Outuś |
Autor |
Wiadomość |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 16-07-2025, 07:53
|
|
|
Będzisz musiał uwazać jak wcisniesz gaz teraz. Wigoru mu powinno przybyć. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11171 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 16-07-2025, 23:00
|
|
|
Nie wiem czy coś mu wróci mocy, czy też momentu. Jakoś się nie nastawiam na spektakularne efekty. Według tabelek, powinien mieć spory moment obrotowy już przy 1800 obrotów.
Silnik już poskładany, pozostało zamontować dolot, wlać płyn i podłączyć akumulator. jest więc szansa jutro spróbować uruchomić silnik. Się zobaczy. O efektach napiszę... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 17-07-2025, 08:38
|
|
|
Jutro to weeknd ogłosisz Pal maszynę. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11171 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 17-07-2025, 23:21
|
|
|
Marcino napisał/a: | Jutro to weeknd ogłosisz |
Taki mam zamiar Miło że ktoś przypomniał.
Marcino napisał/a: | Pal maszynę. |
Done
Outek zapalił tak jak zawsze. Po chwili pracy lekko przygasł, a potem już pracował poprawnie.
Zweryfikował się jeden z przewodów paliwowych, i trochę ropki pociekło do kanału, pasek rozrządu przez jakiś czas wydawał dziwne dźwięki, ale już przestał.
Co do efektów, to mocy nie przybyło, trochę momentu z dołu jest jak by więcej, chociaż może mi się tylko wydaje. Za to silnik jest sporo cichszy, i nie występuje już dziwne dudnienie, i podmuchy ciśnienia w filtr powietrza. Czyli jakiś mały sukces jest. Auto przejechało dzisiaj pięćdziesiąt kilometrów.
Do poskładania zostało trochę plastików, mocowanie akumulatora, no i czyszczenie chłodnicy powietrza, oraz rur dolotu. Ale na początek trzeba zrobić trochę porządku w warsztacie, bo łatwo można się ubrudzić dizlowskim syfem. W sobotę kolejne kilometry zamierzam przejechać |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: Wczoraj 7:27
|
|
|
jacek11 napisał/a: | łatwo można się ubrudzić dizlowskim syfem | rozkładałem jakiś czas temu wiertarkę z pneumatycznym udarem i czyściłem ON ze starego smaru - ON to jednak gnojówka jest - tam, gdzie chlapnęło, to nie odparuje jak benzyna tylko będzie wiecznie tłuste |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: Wczoraj 10:42
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | - tam, gdzie chlapnęło, to nie odparuje jak benzyna tylko będzie wiecznie tłuste |
Prawda. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11171 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: Wczoraj 23:52
|
|
|
Ja już się wyleczyłem z czyszczenia ropskiem. O wiele lepsze efekty daje benzyna estrakcyjna. W połączeniu ze spryskiwaczem ciśnieniowym to porządna broń |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: Dzisiaj 21:57
|
|
|
Ale np. do czyszczenia i odpowietrzenia popychaczy hydraulicznych producent nakazuje użyć ON. Poza tym z 15 lat temu u okolicznego mechanika robiłem coś z nim i właśnie używał ON do usuwania starych smarów z przegubów czy łożysk i tak mi zostało. Teraz tylko wiertarkę czyściłem - ON + pędzelek, sprawdziło się. Wiertarka chodzi jak nowa, ogólnie wnętrze i części nie były zniszczone - tylko łożysko igiełkowe na samym przodzie dziwnie hałasowało i je zmieniłem. |
|
|
|
 |
|