Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kilka pytań odnośnie Lancera 2.0 sport
Autor Wiadomość
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 23-09-2009, 11:56   

Ja bym wlał Valvoline MaxLife Synthetic 5W-40 (syntetyk dla samochodów o większych przebiegach).
 
 
Slayer 
Nowy Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-09-2009, 12:17   

krzychu napisał/a:
Ja bym wlał Valvoline MaxLife Synthetic 5W-40 (syntetyk dla samochodów o większych przebiegach).
Dzięki, tak też zrobię. Jedno pytanie laika. Czemu nie Mobil1, Castrol czy Shell?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 23-09-2009, 12:57   

Slayer napisał/a:
Czemu nie Mobil1, Castrol czy Shell?


Z tego co wiem:
- Shell dobry olej ale potrafią w naszych silnikach 4G63 zacząć tykać kasatory
- Mobil1 też jest dobry ale j/w
- o Castrolu można wile złego poczytać.
 
 
Slayer 
Nowy Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-09-2009, 15:09   

Zadzwoniłem do aso. "Jeśli w silniku byłby full syntetyk, to mógłby pan wlać full syntetyk. Natomiast w tej sytuacji zalecamy wlanie 10w40 Shell Helix, gdyż pełny syntetyk mógłby rozszczelnić silnik"
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-09-2009, 02:50   

Slayer napisał/a:
Zadzwoniłem do aso. "Jeśli w silniku byłby full syntetyk, to mógłby pan wlać full syntetyk. Natomiast w tej sytuacji zalecamy wlanie 10w40 Shell Helix, gdyż pełny syntetyk mógłby rozszczelnić silnik"

Ty na pewno do ASO się dodzwoniłeś? Nie do pana Mietka na targu?
Jest jakiś przesąd w narodzie że:
- po półsyntetyku nie lać syntetyka
i drugi zdecydowanie gorszy:
- gdy silnik zaczyna "brać olej" to należy wlać gęstszy olej zamiast "naprawić silnik".
 
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 24-09-2009, 06:56   

krzychu napisał/a:
tykać kasatory


Co to takiego?

Miałeś na myśli zawory?

[ Dodano: 24-09-2009, 06:58 ]
Slayer napisał/a:
"Jeśli w silniku byłby full syntetyk, to mógłby pan wlać full syntetyk. Natomiast w tej sytuacji zalecamy wlanie 10w40 Shell Helix, gdyż pełny syntetyk mógłby rozszczelnić silnik"


Też jestem tego zdania.
_________________

 
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-09-2009, 07:30   

Artii napisał/a:
Slayer napisał/a:
"Jeśli w silniku byłby full syntetyk, to mógłby pan wlać full syntetyk. Natomiast w tej sytuacji zalecamy wlanie 10w40 Shell Helix, gdyż pełny syntetyk mógłby rozszczelnić silnik"


Też jestem tego zdania.

Masz do tego pełne prawo, zakładając że nie jesteś mechanikiem samochodowym. Ale tak wypowiedź gościa z ASO to już trochę na wyrost jest.
 
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 24-09-2009, 07:36   

To może wlej sobie mineralny a później full syntetyk.

A ty jesteś mechanikiem? Bo ja bym nie chciał aby mi zmieniali olej z pół na pełny syntetyk.
_________________

 
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-09-2009, 07:43   

Nie nie jestem.
Przez lata rozumowałem w ten sposób. Też słyszałem o rozszczelnieniu, wypłukiwaniu nagaru itp, itp... Pewnego razu miałem przyjemność pogadać dłużej z gościem zajmującym się olejami. Stwierdził że syntetyk i semisyntetyk można stosować zamiennie, a jeśli pojawiają się nieszczelności to należy się zająć silnikiem a nie żonglować olejami. Był to gość ze wszech miar wiarygodny.
Nie twierdzę żeby od razu w dwudziestoletnim samochodzie (z setkami tys. km) zaszaleć i z minerał zmienić na syntetyk. Ale w kilkuletnim samochodzie z przebiegiem ~150k km zalanym semi spokojnie można zmienić na full. Można się z tym nie zgadzać jak również ja mogę nie mieć racji.

