Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CY2A 1.5] Nierówne zużycie tylnych tarcz hamulcowych
Autor Wiadomość
DjQuest 
Mitsumaniak


Auto: Lancer SD 1,5 Invite Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 188
Skąd: Miasto Kraków
Wysłany: 23-08-2011, 21:00   

Ciśnienie mam równo 2,3 droga tak ze równa. Autko nowe bo roczne wiec amorki chyba też nie. Obciachowo bo dzisiaj zatrzymałem się na środku skrzyżowania po takim hamowaniu, a zacząłem naprawdę wcześnie na żóltym :) .
_________________
Kluczem sukcesu jest zaangażowanie emocjonalne :)
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3274
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 24-08-2011, 08:31   

DjQuest napisał/a:
mam równo 2,3


w takim upale, to może być sporo więcej, (jeśli sprawdzałeś w innych warunkach).
_________________

 
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 25-08-2011, 18:54   

DjQuest napisał/a:
mam równo 2,3


Toż to już balony a nie opony :shock:
Spróbuj zmniejszyć o 0.1-0.2 bara :mrgreen:
 
 
lichy 
Mitsumaniak


Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 298
Skąd: Gliwice
Wysłany: 26-08-2011, 10:48   

DjQuest napisał/a:
Pytanie czy na suchej nawierzchni czyli nie blokowaniu kół droga hamowania jest tak długa. Działanie ABS rozumiem, ale auto po prostu skacze a nie hamuje natychmiast.

Jeżeli koła nie wpadają w poślizg podczas hamowania, to ABS nie powinien zadziałać, jeżeli zadziałał, to znaczy, że któreś z kół się jednak poślizgnęło. Jak już zadziała, to trochę skacze, działa to tak jak hamowanie pulsacyjne z dość dużą częstotliwością i wcale nie skraca drogi hamowania, a wręcz może ją wydłużyć zwłaszcza np. na lodzie, piasku, nierównej nawierzchni no i jak amory wytłuczone.

Zbigi napisał/a:
Bo jak 2.5 to tak może być.

Ja pompuję 2.6 bara tak, jak fabryka zaleciła i nie ma dziwnych efektów hamowania, wszystko normalnie się zachowuje.
Oczywiście w razie hamowania awaryjnego, jak ktoś niespodziewanie wyskoczy przed maskę, bywa, że ABS zadziała nawet na równym i suchym asfalcie, ale to chyba normalne.
_________________
lichy :clown: Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 135 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 93 kkm
Honda HR-V e:HEV Advance '2025 (Crystal Black Pearl) 1.9 kkm
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 28-08-2011, 13:46   

lichy napisał/a:
Ja pompuję 2.6 bara tak, jak fabryka zaleciła i nie ma dziwnych efektów hamowania


Lichy masz rację, ale w przypadku DjQuesta chyba warto wypróbowac opcję obniżenia cisnienia, a jak dalej będzie miał problemy z hamowaniem to szukać przyczyny dalej :mrgreen:

PS zapraszam na najblizszy spot :P
 
 
DjQuest 
Mitsumaniak


Auto: Lancer SD 1,5 Invite Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 188
Skąd: Miasto Kraków
Wysłany: 28-08-2011, 17:53   

Na naklejce fabrycznej jest napisane 2.3 bar, więc tak utrzymuję. Przyszło mi na mysl tak jak w temacie, że może nierówne zużycie tarcz i klocków powoduje "złą" pracę ABS. Gdyby któreś z kół hamowało "szybciej" niż inne ? To tylko moja uwaga, ale chyba przejadę się na jakieś sprawdzenie tego układu bo robi się niebezpiecznie :( .
_________________
Kluczem sukcesu jest zaangażowanie emocjonalne :)
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 28-08-2011, 19:38   

DjQuest napisał/a:
Przyszło mi na mysl tak jak w temacie, że może nierówne zużycie tarcz i klocków powoduje "złą" pracę ABS. Gdyby któreś z kół hamowało "szybciej" niż inne


To jest raczej nie możliwe. Rzeczywiście warto odwiedzić serwis. Prośba: napisz co było rzeczywistą przyczyną i co powiedzieli w ASO :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.