 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
immobilliser |
Autor |
Wiadomość |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 21-11-2006, 22:26
|
|
|
ehh ale o to chodzi, ze w szczecinie nie ma podobno nikogo kto potrafilby zakodowac kod do immo. gosc podobno dzwonil do poznania, ale tam chca cale auto ... |
|
|
|
 |
abbadona [Usunięty]
|
Wysłany: 21-11-2006, 22:46
|
|
|
Słuchaj nie ma bata żeby w servisie mitsubishi nie umieli zakodować kluczyka, poprostu nie ma takiej opcji servis to serwis. Wiadomo domorosły mechanior tego nie zrobi bo nie ma czym. Jak ci już pisałem spróbuj zakręcić się za tym kontrolerem od immo z innego samochodu przełużcie go i zobacz czy odpali jak przyłorzysz obok stacyjki oryginalny kluczyk od tego kontrolera. Goście w tym komisie napewno maja znajomych i ktoś musi mieć innego colta z kluczykami żeby spróbować tego manewru. Może się nie udać, bo ktoś wcześniej pisał, że jemu przykładanie kluczyka nic nie dało, ale mi się udało i myślę, że warto spróbować. A jak już odpali to do servisu pojedziecie sobie samochodzikiem i tam napewno zakodują twoj kluczyk bo muszą i zapłacisz za to 85 zł z vat. |
|
|
|
 |
lukamar [Usunięty]
|
Wysłany: 21-11-2006, 23:27
|
|
|
abbadona napisał/a: | Może się nie udać, bo ktoś wcześniej pisał, że jemu przykładanie kluczyka nic nie dało, ale mi się udało i myślę, że warto spróbować. A jak już odpali to do servisu pojedziecie sobie samochodzikiem i tam napewno zakodują twoj kluczyk bo muszą i zapłacisz za to 85 zł z vat. |
A w którym miejscu przyłożyłeś kluczyk? Bo ja próbowałem w różnych miejscach i d.pa.
W każdym razie (skoro u Ciebie zadziałało) pomysł z przełożeniem centralki immo warty spróbowania. Jest jakiś CJ0 z forum w Szczecinie? Odkręcenie tej centralki to 2 minuty... |
|
|
|
 |
hulas [Usunięty]
|
Wysłany: 22-11-2006, 07:14
|
|
|
Rafał
Zadzwoń lub podjedź do tej firmy:
Firma Fenikowski. Awaryjne otwieranie i uruchamianie samochodów
0 91 434 16 96
70-305 Szczecin, Małkowskiego 26
pow.m. Szczecin, woj.zachodniopomorskie
klucz@fenikowski.com |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 22-11-2006, 08:18
|
|
|
Więc od początku immobiliser w Misiach (po 96, ten w kluczyku) jest tematem trudnym......
Powiązane ze sobą są aż 4 elementy:
- ECU
- centralka immo
- transponder
- kluczyk
Kluczyk można "legalnie" zakodować mając inny zakodowany kluczyk - są "nielegalne" sposoby niestety ich nie znam
Wymiana ECU na inne wiąże się z wymianą kopmletu, albo rezygnacją z immobilisera (prawdopodobnie ten anglik poprostu nie miał immo, albo był przeflashowany na wersję bez immo - sposób stosowany przez złodziei samochodów, żeby odpalić bez kluczyka)
Wymiana centralki immo wiąże się z wymianą pozostałych elementów - włącznie z transponderem.... (dane z serwisówki Galanta) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
lukamar [Usunięty]
|
Wysłany: 22-11-2006, 09:38
|
|
|
Bartek napisał/a: |
Wymiana ECU na inne wiąże się z wymianą kopmletu, albo rezygnacją z immobilisera (prawdopodobnie ten anglik poprostu nie miał immo, albo był przeflashowany na wersję bez immo - sposób stosowany przez złodziei samochodów, żeby odpalić bez kluczyka)
Wymiana centralki immo wiąże się z wymianą pozostałych elementów - włącznie z transponderem.... (dane z serwisówki Galanta) |
Miał immo. Raz, że numer ecu był identyczny (bez immo jest inny), dwa że miał centralkę immo.
