Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
ESP i kontrola trakcja a buksujące koła...
Autor Wiadomość
cabaniarz 
Mitsumaniak


Auto: LANCER SB 1.8 INTENSE 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 467
Skąd: EŁK
Wysłany: 17-02-2012, 23:22   

muszę chyba sprowokować jakieś sytuacje, by poczuć moc elektroniki :wink:
A tak na serio, od czasu do czasu podświetla mi wyświetlacz na żółto (poślizg) ale jakoś nie mogę tego odczuć tak jak:
lichy napisał/a:
¾ gazu i elektronika mnie wyciągnęła na górę. Dało się odczuć, jak raz ciągnie lewe koło, a raz prawe, obroty silnika to spadały, to rosły, ale dało radę.
To moje pierwsze auto z kontrolą trakcji

muszę chyba jeszcze poćwiczyć tej zimy, może zdążę, zapowiadają odwilż :?
_________________
Mitsubishi LANCER SPORTBACK 1.8 INTENSE 2008
02390/KMM
 
 
maniax86 
Mitsumaniak


Auto: lancer 1.6 invite 2011r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 811
Skąd: okolice rybnika
Wysłany: 18-02-2012, 00:57   

Z niektórych opresji ESP pewnie wyciągnie ale nie z wszystkich. Przekonałem sie o tym 3 dni temu. Akurat wtedy zaczęły sie intensywne opady sniegu, zawieje a ja musiałem jechać do Ustronia. Zaśnieżone było juz wszystko, dwupasmowa "wiślanka" zasypana a auta grzecznie prawym pasem jechały maks 70km/h jak dojechałem do centrum Ustronia to juz był sajgon. Musiałem się wspiąć po serpentynach do góry. Szło opornie ale ciągle do przodu, jednak w pewnym momencie w połowie dosyć stromej górki musiałem się zatrzymać, bo z naprzeciwka auto zjeżdżało i zaczęło "tańczyć' na drodze. Zatrzymałem sie aby koleś mógł opanować auto i we mnie nie walnąć. I juz z miejsca praktycznie nie ruszyłem. Troche mnie ESP wyciąło w góre jeszcze może z metr, ale i to nie pomogło..... na wstecznym wycofałem się i wjechałem na jakiś podjazd i tam zostawiłem auto. Reszte drogi na piechotkę pokonałem :P
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 19-02-2012, 20:46   

Właśnie wróciłem ze spotu. Góry, stromy podjazd, wszystkie gale wjechały a ja czy "z" czy "bez" stałem na dole. Wysokie obroty i mała moc robią swoje. Wkopywałem sie w snieg za kazdym razem...ZŁY kierowca? Nie sądzę. Złe opony? Nokian wrg2... Co było nie tak???
 
 
Zbigi 
Mitsumaniak


Auto: Renault Talisman TCE 1.6 150KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 210
Skąd: Milanówek
Wysłany: 19-02-2012, 21:49   

mjsystem napisał/a:
Złe opony? Nokian wrg2... Co było nie tak???


Nokian WRG2 było nie tak :evil: :twisted: . Mam takie same opony i one takie są :cry: .Poza tym Gale są cięższe i jest lepszy docisk do gleby, moc nie ma tu nic do rzeczy.
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 19-02-2012, 21:58   

mjsystem napisał/a:
Co było nie tak???
Może to:
mjsystem napisał/a:
Wysokie obroty
:?: :roll:

Niech się wypowiedzą Ci, którzy byli tam na miejscu :roll:
Może faktycznie Nokian WRG2 :?: Też je mam i zdaje się, że miały one dobre recenzje na twardym ubitym śniegu.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 19-02-2012, 22:05   

Stawiam na opony.
JCH napisał/a:
Nokian WRG2
Są fajowe do szybkiej jazdy na świeżym czy ubitym śniegu po krętych drogach, ale wjazdu pod górkę to o kant d.. pobić. Miałem problem z wygrzebaniem się z mini zaspy gdzie był 5 centymetrowy placek ubitego śniegu przed kołami. Dzisiaj nie byłem wstanie podjechać do przodu na pochyleniu ok 5% w świeżym mokrym śniegu.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
bastek 
Mitsumaniak
kaktusiarz

Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 5468
Skąd: Lublin
Wysłany: 19-02-2012, 22:07   

też na naokianach jeżdżę, i jest OK>
raz się nie wykopałem z garażu na zakręcei pod górę, ale śnieg był sporo powyżej zderzaka - góra, ja jako pług, zakręt - utknąłem
mjsystem napisał/a:
Właśnie wróciłem ze spotu. Góry, stromy podjazd, wszystkie gale wjechały a ja czy "z" czy "bez" stałem na dole. Wysokie obroty i mała moc robią swoje. Wkopywałem sie w snieg za kazdym razem...ZŁY kierowca? Nie sądzę. Złe opony? Nokian wrg2... Co było nie tak???

te podkreślone rzeczy.
jak "z " to nie miałeś szans mieć wysokich obrotów. jak masz małe obroty, mały pęd na koła. a moc w tej sytuacji tylko przeszkadza. przy dużych obrotach łatwo zrywa koła.
ale cięższy samochód ma gorzej w takich warunkach chyba....
innym trzeba powiedzieć żeby się wypowiedzieli, bo pewnie "galowcy" tu nie zaglądają :)
_________________
pozdr,
bastek

auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021-
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-02-2012, 07:25   

