 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Rwanie silnika |
Autor |
Wiadomość |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-08-2011, 16:16 Rwanie silnika
|
|
|
Pojawił sie problem z silnikiem. Od jakiegoś misiu zaczął się buntować - rwie w czasie jazdy -szczególnie odczuwalne jest przy dodawaniu gazu na niskich obrotach. Jadę na 1 lub 2 wolno i zaczyna tak rwać jakby silnik chciał wyskoczyć, puszczam gaz i ustępuję. Kable nówki, świece nówki, czysta przepustnica. Co to może być??
Kopułka?? Palec?? Jak sprawdzić czy działają właściwie?
[ Dodano: 07-08-2011, 00:54 ]
rozkreciłem aparat zapłonowy. Przeczysciłem palec i usterka ustapiła. Dla pewnosci zamowie sobie nowyk aby nie miec niemiłych niespodzianek w przyszłosci. |
|
|
|
 |
lancerjaro
Nowy Forumowicz
Auto: lancer 1.3 GLX
Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 21 Skąd: osielec
|
Wysłany: 07-08-2011, 14:43
|
|
|
Ja tak maiałem i po wymianie kabli przestało,ale piszesz że kable nowe, to dziwne |
_________________ JARO |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-08-2011, 00:31
|
|
|
palec wymieniony. Jest lepiej ale nie odealnie. Chyba jeszcze wywale kopułke, tym bardziej ze chyba jest pekniecie. Uszczelmiacz kopułki tez sie chyba kwalifikuje na wymiane.
[ Dodano: 20-09-2011, 23:38 ]
kopułka wymieniona, uszczelka i palec też i samochód jak rwał tak rwie.
Przestał jeździć, nowy aparat zapłonowy i dalej jeździ i rwie.
Wymrugałem dziś błędy na ecu
BŁĘDY
wg mnie to
14-czujnik położenia przepustnicy
41 ?? są cztery dziesiątki i jakby była przerwa i dziesiątka czy jeden?? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-09-2011, 07:16
|
|
|
41 masz od gazu - pewnie kefny emulator wtrysków
a 14 - jeśli to jednak TPS, to możesz spróbować podmienić - używkę kupiłem od Trawora kiedyś za 20 czy 30 zł...
przy okazji wyczyścić przepustnicę i ustawić |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-09-2011, 08:45
|
|
|
Darku u mnie przepustnica sie błyszczy:)
Skoro to bład 41 czyli wtryski to czemu mi rwie na lpg(jedne wtryski) i PB (drugie wtryski)?? nie powinno byc tak ze rwie tylko na lpg?
[ Dodano: 21-09-2011, 19:39 ]
dzień spędzony na poszukiwaniu usterki.
1. Rano po rozmowie z Krzyżakiem i Jego cennej uwadze skasowałem błędy ecu -zniknął błąd 14 ale pozostał 41.
2. Wizyta i zakładzie lpg -emulator ok, komp, ok, wszystko podmieniane i sprawdzene, podpięcie do kompa i na gazie wszystkie parametry ok.
3. Powrót do domu i ustawienie zaworów -dalej rwie.
4. Ustawienie TPS- zgodnie ze wskazówkami Krzyżaka i Perkiego (dzięki wielkie za pomoc i cierpliwość ) -po ustawieniu wyszedł w tej samej pozycji co był.--> dalej rwie.
5. Sprawdzone miernikiem wtryskiwacze -wszystkie po 17.
Na koniec wszystkiego skasowałem ponownie błędy -teraz już dioda cały czas pulsacyjnie mruga bez końca i przerw, a samochód dalej rwie.
Brak pomysłów co dalej--> baypas?? kompresja?? cała przepustnica?? może coś z aparatem? może, może... |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 21-09-2011, 20:57
|
|
|
Rwie tez jak jest zimny?
Elpidżi której generacji? |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-09-2011, 22:12
|
|
|
hehehe elpidzi sekwencja, jak pisałem dosc dobrze sprawdzona włącznie z podłączeniem serwisowego kompa całkowicie odcinającego instalacje. Tez dwie podmianki kompa i zawsze rwie. Instalacja tomasetto, komp Staga.
