Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
05-04-2006, 15:50
Pare pytan
Autor Wiadomość
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-03-2006, 12:55   

tomusn napisał/a:
co ok 20 sekund czujnik spalania stukowego (Knock Sensor) wykazywał aktywność

właściwie, to nie wiem, jakie powinny byc prawidlowe odczyty, ale u mnie zmiana knock z lo na hi nastepuje dosyc czesto (i niemal natychmiast wraca z powrotem) - na pewno czesciej niz raz na 20 sek., ale nie powoduje to zadnej zmiany wyprzedzenia zaplonu - dotad myslalem, ze to jest norma - czy sie myle?
natomiast te zmiany wskazuja, ze przynajmniej wiadomo, ze czujnik dziala :)
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 06-03-2006, 13:03   

Krzyzak napisał/a:
właściwie, to nie wiem, jakie powinny byc prawidlowe odczyty, ale u mnie zmiana knock z lo na hi nastepuje dosyc czesto (i niemal natychmiast wraca z powrotem) - na pewno czesciej niz raz na 20 sek., ale nie powoduje to zadnej zmiany wyprzedzenia zaplonu - dotad myslalem, ze to jest norma - czy sie myle?
natomiast te zmiany wskazuja, ze przynajmniej wiadomo, ze czujnik dziala


no właśnie chciałem Cię zapytać czy robiłeś jakieś długodystansowe logi...

znalazłem coś takiego na pocketlogger.com :

Range: 0 to 43
The knock sum scale is given to represent the signal from the knock sensor to the ECU. The ECU then calculates the amount of detonation present. The higher the knock sum the more the ECU retards timing to get rid of the knock.

With a knock sum of:
3 or below, the ECU will advance timing.
Between 3 and 7, the ECU leaves timing alone.
Higher than 7, the ECU will begin retarding timing. Higher knock = higher retard, with the possiblity of seeing less than 4deg total advance at the maximum knock sum of 43.
One important note to remember is the knock sensor can detect "false" knock and retard timing. This is most commonly caused from the noisy lifters but anything it can audibly pick up could cause this.

Oznacza to tyle, że ECU dobiera wyprzedzenie zapłonu również na podstawie sygnałów z czujnika spalania stukowego i że również na zapłon mają wpływ "false knocks".
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-03-2006, 20:50   

tomusn napisał/a:
Oznacza to tyle, że ECU dobiera wyprzedzenie zapłonu również na podstawie sygnałów z czujnika spalania stukowego i że również na zapłon mają wpływ "false knocks".

Nie no to akurat jest oczywiste - inaczej jaki byłby sens istnienia tego czujnika. Nie wiedziałem tylko jakie wartości są dopuszczalne.
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 06-03-2006, 21:49   

A dziś zrobiłem sobie przejażdżkę i dosłownie 5 czy 6 stuków i to malutkich (3-9)

[ Dodano: 08-05-2006, 08:59 ]
wyczaiłem kiedy mam te spalanie stukowe: najczęściej podczas naciskania pedału przyspieszenia, nie ważne czy jadę czy na postoju.

czy oznacza to jakieś luzy? gdzie?

jak tak dalej pójdzie - podwoję wartość auta :D
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 07-06-2006, 09:53   

Eee to mnie chyba zadna statystyka nie dotyczy. 252 jak patrze z wykresu to na chwile mam cos w rodzaju sinusopidy na TPS i KNCK wywalil na jej poczatku. False KNCK chyba, prawda?
 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 07-06-2006, 15:00   

brodzky napisał/a:
Eee to mnie chyba zadna statystyka nie dotyczy. 252 jak patrze z wykresu to na chwile mam cos w rodzaju sinusopidy na TPS i KNCK wywalil na jej poczatku. False KNCK chyba, prawda?


false mogą być, ale TPS - throttle position sensor, i musi odpowiadać naciakowi na pedał przyspieszenia, musisz sprawdzić
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 08-06-2006, 08:48   

Się przejmujecie CNOCKIEM... wykręcić i do ściany grodziowej przyczepić....

Daję gwarancje że nie usłyszy niczego :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Zaznaczam że można sobie na to pozwolic o ile oczywiście z resztą silnika i jego osprzętu jest wszystko OK... bo po cos go tam Kitajce dali :D

TOMUSN - to że przy dodawaniu gazu pojawiają sie odczyty KNK to jest normalka...kwestia tylko tego na jakim poziomie są KNKI...a pojawiają sie dlatego że przy dodawaniu gazu zwiekszasz podciśnie w dolocie a co za tym idzie reszta elktroniki momentalnie reaguje na Twoją zachciankę... między innymi zwiększa wartość wyprzedzenia zapłonu oraz dake paliwa - i właśnie to to wyprzedzenie zapłonu powoduje KNKI - przy mocno niewłaściwym kącie wyprzedzenia zapłonu na + pojawi sie takie spalanie stukowe że byłbyś sam w stanie je usłyszeć...dźwięk jak klepanie zaworów..



Pozdrawiam
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 08-06-2006, 11:03   

no właśnie nic nie słychać (oprócz buczenia :) ), ale myślałem, że nie powinno być nic na czujniku.
Jak jadę mam TIMA na poziomie 40 (80-90km/h, RPM 2200-2500) i w momencie przyspieszania pojawiają się KNCKi i spada do ok 30-35.
myślałem, że to są falseknocki z powodu jakichś panewek, łożysk czy innej cholery
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 09-06-2006, 18:35   

Hmm czyli u mnie wszystko w porzadku. Nie mam pojecia skad sie wtedy wzielo 252 na KNCK. Wczoraj bawilem sie na A4 (zeby nie bylo ze na miescie szalalem) 90-100km/h, V bieg i ogien TPS na 100% - KNCK maksymalnie 13. Przy plynnym wciskaniu gazu nie ma wcale. Czyli w porzadku. Czyli nie ma sie czym martwic i paliwo z NESTE wcale nie jest zle a o 10-15 gr tansze :P Przy sopokojej jezdzie na czasami pojawia sie max 4.
 
 
 
piorek
[Usunięty]

Wysłany: 11-06-2006, 22:53   

A ja slysze takie stuki jak przyspieszam pod gorke, z tym ze nie sa podobne do klepania zaworow, raczej szeleszczenia blachy :roll: I nie zawsze wystepuje

Brodzky sprobuj w takiem razie paliwa ze 'sciekow' - stacja petronaft kolo oczysczalni na radosze, zreszta na zagorzu kolo ciebie tez jest, ciekawym wynikow ;)
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 12-06-2006, 11:51   

Hmmm petronaft? Pierwsze slysze. Kolo mnie to tylko ORLEN, BLISKA (ten byly CPN jak z osiedla wyjezdzam - podjazd dranie usuneli i nie ma juz jak pod auto wjesc ale myjnie za 3 zl 3 minuty zrobili) i BP. No i jeszcze NESTE na ale to juz przy plejadzie...

Kojarze jedynie zaraz za przejazdem taka jakas stacje jeden czy dwa dystrybutory i rozwalajaca sie buda. To tam ten petronaft? Malucha moglem tam zalewac ale misia nie... Na NESTE jest dobra cena. Paliwo LOTOSu jak na BP. Jakis czas mialem paliwo taniej z BP i nie zauwazylem zeby jakos inaczej bylo.

ps. jak chcesz to CI palma pozycze to sobie obadasz autko co bedziesz z klaptopem na fotelu jezdzil...

Zawory mi klepia. Jak mi ktos poradzi gdzie uszczelke tanio kupic to sie wreszcie wezme za nie :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.