Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Rwanie silnika
Autor Wiadomość
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 06-08-2011, 16:16   Rwanie silnika

Pojawił sie problem z silnikiem. Od jakiegoś misiu zaczął się buntować - rwie w czasie jazdy -szczególnie odczuwalne jest przy dodawaniu gazu na niskich obrotach. Jadę na 1 lub 2 wolno i zaczyna tak rwać jakby silnik chciał wyskoczyć, puszczam gaz i ustępuję. Kable nówki, świece nówki, czysta przepustnica. Co to może być??

Kopułka?? Palec?? Jak sprawdzić czy działają właściwie?

[ Dodano: 07-08-2011, 00:54 ]
rozkreciłem aparat zapłonowy. Przeczysciłem palec i usterka ustapiła. Dla pewnosci zamowie sobie nowyk aby nie miec niemiłych niespodzianek w przyszłosci.
 
 
lancerjaro 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer 1.3 GLX
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 21
Skąd: osielec
Wysłany: 07-08-2011, 14:43   

Ja tak maiałem i po wymianie kabli przestało,ale piszesz że kable nowe, :roll: to dziwne
_________________
JARO
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 13-08-2011, 00:31   

palec wymieniony. Jest lepiej ale nie odealnie. Chyba jeszcze wywale kopułke, tym bardziej ze chyba jest pekniecie. Uszczelmiacz kopułki tez sie chyba kwalifikuje na wymiane.

[ Dodano: 20-09-2011, 23:38 ]
kopułka wymieniona, uszczelka i palec też i samochód jak rwał tak rwie.
Przestał jeździć, nowy aparat zapłonowy i dalej jeździ i rwie.
Wymrugałem dziś błędy na ecu

BŁĘDY

wg mnie to
14-czujnik położenia przepustnicy
41 ?? są cztery dziesiątki i jakby była przerwa i dziesiątka czy jeden??
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-09-2011, 07:16   

41 masz od gazu - pewnie kefny emulator wtrysków
a 14 - jeśli to jednak TPS, to możesz spróbować podmienić - używkę kupiłem od Trawora kiedyś za 20 czy 30 zł...
przy okazji wyczyścić przepustnicę i ustawić
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 21-09-2011, 08:45   

Darku u mnie przepustnica sie błyszczy:)

Skoro to bład 41 czyli wtryski to czemu mi rwie na lpg(jedne wtryski) i PB (drugie wtryski)?? nie powinno byc tak ze rwie tylko na lpg?

[ Dodano: 21-09-2011, 19:39 ]
dzień spędzony na poszukiwaniu usterki.
1. Rano po rozmowie z Krzyżakiem i Jego cennej uwadze skasowałem błędy ecu -zniknął błąd 14 ale pozostał 41.
2. Wizyta i zakładzie lpg -emulator ok, komp, ok, wszystko podmieniane i sprawdzene, podpięcie do kompa i na gazie wszystkie parametry ok.
3. Powrót do domu i ustawienie zaworów -dalej rwie.
4. Ustawienie TPS- zgodnie ze wskazówkami Krzyżaka i Perkiego (dzięki wielkie za pomoc i cierpliwość ) -po ustawieniu wyszedł w tej samej pozycji co był.--> dalej rwie.
5. Sprawdzone miernikiem wtryskiwacze -wszystkie po 17.

Na koniec wszystkiego skasowałem ponownie błędy -teraz już dioda cały czas pulsacyjnie mruga bez końca i przerw, a samochód dalej rwie.

Brak pomysłów co dalej--> baypas?? kompresja?? cała przepustnica?? może coś z aparatem? może, może...
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 21-09-2011, 20:57   

Rwie tez jak jest zimny?

Elpidżi której generacji?
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 21-09-2011, 22:12   

hehehe elpidzi :) sekwencja, jak pisałem dosc dobrze sprawdzona włącznie z podłączeniem serwisowego kompa całkowicie odcinającego instalacje. Tez dwie podmianki kompa i zawsze rwie. Instalacja tomasetto, komp Staga.