Rwie na zimnym i na ciepłym. Zazwyczaj na jeździe wolniejszej lub rozpędzaniu. Dodam ze jak wcisnę sprzęgło lub dam mu "w palnik" to przestaje.
Obroty idealne, ssanie na 1500, potem na 900, nie falują tylko przy szarpaniu wskazówka sie "przycina". Światła nie mrugają, w środku oświetlenie tez nie mruga.
[ Dodano: 21-09-2011, 22:42 ]
Dodam jeszcze że najbardziej rwie na 2 i 3.
Że właśnie wróciłem z pracy i postanowiłem raz jeszcze odczytać błędy i znowu się świeci błąd 41.
Myślałem że może wtryski nie "domykają się" i zalewa no ale czemu rwie na pb i na lpg. Z drugiej strony jakby zalewało silnik na N nie utrzymywałby idealnych i stałych obrotów. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-09-2011, 07:01
|
|
|
dm17 napisał/a: | może coś z aparatem? |
na Twoim miejscu bym spróbował go podmienić - depcząc mocno gaz zmieniasz kąt wyprzedzenia zapłonu, więc to może być trop...
wiem, że palec i kopułka są nowe, ale podejrzewam, że warto byłoby się im jeszcze raz przyjrzeć |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 22-09-2011, 09:01
|
|
|
Zapomniałem wczoraj napisac ze jak jest zle ustawiony zapłon to prawie w ogole nie rwie tylko auto mega zmulone.
Darku aparat jest podmieniany -wielkie dzieki Perkiemu! - moj mi zdechł. Auto rwało jak teraz, raz zgasło potem po chwili dało sie odpalic. Tak 2 razy i juz nie odpaliło nigdy. Dostałem aparat, probowałem odpalic nastarym i nic,włozyłem nowy i odpalił od razu- nie rwał bo był zle ustawiony zapłon. Po ustawieniu rwie jak stary. No i taka to zabawa jest.
Jedyne co zauwazyłem to blaszka na palcu jest mniejsza od oryginału ale Malik powiedział ze to nie ma znaczenia bo to tylko o blaszke chodzi. Dzis wymienie jszcze na stary palec i kopołke zobaczymy co bedzie. Ale mysle ze od tego bład 41 nie wyskakuje. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 22-09-2011, 09:30
|
|
|
W którą stronę był przestawiony zapłon? |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-09-2011, 09:38
|
|
|
Ja bym sprawdził czy pokrywają się markery na rozrządzie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-09-2011, 11:10
|
|
|
robertdg, sprawdzane - jest OK |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 22-09-2011, 15:07
|
|
|
Bartek - w stronę chłodnicy w dół. Jeżeli jest kreska na aparacie i silniku to kreska na aparacie przesuwa się w stronę chłodnicy.
Silnik nie rwał przed ustawieniem zapłonu z Darkiem. Już myślałem że podmieniony aparat i wszystko działa. Okazało się że był zapłon na zero i nie rwało, ustawiliśmy i rwało. Pytałeś czy na zimnym czy na ciepłym. Bardziej rwie na zimnym na niskich obrotach (czasami na ciepłym też da czadu).
Teraz przypominam sobie jak zimą na zimnym silniku z pracy mam pod dość stromą górkę i wtedy przy takim obciążeniu zdarzało się że rwało. Wystąpiło to kilka razy.
Palec podmieniony ze starym i kopułka, bez zmian.
Czasami mam wrażenie że wyskoczy mi silnik.... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 23-09-2011, 07:19
|
|
|
tak to wygląda na słabą wydolność zasilania paliwem - jakby wtryski albo pompa paliwa
na początek bym wtryski podmienił, bo łatwiej...
znów gdybanie |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 23-09-2011, 08:59
|
|
|
Krzyzak, raczej nie, bo dzieje się tak na benzynie i gaziurze...
Takie głupie pytanie - CK na przepływomierz, czy tak jak CA 1.3 map sensor? Jażeli MAP, to proponuję podmiankę..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|
|