Chwilowe zaniki mocy 2.5 |
Autor |
Wiadomość |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 04-08-2014, 15:23
|
|
|
Marcinchojnacki napisał/a: | Generalnie auto ladnie przyspiesza dopoki sie nie zagrzeje-jak zimne ciagnie do 4 jak cieple staje na 3 tys i koniec |
Sprawdz luz zaworów |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 06-08-2014, 08:12
|
|
|
EGR, sterowanie (elektrozawory) EGR i turbiną, Czujniki doładowania. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
michoł
Forumowicz

Auto: Pajero Sport 2,5 TD 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Cze 2011 Posty: 179 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 06-08-2014, 09:36
|
|
|
Egr zaślepiony. Czy elektrozawory i czujniki doładowania da się jakoś sprawdzić czy tylko wymiana po kolei i nadzieja że się trafi 'wcześniej'. Widziałem że jeden z czujników kosztuje 1100
U mnie problem wyraźnie ma związek z temperaturą. Jak jest chłodno nic takiego się nie dzieje, jak jest upał są chwilowe braki w mocy. Temperatura na wskaźnikach zawsze idealna, tuż pod połową skali.
Czy jest jakiś czujnik temp. który nie daje wskazań na deskę a ma związek z ustalaniem dawki paliwa ? |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 07-08-2014, 15:05
|
|
|
michoł napisał/a: | Czy jest jakiś czujnik temp. który nie daje wskazań na deskę a ma związek z ustalaniem dawki paliwa ? |
Są dwa czujniki jeden komunikuje się z ecu dwu - pinowy i ma wpływ na dawkę paliwa drugi idzie tylko do wskaznika
Oporność czujnika temperatury przy 20 st C -3,25 kohm przy 80 st C -0,30 kohm |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Marcinchojnacki
Mitsumaniak Marcin
Auto: Pajero Sport 2.5 td 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 67 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 09-08-2014, 21:15
|
|
|
dobra kilka rzeczy dzisiaj sprawdziełm, pzostaje wg mnie tylko kwestia pompy - może nastawnik w pompie?
turbina pompuje - zmierzone
czujnika doładowania pokazuje prawidłowo - i tak na wszelki wypadek wymieniłem
zawór ciśnienia doładowania wymieniony - nowy
zawór egr wymieniony
egr działa - sprawdzone
gruszka przy turbo i dźwigienka pracują
pedał gazu wskazuje prawidłowe właściwości
podpięta bańka na krótko
diagnostyka zero błędów
raz podczas jak nie chciał isc wyskoczył błąd 49 - błąd ciśnienia doładowania i na tyle.
PRoblem nadal występuję - auta raz na jakiś czas załapie i idzie, natomiast przeważnie jest mół - jak się przekroczy pewną wartość pedałem gazu jakby spadochron się otwierał. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 10-08-2014, 09:35
|
|
|
Marcinchojnacki napisał/a: | auta raz na jakiś czas załapie i idzie, natomiast przeważnie jest mół |
Ustawienie pompy wtryskowej i zawory do sprawdzenia tak profilaktycznie |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
n_bart
Mitsumaniak
Auto: PII 2,8 A/T long po lifcie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 68 Skąd: Wilkowice /k.Bielsko-Biała
|
Wysłany: 10-08-2014, 10:35
|
|
|
Cześć. Przyłącze się do dyskusji chociaż jestem laikiem.
W moim P2 występował podobny problem i okazało się że turbina miała luz poprzeczny i przy pewnych obr.przycierało ją i wtedy gubił moc. Po przekroczeniu pewnych obr.wszystko wracało do normy. (Nie pisze jakie to były obr.bo nie pamiętam) . Wiem że jak chwyciłem za wałek to miał luz około 3-4 mm a z tego co się orientuje to powinien być 1-2 mm.. |
|
|
|
 |
Marcinchojnacki
Mitsumaniak Marcin
Auto: Pajero Sport 2.5 td 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 67 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 10-08-2014, 11:23
|
|
|
turbine wykluczyłem gdyż pompuje, nawet jak auto nie idzie ma ciśnienie, zarówna na zegarze pdopiętym jak i na czujniku ciśnienia doładowania.
Co do zaworów to jakośnie widzę zasadności
Natomiast co do pompy co można sprawdziC?? |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 10-08-2014, 12:02
|
|
|
Marcinchojnacki napisał/a: | Co do zaworów to jakośnie widzę zasadności |
Rozszerzalność cieplna, może tak być jak sie rozgrzeje zmniejsza sie luz i podpiera zawory
Marcinchojnacki napisał/a: | Natomiast co do pompy co można sprawdziC?? |
Ustawienie zgodnie z manualem za pomocą czujnika zegarowego |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
michoł
Forumowicz

Auto: Pajero Sport 2,5 TD 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Cze 2011 Posty: 179 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 10-08-2014, 14:38
|
|
|
Marcinchojnacki napisał/a: | raz podczas jak nie chciał isc wyskoczył błąd 49 - błąd ciśnienia doładowania i na tyle. | to jest zastanawiające. Są tam jeszcze elektrozawory sterujące i inne pierdoły ... A czym to sprawdzasz ? w sensie jakim programem interfejsem ?
"jak się przekroczy pewną wartość pedałem gazu jakby spadochron się otwierał" mam dokładnie takie same wrażenia i [drażni] mnie to już starsznie.... |
Ostatnio zmieniony przez londolut 11-08-2014, 12:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Marcinchojnacki
Mitsumaniak Marcin
Auto: Pajero Sport 2.5 td 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 67 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 10-08-2014, 21:31
|
|
|
diagnozowałem cdifem i kts bosh
zaworki egr i ciśnienia doładowania kupiłem nowe
czujnik przy egr i obok filtra paliwa kupiłem w używce
parametry pedała od gazu są do odczytania
część rzeczy można wysterować z cdif;a
jedno jest pewne problem nada wystepuje
[ Dodano: 12-08-2014, 19:39 ]
ktoś ma pomysły, miał podobny problem? |
|
|
|
 |
|