyczyną takiego zużywania? Nie wydaje mi się że jest ono typowe dla tego modelu, bo nie w każdym samochodzie jest komplet objawów.
 
 
japaneze 
Nowy Forumowicz


Auto: N94Wx2, K74T, Atenza, 323GT.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 22
Skąd: inąd (UĆ)
Wysłany: 09-07-2011, 13:11   

elektryk napisał/a:
japaneze napisał/a:
Problem z wstecznym biegiem to zużywanie się kola tego biegu, dokładnie jego "kłów" - spłaszczają się, pomaga - podczas wrzucania lekkie puszczanie sprzęgła.
1 i 2 to problem synchronizatora, wybijają się zamki, powstaje przesunięcie kontowe synchronizatora i problem z wbiciem biegu. Tylko wymiana synchronizatora.
A co jest przyczyną takiego zużywania? Nie wydaje mi się że jest ono typowe dla tego modelu, bo nie w każdym samochodzie jest komplet objawów.


Styl jazdy, wrzucanie biegu na pół-sprzęgle. Czasami olej.
_________________
Coś wiem, jak nie wiem to się dowiem.
Coś mam, czasem sprzedam.
Było minęło: A123A, A167A, E34A, E33A, E56A, C14A, K74T.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 10-07-2011, 01:33   

japaneze napisał/a:
Styl jazdy, wrzucanie biegu na pół-sprzęgle.
Czyli co? Wrzucanie biegu przy nie do końca wciśniętym sprzęgle? Czy jakoś inaczej się to robi?
 
 
desti 
Forumowicz

Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 327
Skąd: Chojnice
Wysłany: 11-07-2011, 11:34   

japaneze nie wydaje mi się żeby to był problem zużywających sie kłów przy tym kole ponieważ jeśli chodzi o mój wóz to ten problem występuje tylko zimą i póki się nie przemiesza kilka razy skrzynią a co do jazdy na pół sprzegle to ja tak nie jeżdze ani nie zmieniam biegów
 
 
japaneze 
Nowy Forumowicz


Auto: N94Wx2, K74T, Atenza, 323GT.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 22
Skąd: inąd (UĆ)
Wysłany: 11-07-2011, 12:09   

Widziałem już kilkadziesiąt rozebranych skrzyń dwuwałkowych i w każdej jest nadmierne zużycie koła wstecznego biegu, "kły" nie są już takie ostre jak powinny. Zimą olej gęstnieje słabe hamowanie synchronizatora - do tego mało precyzyjne wybieranie biegów przez zastosowanie tłumika drgań na linkach, które po kilku latach użytkowania zwykle się nadrywa i ciężko wbić bieg.
_________________
Coś wiem, jak nie wiem to się dowiem.
Coś mam, czasem sprzedam.
Było minęło: A123A, A167A, E34A, E33A, E56A, C14A, K74T.
 
 
Simurgh 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 14
Skąd: warszawa, mokotów
Wysłany: 19-11-2011, 23:07   

Zgadzam się, TTM. 1 i wsteczny u mnie
_________________
Simurgh
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.