Cytat:
Poza tym Gale są cięższe i jest lepszy docisk do gleby, moc nie ma tu nic do rzeczy.
To zależy czy z LPG czy bez :P bez LPG to praktycznei zerowa różnica, ja bym stawiał na głupote systemów albo opony które sobie nie radzą na mokrym ubitym śniegu.mjsystem, trzeba było obrócić się tyłem na przód i ogień na wstecznym (taki spartański RWD) w większości pomaga ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
bastek 
Mitsumaniak
kaktusiarz

Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 5468
Skąd: Lublin
Wysłany: 20-02-2012, 08:29   

co do lpg-czemu różnica?
co do RWD - nie pomyślałem :) kiedyś wypróbuję
_________________
pozdr,
bastek

auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021-
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 20-02-2012, 08:34   

Kochani! Kazdy z Was ma rację. Temat maglowaliścmy prawie 3 dni, ale chciałem was spytać o opinię i postawic kropke nad "i".
1. opony- rzeczywiście WRG 2 są takie jak piszecie:
Zbigi napisał/a:
Nokian WRG2 było nie tak . Mam takie same opony i one takie są

JCH napisał/a:
Może faktycznie Nokian WRG2 Też je mam i zdaje się, że miały one dobre recenzje na twardym ubitym śniegu.

Trik napisał/a:
Są fajowe do szybkiej jazdy na świeżym czy ubitym śniegu po krętych drogach, ale wjazdu pod górkę to o kant d.. pobić. Miałem problem z wygrzebaniem się z mini zaspy gdzie był 5 centymetrowy placek ubitego śniegu przed kołami. Dzisiaj nie byłem wstanie podjechać do przodu na pochyleniu ok 5% w świeżym mokrym śniegu

2. obroty/moc - jak z włączonym systemem to auto tak przymulało, ze dojechał kawałek i stawał dęba, nie mając mocy, jak bez systemów, to z kolei kopał w dół pod snieg, czy boksował kołami czy nie, (jednego dnia śnieg był grząski, a nie ubity, drugiego dnia odwrotnie).
3. sposób, jak wjechać?
robertdg napisał/a:
trzeba było obrócić się tyłem na przód i ogień na wstecznym (taki spartański RWD) w większości pomaga

Tak wjechała też wiekszośc gali, a ja trzeciego dnia, jak ruszyłem auto (bez względu czy z systemem czy bez):mrgreen:
Chciałem przyblizyc temat, dośc sporny, w praktyce :wink:
Natomisast uzytkownicy gali 3 dni sprzeczali się, czy lepiej A/T czy M/T :twisted:
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-02-2012, 19:14   

bastek1 napisał/a:
co do lpg-czemu różnica?
Dodatkowa masa osprzętu i paliwa ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-02-2012, 19:17   

Zbigi napisał/a:
[Gale są cięższe i jest lepszy docisk do gleby


Cięższemu w ziemi pod górę jest gorzej - to wiem na pewno.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-02-2012, 20:47   

mjsystem napisał/a:
Nokian wrg2
to opony do jazdy z dużą prędkością. Zwykłe WR sa lepsze w takich warunkach
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 20-02-2012, 23:52   

Hubeeert napisał/a:
to opony do jazdy z dużą prędkością. Zwykłe WR sa lepsze w takich warunkach


Własnie tego dowiedziałem się w górach. :wink:

Pierwszy raz miałem takie doswiadczenie, bo na codzień sprawują się rewelacyjnie. Aż tu górska niespodzianka :mrgreen:
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-02-2012, 06:14   

A ja właśnie wróciłem z zimowej wyprawy na narty - śniegu szwedzie ponad 1m, drogi utrzymane na biało co znaczy na asfalcie lód przysypany biał2cm warstwa ubitego śniegu (skąd wiem ze 2cm to się dowiemy dalej). Na "głównych" 3 koleiny wyjeżdżone do lodu czyli jedna wspólna dla obu kierunków. Jedno wiem na pewno - ostatni raz bez łańcuchów :P
Opony GY-UG7, samochód bez żadnych wspomagaczy. Samochód radził sobie całkiem nieźle. Żona przeszła skrócony kurs jazdy zimą: "Zuruck i ogień" jedyny skuteczny sposób poruszania się po stromych lodowo śnieżnych podjazdach, najazdach na śnieżne krawężniki przed parkingami itp. Zatrzymanie w połowie górki powoduje niezłą ekwilibrystykę by pojechać dalej. Ale 2+2 na pokładzie, plus narty plus pełen bagażnik robią swoje samochód wazy spokojnie ponad 1700kg i złośliwie odciąża przód. Jednego razu tak mnie na parkingu przed kwatera przystawili ze musiałem cuda na górce wyprawiać i wtedy odkryłem że pod 2cm śniegu jest żywy lód. Bujanie nic nie dawało bo te 2cm karbu i lód pod spodem skutecznie ograniczało szelka mobilność. Wtedy kolejny raz metoda zuruck i do przodu pomogła. Ale przy okazji okazało się ze najlepszym systemem w Lancerze jest jego sprzęgło i drugi bieg ;)
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.