Edit: Jest jeszcze lepiej 5 lat i 105k km - jeśli przebieg jest prawdziwy.
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 24-09-2009, 09:12   

Artii napisał/a:
krzychu napisał/a:
tykać kasatory


Co to takiego?

Miałeś na myśli zawory?


Hydrauliczny kasator luzów zaworowych. Jak się nie wypełni olejem to będzie luz i tyka zawór albo ta szczelina między kasatorem a zaworem.

A co do oleju podzielam zdanie Jaca71. Szczególnie że ten Olej co prawda syntetyczny ale zrobiony do silników z większymi przebiegami (MaxLife). Ale nikomu nie każę zalać syntetykiem jak bym zalał po prostu. Zresztą nasz admin Hubert nawet do malucha nalał syntetyka Mobil1 i też nic się nie stało.
 
 
Slayer 
Nowy Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-09-2009, 11:29   

Wymieniłem rozrząd, pompę wodną, olej i filtry, ale silnik zaczął chodzić głośniej. Jak mu się depnie gaz do dechy to straaaaaasznie się dusi... buczy itp. Oddałem go do poprawki bo mechanik przyznał, że tak nie powinno się dziać. Co dziwne, ABS zaczął działać?!! Normalnie klepie po nodze jak mocniej przycisnę. Zbadałem ten problem z hamulcem. Zaobserwowałem, że jak jadę powyżej 120 to zaczyna coś cykać tak jakby liść siedział w wentylacji z przodu. Jak jadę szybciej to następuje to cykanie i zaobserwowałem, że wtedy pedał hamulca ani drgnie. Jak samochód sam zwalnia i ten dźwięk obijania drutu o plastik cichnie, to pedał hamulca już daje się wcisnąć. (Jakaś śruba czegoś nie trzyma,że przy większej prędkości opór powietrza coś podnosi????) Chore. Mechanik powiedział, że popatrzy na to. Coś mi się zdaje, że to jakaś niespotykana usterka.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 25-09-2009, 12:02   

Slayer napisał/a:
Jak mu się depnie gaz do dechy to straaaaaasznie się dusi... buczy itp.


Źle ustawiony rozrząd. Z tego co wiem 4G63 niełatwa sprawa i często mechanikowi który nie mam do czynienia z tym silnikiem się nie udaje.

Slayer napisał/a:
Zaobserwowałem, że jak jadę powyżej 120 to zaczyna coś cykać tak jakby liść siedział w wentylacji z przodu.


Może właśnie pompa ABS się włącza? Pompa ABS się włącza w tym samochodzie nawet podczas nie naciskania hamulca (wystarczy że z czujników wyliczy że jest poślizg). Więc stawiam na problem z czujnikami które powyżej 120 zaczynają mieć rozbieżności tego co odczytują a rzeczywistością.
 
 
Slayer 
Nowy Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-09-2009, 12:15   

krzychu napisał/a:
Więc stawiam na problem z czujnikami które powyżej 120 zaczynają mieć rozbieżności tego co odczytują a rzeczywistością.


To jak załatwić ten problem? Na komputer z nim jechać? Da się kalibrować czujniki czy nowe trzeba kupić?
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-09-2009, 00:32   

krzychu napisał/a:
Zresztą nasz admin Hubert nawet do malucha nalał syntetyka Mobil1 i też nic się nie stało.
Lotos Syntetic i zużycie oleju spadło ;-)
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
seb_pl 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sport kombi 2.0 `05
Kraj/Country: UK
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 83
Skąd: Zabrze
Wysłany: 27-09-2009, 20:59   

A co jeśli nie wiem jaki był wlany wcześniej olej? Jak to sprawdzić?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.