 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:02 |
zmiana biegów outlander I 2.0 |
Autor |
Wiadomość |
japaneze
Nowy Forumowicz

Auto: N94Wx2, K74T, Atenza, 323GT.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Cze 2009 Posty: 22 Skąd: inąd (UĆ)
|
Wysłany: 08-07-2011, 08:55
|
|
|
Problem z wstecznym biegiem to zużywanie się kola tego biegu, dokładnie jego "kłów" - spłaszczają się, pomaga - podczas wrzucania lekkie puszczanie sprzęgła.
1 i 2 to problem synchronizatora, wybijają się zamki, powstaje przesunięcie kontowe synchronizatora i problem z wbiciem biegu. Tylko wymiana synchronizatora. |
_________________ Coś wiem, jak nie wiem to się dowiem.
Coś mam, czasem sprzedam.
Było minęło: A123A, A167A, E34A, E33A, E56A, C14A, K74T. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 09-07-2011, 00:00
|
|
|
japaneze napisał/a: | Problem z wstecznym biegiem to zużywanie się kola tego biegu, dokładnie jego "kłów" - spłaszczają się, pomaga - podczas wrzucania lekkie puszczanie sprzęgła.
1 i 2 to problem synchronizatora, wybijają się zamki, powstaje przesunięcie kontowe synchronizatora i problem z wbiciem biegu. Tylko wymiana synchronizatora. | A co jest przyczyną takiego zużywania? Nie wydaje mi się że jest ono typowe dla tego modelu, bo nie w każdym samochodzie jest komplet objawów. |
|
|
|
 |
japaneze
Nowy Forumowicz

Auto: N94Wx2, K74T, Atenza, 323GT.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Cze 2009 Posty: 22 Skąd: inąd (UĆ)
|
Wysłany: 09-07-2011, 13:11
|
|
|
elektryk napisał/a: | japaneze napisał/a: | Problem z wstecznym biegiem to zużywanie się kola tego biegu, dokładnie jego "kłów" - spłaszczają się, pomaga - podczas wrzucania lekkie puszczanie sprzęgła.
1 i 2 to problem synchronizatora, wybijają się zamki, powstaje przesunięcie kontowe synchronizatora i problem z wbiciem biegu. Tylko wymiana synchronizatora. | A co jest przyczyną takiego zużywania? Nie wydaje mi się że jest ono typowe dla tego modelu, bo nie w każdym samochodzie jest komplet objawów. |
Styl jazdy, wrzucanie biegu na pół-sprzęgle. Czasami olej. |
_________________ Coś wiem, jak nie wiem to się dowiem.
Coś mam, czasem sprzedam.
Było minęło: A123A, A167A, E34A, E33A, E56A, C14A, K74T. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 10-07-2011, 01:33
|
|
|
japaneze napisał/a: | Styl jazdy, wrzucanie biegu na pół-sprzęgle. | Czyli co? Wrzucanie biegu przy nie do końca wciśniętym sprzęgle? Czy jakoś inaczej się to robi? |
|
|
|
 |
desti
Forumowicz
Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 327 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 11-07-2011, 11:34
|
|
|
japaneze nie wydaje mi się żeby to był problem zużywających sie kłów przy tym kole ponieważ jeśli chodzi o mój wóz to ten problem występuje tylko zimą i póki się nie przemiesza kilka razy skrzynią a co do jazdy na pół sprzegle to ja tak nie jeżdze ani nie zmieniam biegów |
|
|
|
 |
japaneze
Nowy Forumowicz

Auto: N94Wx2, K74T, Atenza, 323GT.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Cze 2009 Posty: 22 Skąd: inąd (UĆ)
|
Wysłany: 11-07-2011, 12:09
|
|
|
Widziałem już kilkadziesiąt rozebranych skrzyń dwuwałkowych i w każdej jest nadmierne zużycie koła wstecznego biegu, "kły" nie są już takie ostre jak powinny. Zimą olej gęstnieje słabe hamowanie synchronizatora - do tego mało precyzyjne wybieranie biegów przez zastosowanie tłumika drgań na linkach, które po kilku latach użytkowania zwykle się nadrywa i ciężko wbić bieg. |
_________________ Coś wiem, jak nie wiem to się dowiem.
Coś mam, czasem sprzedam.
Było minęło: A123A, A167A, E34A, E33A, E56A, C14A, K74T. |
|
|
|
 |
Simurgh
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2009 Posty: 14 Skąd: warszawa, mokotów
|
Wysłany: 19-11-2011, 23:07
|
|
|
Zgadzam się, TTM. 1 i wsteczny u mnie |
_________________ Simurgh |
|
|
|
 |
|
|