Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
agresywne ruszanie i bardzo dziwne zachowanie samochodu
Autor Wiadomość
gzesiolek 
Forumowicz


Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2698
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-07-2011, 12:48   

MichalRej, na Mazowieckiej tam lubi sie piach odkladac, zwrocilbym na to uwage... plus spojrzenie czy na Kijowskiej nia ma kolein...

ale jesli caly czas Ci sie to powtarza niezaleznie od drogi, to bym wpakowal serwisanta z ASO do auta i wyruszyl na przejazdzke...
_________________
Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015


 
 
 
MichalRej 
Forumowicz


Auto: Lancer Sedan 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 183
Skąd: Lib/Krk
Wysłany: 08-07-2011, 13:24   

Nie ma to znaczenia na jakiej drodze... Podałem taki przykład ponieważ codziennie tam wyjeżdżam... Ale mogę stanąć na obojętnie jakiej nawierzchni i zawsze będzie samochód tak samo reagował... (chyba że na szutrze... :mrgreen: )
_________________

 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-07-2011, 09:11   

janwno napisał/a:
jaca71, Ty w swoim Lancerze nie zaobserwowałeś takiego zjawiska?

Rozciąłem jedną przednią i kupiłem na przód dwie Fireston. Te AVIDY S34 mam tylko z tyłu. Teraz na suchym bez starania się nie ślizgają, a na mokrym albo wcale jak delikatnie ruszam, albo mieli w miejscu i nie jedzie, skakania nie ma.

W civicu skacze jak diabli ale tam jest tylko 90KM :)
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
Bonassia 
Nowy Forumowicz
Bonassia

Auto: Lancer sedan 1,5 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 16
Skąd: Siemianowice
Wysłany: 25-07-2011, 16:44   

Witam.
Moim zdaniem jest to spowodowane system kontroli trakcji. W instrukcji jest napisane, że w przypadku zerwania trakcji komputer przejmuje kontrole nad przepustnicą. Zalecane jest wyłączenie systemu np. podczas wyjeżdżanie ze śniegu. Ponieważ masz wciśnięty gaz i zrywana jest przyczepność komputer odcina na moment gaz, który jest przez Ciebie wciskany i przepustnica jest znowu szybko otwierana (do kilku razy na sekundę), co powoduje silne szarpanie.
Niestety nowe technologie bezpieczeństwa nie nadają się do sportowej jazdy.
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 25-07-2011, 19:24   

Bonassia, Dodaj do tego system stabilizacji toru jazdy, który jest kontrolą trakcji mocno zitegrowany i powoduje dohamowywanie poszczegolnych kół równiez przy zerwaniu przyczepności.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
el_diablo 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 240
Skąd: Puławy
Wysłany: 26-07-2011, 11:43   

Wg mnie kontrola trakcji przychamowywuje w tym momencie koło. Zauważyłem u siebie taki objaw kiedy jedno z kół buksowało dość szybko przy przygazówce na lodzie. Efekt dość gwałtowny, aż się przestraszyłem, że coś się urwało ;)
_________________
Lancer Sportback 1.8 Invite CVT - od ponad 10 lat
 
 
Janek_W 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 128
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-07-2011, 15:51   

Bonassia, Trik, nie mam w swoim samochodzie kontroli trakcji ani stabilizacji toru jazdy a zjawisko "podskakiwania" kół występuje, więc nie sądzę żeby miało to związek z tymi systemami.
Skłaniam się do zdania że to kwestia opon, szczególnie że takie terkotanie (tyle że trochę cichsze) występuje też często kiedy samochód płuży przednimi kołami w zakręcie
_________________
Pozdrawiam,
Janek
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 26-07-2011, 17:13   

To może oponki sie wyszczerbiły? Sprawdzałeś wyważenie? Na aluskach warto sprawdzać, przynajmniej 2 razy w roku, bo te ciężarki klejone systematycznie się odklejają.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 26-07-2011, 23:51   

Trik napisał/a:
bo te ciężarki klejone systematycznie się odklejają.

Dlatego trzeba przypilnować wulkanizatora, żeby dobrze oczyścił i odtłuścił miejsce klejenia :wink:
Wtedy ten problem nie występuje :wink:
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 27-07-2011, 00:31   

mkm napisał/a:
Wtedy ten problem nie występuje
Z przykrością informuję że występuje. Winna jest taśma dwustronna, od której odpadają ciążarki, a sama taśma pozostaje na feldze. Ja swego wulkanizatora pilnować nie muszę :mrgreen: Bardziej skłaniał bym się do wersji, iż ołowiane ciężarki szybciej reagują na zmiany temperatur (np od tarcz hamulcowych) i dzięki temu klej szybciej ulega degradacji właśnie od ich strony.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 27-07-2011, 00:57   

Trik, podpowiedz w takim razie wulkanizatorowi, żeby zmienił producenta ciężarków :wink:
Dobry ciężarek plus dobrze odtłuszczona felga plus "niemacanie kleju" paluchami i trzyma perfekcyjnie :wink: czasem, aż za perfekcyjnie :mrgreen:
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 27-07-2011, 09:54   

Potwierdzam. Sam miałem sytuację, że po wizycie u jednego wulkanizatora w przeciągu jednego dnia odpadły mi wszystkie ciężarki (felgi świeżo pomalowane proszkowo, czyściutkie, odtłuszczone). U innego przyklejone bez specjalnych zabiegów trzymają jak dzikie. Dużo zależy własnie od jakości kleju na samych ciężarkach. Dodam, że ten pierwszy poprawiał dwa razy i ciężarki nie były w stanie utrzymać się kilku kilometrów. Zmiana zakładu wulkanizacyjnego rozwiązała problem.
 
 
 
lichy 
Mitsumaniak


Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 298
Skąd: Gliwice
Wysłany: 27-07-2011, 10:01   

janwno napisał/a:
Skłaniam się do zdania że to kwestia opon


- sprawdzić ciśnienie w oponach (żeby nie było za wysokie)
- sprawdzić wyważenie kół
- sprawdzić skuteczność tłumienia amortyzatorów
- wymienić opony na lepsze
_________________
lichy :clown: Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 135 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 93 kkm
Honda HR-V e:HEV Advance '2025 (Crystal Black Pearl) 1.9 kkm
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 27-07-2011, 10:43   

Albo zamiast bawić się w to wszystko poprostu dodawać mniej gazu...

W moim eclipse ten problem też występuje. Amorki nowe, brak luzów w zawieszeniu opony nowe dobrej marki (Brigestone Potenza, wcześniej Michelin Pilot Sport). Problem występuje na oponach letnich o profilu 45 a na zimowych o profilu 55 już nie. Tutaj skłaniałbym się raczej do tego, że letnie niskoprofilowe opony są zbyt twarde i dlatego podskakują. Na miękkiej zimówce o wyższym profilu "wheel hop" nie występuje bo opona ma większą spężystość i zdolność pochłaniania niektórych sił.

Można kombinować z oponami ale lepiej do tego poprostu przywyknąć i rozsądniej operować gazem. Zresztą ten problem trapi właścicieli praktycznie wszystkich marek, nawet aut rwd gdzie docisk opony do podłoża jest dużo większy niż przy fwd. Ale przy fwd ten problem jest dużo częstszy.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.