[CA1A 1.3] odpala jak diesel |
Autor |
Wiadomość |
maciej 63
Forumowicz

Auto: COLT 1.6 cjo 98r bistro
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Paź 2006 Posty: 163 Skąd: sława
|
Wysłany: 29-11-2006, 11:10 [CA1A 1.3] odpala jak diesel
|
|
|
jak odpalam mojego colta na zimno to przez chwilę chodzi jak by był na ropę
uprzedzając pytania : olej mobil mineral , świece nowe , tylko benzyna
odgłos dochodzi z okolic pompy wspomagania
lub jeszcze głębiej tzn pompy wody
pozdro |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 14-10-2007, 23:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kaeres [Usunięty]
|
Wysłany: 29-11-2006, 11:36
|
|
|
Wtryskiwacze klepia. |
|
|
|
 |
kostuch [Usunięty]
|
Wysłany: 29-11-2006, 12:56 Re: odpala jak diesel
|
|
|
maciej 63 napisał/a: | jak odpalam mojego colta na zimno to przez chwilę chodzi jak by był na ropę
uprzedzając pytania : olej mobil mineral , świece nowe , tylko benzyna
odgłos dochodzi z okolic pompy wspomagania
lub jeszcze głębiej tzn pompy wody
pozdro | nie rozumiem wypowiedzi, czy chodzi że tak głośno?
[ Dodano: 29-11-2006, 12:56 ]
kaeres napisał/a: | Wtryskiwacze klepia. | Jeśli chodzi głośno to co do tego mają wtryskiwacze?
[ Dodano: 29-11-2006, 12:58 ]
Ja sprawdził bym zawory czy nie są za lużne, mogą być już wyrobione gniazda, ale najpierw podciągnij zawory. |
|
|
|
 |
kaeres [Usunięty]
|
Wysłany: 29-11-2006, 14:51
|
|
|
Nie glosno tylko slychac taki klekot kojarzacy sie z dieslem. |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 29-11-2006, 16:43
|
|
|
Regulacja zaworow /ewentualnie kwestja z luzami na klawiaturze/ powinna to zalatwic, przebiegu nieznam ale to tak wyglada gdy sa prowadniczki wyrobione to dzwonia ciagle przy zmianach obciazenia silnika i ubywa oleju bo padaja uszczelniacze.Przy niskim poziomie oleju jest podobnie......... sprawdz tez olej.
kostuch, jakie podciagnij zawory??? zawory sie reguluje he he |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
kostuch [Usunięty]
|
Wysłany: 29-11-2006, 23:44
|
|
|
wojmi1 czy ty zawsze musisz łapac mnie za słówka |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 30-11-2006, 10:26
|
|
|
A ktoś pomyślał o luźnym pasku rozrządu...? który uderza swoja najdłuższą nie podpartą częścią o obudowe rozrządu... dzwiek tego to przeraźliwy klekot... własnie jakby diesel na zimno pracował....
Dzwięk ten po chwili ustaje,,, po kilku minutach ja silnik zaczyna łapać temp. a co za tym idzie pasek rorządu lekko sie podgrzeje - wtedy sie kurczy i podciąga.... i już wtedy nie klepie...
W przypadku Twojego silnika (1,6 16V) pasek rozrządu jest podparty jedna rolka napinającą (sztywną) na sprężynie... w obdowie masz otwór który pozwala na korekcję naciągu...
Pozdrawiam |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 30-11-2006, 19:55
|
|
|
kostuch, przepraszam napisalem to nie przeciw Tobie tylko zeby byl porzadek troche precyzyjniej
a swoja droga to fakt czasem mam dziwne humory i sie czepiam /zobacz ponizej/ [quote="ROMEL"], po kilku minutach ja silnik zaczyna łapać temp. a co za tym idzie pasek rorządu lekko sie podgrzeje - wtedy sie kurczy i podciąga.... i już wtedy nie klepie...
Zazwyczaj jak sie nagrzeje to sie wydluza-- ale koncepcja fajna zreszta jaki styl wypowiedzi he he
Faktycznie zdarzaja sie takie dziwaczne bicia na luznym pasku rozrzadu inni twierdza ze sie uklada po pewnym czasie -- napewno warto to sprawdzic
Romel jest praktykiem wiec to moze byc to.
[ Dodano: 30-11-2006, 19:58 ]
kaeres, Ciebie sie nie czepiam tobie sie dziwie he,he |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 30-11-2006, 20:15
|
|
|
Wojmi....
Ja praktykiem jestem... OK - niech i tak będzie...
Podobno handlujesz czy co tam z nimi robisz w sensie pasków, pasów itd...
No ale wróćmy do paska rozrządu....
PASEK ROZRZĄDU WRAZ ZE WZROSTEM TEMPERATURY KURCZY SIE...
Qrcze masz więcej siwych włosów na głowie niż ja, a nie wiesz tak podstawowej sprawy...
Dodam że tak piszą książki, a dodatkowo sprawdziłem to... bo również nie wierzyłem....
Sprawdź sam...
Pozdrawiam |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 30-11-2006, 21:29
|
|
|
Sprawdze ale tez podalem co inni mowia z tym ukladaniem sie -- wiec nie neguje
Co do siwych to masz racje -- widac znawce he , he/zart |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
kostuch [Usunięty]
|
Wysłany: 30-11-2006, 22:19
|
|
|
Romel ma w pewny sensie rację ale taki efekt jest przy kiepskim napinaczu. |
|
|
|
 |
bear007 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-11-2006, 22:33
|
|
|
swego czasu uslyszalem ze jak jest uszczelka pod glowica "przedmuchana" to na zimnym glosno pracuje..
ok ok nie dramatyzuje.... |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 30-11-2006, 22:52
|
|
|
bear007,ok, wg opisu to moze byc to tez, ale latwo to wychwycic Maciej 63 wez to pod uwage jak co to uwaga na rece zeby nie spazyc |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
bear007 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-11-2006, 23:02
|
|
|
wiesz..powiem tak>>nie wierze zeby to byl luźny pasek bo juz dawnoby przeskoczyl przy takim luzie...
miejmy nadzieje ze kolejna skrajnoscia jest ta uszczelka...
a kolegamaciej 63 to padl w sen zimowy?? |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 01-12-2006, 05:40
|
|
|
BEAR007...
Uwierz mi że pasek wcale nie musiałby już dawno przeskoczyć... ta "luźność" o której pisze to nie jest bozia wie co.... nie trzeba dużo żeby pasek podczas pracy wpadał w mega wibracje... tym bardziej na zimnym kiedy wszystko chodzi "kulawo"
Pasek rozrządu itd,,, na prawdę potrafi znieść baaardzo dużo, jak coś się z nim stanie - no to już po prostu ma się pecha... albo samemu się o to prosiło....
A co powiecie na to... po zdjęciu osłon z rozrządu w rolce napinacza nie było łożyska... po prostu kulki wraz z uszczelnieniami i koronką zdematerializowały sie...(wytarte) i resztki w osłonie.... chodził jak traktor "dźwiekowo"... ale kobieta PRZYJECHAŁA tym samochodem na warsztat... i pasek wciąż był na znakach.... To trzeba mieć szczęście...!!! (VW 1,9 diesel)
PZDR |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
|