Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.3] Swap silnika 4g13
Autor Wiadomość
Arciatko 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2016
Posty: 12
Skąd: Chełm
Wysłany: 09-01-2024, 08:41   

Obok czujnik wału rozrządu jest czujnik "wypadania zapłonu" IFS (ignition failure sensor)


A na oscyloskopie początek sygnału z wału korbowego nie powinien pokrywać się z początkiem sygnału czujnika wału rozrządu?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-01-2024, 13:12   

Nie musi się pokrywać. Wałek rozrządu powinien mieć 180° ale wał ma różny czas logicznej jedynki - zależny od obrotów.
 
 
Arciatko 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2016
Posty: 12
Skąd: Chełm
Wysłany: 10-01-2024, 17:27   

Gdzie zmierzyć ciśnienie paliwa. Od zbiornika jest plastikowy przewód ze złączką z przejściem na metalowy. Potem metalowy który dochodzi do silnika i zamienia się w zakuty gumowy. dziwie sie bo filtra paliwa nie widzę. Potem jest listwa wtryskowa. Jak wy to robicie ?
 
 
zet-em 
Forumowicz
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 428
Skąd: Zamość
Wysłany: 10-01-2024, 18:13   

Filtr paliwa jest w zbiorniku jako integralna część pompy paliwa.
_________________
Auta:
FSO Warszawa 223 - 1982
Renault 5 TS - 1987
FSO Polonez 1500 SLE - 1992
Fiat Uno 1.4 Kat - 2006
Mitsubishi Space Star 1.3 GLX - 2011
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-01-2024, 07:37   

Właśnie między metalowym a gumowym trzeba się wpiąć. Oczywiście Mitsu ma specjalne trójniki do tego...
Może odepnij gumowy od listwy wtryskowej i zobacz jak mocno tryska z niego podczas kręcenia - taki podstawowy test.
 
 
Arciatko 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2016
Posty: 12
Skąd: Chełm
Wysłany: 12-01-2024, 22:43   

Zmierzyłem ciśnienie paliwa - wynosi 4 bary. Pomiar zrobiłem za pompa.
Paliwo do listwy wtryskowej dochodzi bank .
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-01-2024, 16:31   

Dobra, czyli mamy ustalone, że:
1. paliwo jest i jest pod wystarczającym ciśnieniem
2. synchronizacja za pomocą czujników wału/wałka działa i jest poprawna
3. iskra jest

To jeszcze pozostaje sprężanie, która jest gówniane. Zatem wszystko wskazuje, że to problem samego silnika.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11174
Skąd: Radomsko
Wysłany: 13-01-2024, 16:59   

Jeszcze pasuje sprawdzić, czy wtryski działają. Auto ma instalację gazową?
_________________

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-01-2024, 09:57   

jacek11 napisał/a:
Jeszcze pasuje sprawdzić, czy wtryski działają. Auto ma instalację gazową?

Czasy działania, przy blokadzie immo to krotki impuls rzed 1,5sek potem blokada sygnału, wszystkie pozostale warunki moga byc spelnione auto nie bedzie odpalac
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Arciatko 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2016
Posty: 12
Skąd: Chełm
Wysłany: 14-01-2024, 21:08   

Wtryski zachowują się na zasadzie wysłania przez ECU jednego szybkiego impulsu i natychmiastowego wyłączenia. Film z oscyloskopu.
Zobaczcie na filmie. . https://files.fm/u/ss6xpg3wcc#/view/c93zhhxwyb
Najprawdopodobniej jest to sygnał pwm który jest podciągany do masy, 12 V na stracie, podczas rozruchu sygnał jest modulowany do średnio 10V ( czyli częściowe uchylenie wtrysku)a potem jest próbą jego otwarcia która po jednym piku sygnału kończy się blokada. Jak by ECU chciało podawać paliwo był by sygnał prostokątny. Jeśli się myle poprawcie mnie bo to tylko moje przemyślenia.

-Auto ma LPG ale nie sprawne.

-Ja rozumiem ze 10 bar na ciśnieniu na cylindrach to jest padaka ale ja na takim stanie jeździłem 5 lat. Wiem to na pewno ze jak jest równe Ciśnienie na cylindrach to odpali.

Spróbuje jutro zmierzyć prace antenny immo. Nie znam topologi układu i jak on się zachowuje wiec będę improwizował.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11174
Skąd: Radomsko
Wysłany: 14-01-2024, 21:32   

Zapytam jeszcze gwoli ścisłości, czy sterownik LPG jest wpięty?
_________________

 
 
 
Arciatko 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2016
Posty: 12
Skąd: Chełm
Wysłany: 14-01-2024, 22:03   

Sterownik LPG jest odłączony od instalacji. Samochód stał ok tygodnia nie ruszany i podczas odpalenia sterownik gazu przestał działać. Wyciągnąłem go zrobiłem kilka kilometrów i wjechałem do stodoły i kilka dni później wymieniłem silnik. Taka ciekawostka.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-01-2024, 06:46   

A możesz polutować kable masy przy wtryskach? - bo wiesz, one sterowane są masą i przy instalacji LPG sterowanie przejmuje centralka. Jak jej nie ma to wg mnie nie ma szans na uruchomienie bo wpięcie jest szeregowo (a nie równolegle jak np. w czujniku wałka/TCD1).
 
 
Arciatko 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2016
Posty: 12
Skąd: Chełm
Wysłany: 15-01-2024, 11:35   

Zagadka rozwiązana i podpowiedz co do sterownika LPG była właściwa. Podpiąłem sterownik LPG i odpalił bez szemrania. Durnota z mojej strony jak zawsze:(. Może ktoś mi przedstawić te podłączenie do wtryskiwaczy. I czemu tak jest ze bez sterownika lpg nie pali?
Schemat podłączenia wtryskiwaczy:


Bardzo gorąco dziękuje wszystkim którzy mi pomogli :)
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11174
Skąd: Radomsko
Wysłany: 15-01-2024, 16:14   

To proste. Wiązka która idzie do wtrysków jest przecięta, i w szereg wpięta jest wiązka od sterownika gazu. Jak nie było tego modułu, to przewody sterujące wtryskami były niepołączone. Jest tak zrobione po to, aby odłączyć wtryskiwacze benzynowe, w momencie uruchomienia się wtrysków od gazu.
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.