[CY2A 1.5] Nierówne zużycie tylnych tarcz hamulcowych |
Autor |
Wiadomość |
DjQuest
Mitsumaniak

Auto: Lancer SD 1,5 Invite Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 188 Skąd: Miasto Kraków
|
Wysłany: 23-08-2011, 21:00
|
|
|
Ciśnienie mam równo 2,3 droga tak ze równa. Autko nowe bo roczne wiec amorki chyba też nie. Obciachowo bo dzisiaj zatrzymałem się na środku skrzyżowania po takim hamowaniu, a zacząłem naprawdę wcześnie na żóltym . |
_________________ Kluczem sukcesu jest zaangażowanie emocjonalne |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3274 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 24-08-2011, 08:31
|
|
|
DjQuest napisał/a: | mam równo 2,3 |
w takim upale, to może być sporo więcej, (jeśli sprawdzałeś w innych warunkach). |
_________________
 |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 25-08-2011, 18:54
|
|
|
DjQuest napisał/a: | mam równo 2,3 |
Toż to już balony a nie opony
Spróbuj zmniejszyć o 0.1-0.2 bara |
|
|
|
 |
lichy
Mitsumaniak

Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 298 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 26-08-2011, 10:48
|
|
|
DjQuest napisał/a: | Pytanie czy na suchej nawierzchni czyli nie blokowaniu kół droga hamowania jest tak długa. Działanie ABS rozumiem, ale auto po prostu skacze a nie hamuje natychmiast. |
Jeżeli koła nie wpadają w poślizg podczas hamowania, to ABS nie powinien zadziałać, jeżeli zadziałał, to znaczy, że któreś z kół się jednak poślizgnęło. Jak już zadziała, to trochę skacze, działa to tak jak hamowanie pulsacyjne z dość dużą częstotliwością i wcale nie skraca drogi hamowania, a wręcz może ją wydłużyć zwłaszcza np. na lodzie, piasku, nierównej nawierzchni no i jak amory wytłuczone.
Zbigi napisał/a: | Bo jak 2.5 to tak może być. |
Ja pompuję 2.6 bara tak, jak fabryka zaleciła i nie ma dziwnych efektów hamowania, wszystko normalnie się zachowuje.
Oczywiście w razie hamowania awaryjnego, jak ktoś niespodziewanie wyskoczy przed maskę, bywa, że ABS zadziała nawet na równym i suchym asfalcie, ale to chyba normalne. |
_________________ lichy Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 135 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 93 kkm
Honda HR-V e:HEV Advance '2025 (Crystal Black Pearl) 1.9 kkm |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 28-08-2011, 13:46
|
|
|
lichy napisał/a: | Ja pompuję 2.6 bara tak, jak fabryka zaleciła i nie ma dziwnych efektów hamowania |
Lichy masz rację, ale w przypadku DjQuesta chyba warto wypróbowac opcję obniżenia cisnienia, a jak dalej będzie miał problemy z hamowaniem to szukać przyczyny dalej
PS zapraszam na najblizszy spot |
|
|
|
 |
DjQuest
Mitsumaniak

Auto: Lancer SD 1,5 Invite Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 188 Skąd: Miasto Kraków
|
Wysłany: 28-08-2011, 17:53
|
|
|
Na naklejce fabrycznej jest napisane 2.3 bar, więc tak utrzymuję. Przyszło mi na mysl tak jak w temacie, że może nierówne zużycie tarcz i klocków powoduje "złą" pracę ABS. Gdyby któreś z kół hamowało "szybciej" niż inne ? To tylko moja uwaga, ale chyba przejadę się na jakieś sprawdzenie tego układu bo robi się niebezpiecznie . |
_________________ Kluczem sukcesu jest zaangażowanie emocjonalne |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 28-08-2011, 19:38
|
|
|
DjQuest napisał/a: | Przyszło mi na mysl tak jak w temacie, że może nierówne zużycie tarcz i klocków powoduje "złą" pracę ABS. Gdyby któreś z kół hamowało "szybciej" niż inne |
To jest raczej nie możliwe. Rzeczywiście warto odwiedzić serwis. Prośba: napisz co było rzeczywistą przyczyną i co powiedzieli w ASO |
|
|
|
 |
|