A skoro miałby być przeflashowany (teraz jest w moim aucie) to czemu nie odpala kluczykiem bez transpondera?
Ten anglik to samochód po stłuczce, od pierwszego właściela w Anglii z oryginalnymi kluczykami. Nie bardzo widzę powód dla którego ktoś miałby grzebać w ecu...
Serwisówka serwisówką, ale jak będzie jakaś okazja to chętnie zamienie sie ecu z jakimś CJ0 żeby ostatecznie rozwiać wątpliwości... |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 22-11-2006, 10:38
|
|
|
rozmawialem z Jackiem i on natomiast mowi ,ze z nr vin nie da sie dorobic kluczyka , kluczyk idzie dorobic tylko i wylacznie na podstawie blaszki ( ktora tez zostala zgubiona ) . Jacek mowi ,ze do ew. wymiany bylyby zamki , stacyjka i modul immo.
natomaist Sebastian ( Diamente ) mowi ,ze idzie to zrobic bez zmiany, tylko musi miec MUTA ( ktorego nigdzie nie ma )
wrrr juz sie starsznie wkurzam .
bede dzwonic dzis do tego awaryjnego otwierania samochodow, moze to cos da, a jak nie to ja juz nie wiem ... jedna mala rzecz a tyle problemu |
|
|
|
 |
hulas [Usunięty]
|
Wysłany: 22-11-2006, 11:23
|
|
|
Rafał
Problemem jest tylko zakodowanie kostki w kluczyku pod immobiliser w stacyjce, zamków na 100% nie musisz zmieniać. W bębnie zamka są zapadki o różnym wyprofilowaniu i to ich ułożenie decyduje o tym czy dany kluczyk pasuje czy nie. Każdy zamek można przekodować (dopasować i przełożyć zapadki pod gotowy klucz) i można to wykonać samemu. Podobnie mozna dorobić zgubiony klucz na podstawie zamka w drzwiach, bagażniku itp. Będzie on pasował do stacyjki o ile auto było na jeden klucz. |
|
|
|
 |
abbadona [Usunięty]
|
Wysłany: 22-11-2006, 17:08
|
|
|
zeby zakodować kluczyk nie trzeba miec drugiego, karzdy kluczyk jest niezalezny i nie polega to na kopiowaniu z jednego klucza do drugiego, bo to samochod koduje sobie klucz po wywolaniu takiej komendy przez komputer diagnostyczny.
A co do tej blaszki o ktorej piszecie to pomocna jest ona jedynie do mechnicznego zrobienia kluczyka, bo jest na niej kod ząbkąw. Zeby zakodsować transponeder i tak trzeba mieć samochód pod reką.
A awaryjne otwierznie raczej nie zakoduje ci kluczyka, jedynie mogą otworzyć samochód lub dorobić klucz po zamku i wątpie zeby umieli ominąc ten immobillieser chociaż kto wie może płynie w nich troche złodziejskiej krwi.
Ktoś pytał gdzie przyłożyłem oryginalny kluczyk, że udało mi się odpalic takim kluczem bez transpondera. Odpowiadam więc niegdzie go nie przykładałem. Trzymałem poprostu dwa klucze w jednym ręku i to wystaczyło. Więc wnioskuję, że wystarczy tylko zbliżyć klucz do stacyjki
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 22-11-2006, 17:28
|
|
|
W carismie cewka indukcyjna zczytująca kod z kluczyka jest ,,owinięta'' pierścieniowo dookoła stacyjki więc zapchanie w stacyjkę elegancko umieszcza transponder kluczyka prawie w centrum cewki odbiornika... |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 22-11-2006, 18:59
|
|
|
a ja tam szukam juz innego colta
( co nie znaczy, ze tym sie nie interesuje, ale wydaje mi sie,ze za duzo grzebaniny z tym wszystkim bedzie ) |
|
|
|
 |
|
|