Rwie na zimnym i na ciepłym. Zazwyczaj na jeździe wolniejszej lub rozpędzaniu. Dodam ze jak wcisnę sprzęgło lub dam mu "w palnik" to przestaje.

Obroty idealne, ssanie na 1500, potem na 900, nie falują tylko przy szarpaniu wskazówka sie "przycina". Światła nie mrugają, w środku oświetlenie tez nie mruga.

[ Dodano: 21-09-2011, 22:42 ]
Dodam jeszcze że najbardziej rwie na 2 i 3.

Że właśnie wróciłem z pracy i postanowiłem raz jeszcze odczytać błędy i znowu się świeci błąd 41.

Myślałem że może wtryski nie "domykają się" i zalewa no ale czemu rwie na pb i na lpg. Z drugiej strony jakby zalewało silnik na N nie utrzymywałby idealnych i stałych obrotów.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-09-2011, 07:01   

dm17 napisał/a:
może coś z aparatem?

na Twoim miejscu bym spróbował go podmienić - depcząc mocno gaz zmieniasz kąt wyprzedzenia zapłonu, więc to może być trop...
wiem, że palec i kopułka są nowe, ale podejrzewam, że warto byłoby się im jeszcze raz przyjrzeć
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 22-09-2011, 09:01   

Zapomniałem wczoraj napisac ze jak jest zle ustawiony zapłon to prawie w ogole nie rwie tylko auto mega zmulone.

Darku aparat jest podmieniany -wielkie dzieki Perkiemu! - moj mi zdechł. Auto rwało jak teraz, raz zgasło potem po chwili dało sie odpalic. Tak 2 razy i juz nie odpaliło nigdy. Dostałem aparat, probowałem odpalic nastarym i nic,włozyłem nowy i odpalił od razu- nie rwał bo był zle ustawiony zapłon. Po ustawieniu rwie jak stary. No i taka to zabawa jest.
Jedyne co zauwazyłem to blaszka na palcu jest mniejsza od oryginału ale Malik powiedział ze to nie ma znaczenia bo to tylko o blaszke chodzi. Dzis wymienie jszcze na stary palec i kopołke zobaczymy co bedzie. Ale mysle ze od tego bład 41 nie wyskakuje.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 22-09-2011, 09:30   

W którą stronę był przestawiony zapłon?
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 22-09-2011, 09:38   

Ja bym sprawdził czy pokrywają się markery na rozrządzie
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-09-2011, 11:10   

robertdg, sprawdzane - jest OK
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 22-09-2011, 15:07   

Bartek - w stronę chłodnicy w dół. Jeżeli jest kreska na aparacie i silniku to kreska na aparacie przesuwa się w stronę chłodnicy.
Silnik nie rwał przed ustawieniem zapłonu z Darkiem. Już myślałem że podmieniony aparat i wszystko działa. Okazało się że był zapłon na zero i nie rwało, ustawiliśmy i rwało. Pytałeś czy na zimnym czy na ciepłym. Bardziej rwie na zimnym na niskich obrotach (czasami na ciepłym też da czadu).

Teraz przypominam sobie jak zimą na zimnym silniku z pracy mam pod dość stromą górkę i wtedy przy takim obciążeniu zdarzało się że rwało. Wystąpiło to kilka razy.

Palec podmieniony ze starym i kopułka, bez zmian.

Czasami mam wrażenie że wyskoczy mi silnik.... :evil:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-09-2011, 07:19   

tak to wygląda na słabą wydolność zasilania paliwem - jakby wtryski albo pompa paliwa
na początek bym wtryski podmienił, bo łatwiej...

znów gdybanie
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 23-09-2011, 08:59   

Krzyzak, raczej nie, bo dzieje się tak na benzynie i gaziurze...

Takie głupie pytanie - CK na przepływomierz, czy tak jak CA 1.3 map sensor? Jażeli MAP, to proponuję podmiankę.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.