Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS ALL] Check engine - kod błędu PO 125?
Autor Wiadomość
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 09-09-2012, 22:49   

RaVciO, kolega cns80 w drugim poście tego tematu przedstawił gdzie tkwi problem błędu P0125 :wink: .
Jak to mówią Serwis Manual prawdę ci powie :D .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 347
Skąd: Mazury
Wysłany: 14-09-2012, 15:16   

W tym opisie z manuala jest napisane sprawdz wszystko po kolei. Mechanik sprawdzał po kolei jak w manualu a na końcu jest wymień komputer:) jeśli już wszystko zostało sprawdzone. Sonda pracuje poprawnie, termostat też, wszystko działa poprawnie ,tak stwierdzili w AutoTW. Nie wiedzą czemu wyskakuje ten bład.
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 14-09-2012, 17:28   

Sonda Boscha którą miałem i która powodowała błąd w aucie i podwyższone spalanie według serwisu Boscha też jest sprawna... Próbuję ją sprzedać, ale mimo ekspertyzy Boscha nikt jej nie chce ode mnie kupić nawet za 50zł...

Jest jeszcze inny sposób - podmienić sondę na kilka godzin, pojeździć, zapalać gasić silnik, tylko musisz znaleźć kogoś, kto ci użyczy sondę, a z tym pewnie będzie trudno...
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 347
Skąd: Mazury
Wysłany: 17-09-2012, 09:59   

To raczej by było najpewniejsze rozwiązanie. Poprosiłem też mechanika by mi sprawdził oznaczenia tej sony symbol marke itp. chciałem wiedzieć czy to przypadkiem nie BOSH. Powiedziałem mu także o twoim przypadku z sondą innej marki. Powiedział że na sondzie nie ma żadnych oznaczeń a wtyczka nie nosi śladów lutowania,zdziwił się bo podobno oryginały są bez wtyczki. Lampka silnika zapala się tylko w trasie, nigdy na mieście, dziwne. Jeżdziłem cały dzień po mieście i nic, wyjechałem poza miasto i lampka się włączyła.

Czy możesz mi powiedzieć czy sonda denso którą kupiłeś posiadała oryginalnie wtyczkę? Jeśli tak to czy nosi slady łączenia lutowania? Przeważnie w tym miejscu znajduje się koszulka termokurczliwa. Czy sonda denso miała także jakieś oznaczenia jak np na świecach iskrowych. Czy można ją jakoś zidentyfikować ze to oryginalna denso?

Czy sonda Bosh też była z wtyczką? widoczne oznaczenia itp?

O ile miałeś podwyższone spalanie przy sondzie Bosh a Denso?
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 17-09-2012, 19:18   

cakp napisał/a:
To raczej by było najpewniejsze rozwiązanie. Poprosiłem też mechanika by mi sprawdził oznaczenia tej sony symbol marke itp. chciałem wiedzieć czy to przypadkiem nie BOSH. Powiedziałem mu także o twoim przypadku z sondą innej marki. Powiedział że na sondzie nie ma żadnych oznaczeń a wtyczka nie nosi śladów lutowania,zdziwił się bo podobno oryginały są bez wtyczki. Lampka silnika zapala się tylko w trasie, nigdy na mieście, dziwne. Jeżdziłem cały dzień po mieście i nic, wyjechałem poza miasto i lampka się włączyła.

Z tym zapaleniem w trasie to u mnie też tak było, wystarczyło kilka kilometrów.
Na Boschu są oznaczenia, a na denso nie patrzyłem, ale przypuszczam, że tak.

Cytat:

Czy możesz mi powiedzieć czy sonda denso którą kupiłeś posiadała oryginalnie wtyczkę? Jeśli tak to czy nosi slady łączenia lutowania? Przeważnie w tym miejscu znajduje się koszulka termokurczliwa. Czy sonda denso miała także jakieś oznaczenia jak np na świecach iskrowych. Czy można ją jakoś zidentyfikować ze to oryginalna denso?

Czy sonda Bosh też była z wtyczką? widoczne oznaczenia itp?

O ile miałeś podwyższone spalanie przy sondzie Bosh a Denso?


Są dwa rodzaje sond (przynajmniej ja tyle znam) tzw. uniwersalne (bez wtyczki) i z wtyczkami.
Boscha miałem uniwersalną. Najważniejsza zasada przy uniwersalnych to to, że ich się NIE LUTUJE, w komplecie są specjalne skręcane złączki.
Denso masz do wyboru albo uniwersalną DOX-0113 albo z wtyczką DOX-0313. Ja po przygodzie z uniwersalnym Boschem, zakupiłem Denso z wtyczką.

Jak chcesz zaryzykować i zaoszczędzić to kup uniwersalną Denso DOX-0113 kosztuje poniżej 200zł, DOX-0313 z wtyczką powyżej 300zł

Przy Denso, która działa normalnie spalanie jest normalne.
Przy uszkodzonej orginalnej oraz tej uniwersalnej Boscha w mieście skoczyło o 3-4litry (przynajmniej wg komputera). Spalanie w trasie natomiast było takie samo jak przed awarią.
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
ZbujMadej 
Forumowicz

Auto: Dacia Duster Ph2 1.6PB 4x2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 68
Skąd: WM
Wysłany: 17-09-2012, 22:18   

Zdecydowanie polecam Denso DOX-0313, czyli z wtyczką. W zestawie miałem dodatkowo z pastą miedzianą (?) do smarowania gwintu. Zamontowałem samodzielnie, check skasowany, ponad 5 tys. km i spokój. Spalanie OK.
_________________
Mój były Space Star >> http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=55754
 
 
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 347
Skąd: Mazury
Wysłany: 18-09-2012, 09:50   

RaVciO napisał/a:

Przy uszkodzonej orginalnej oraz tej uniwersalnej Boscha w mieście skoczyło o 3-4litry (przynajmniej wg komputera). Spalanie w trasie natomiast było takie samo jak przed awarią.


U mnie jest odwrotnie, przed żółtą lampką wydaje się normalne , po zapaleniu zwiększa się jakby zamraża wartośc spalania.

Próbowałem także sprawdzić twoje poniższe wartości z innego wątku o spalaniu gdy jeszcze żółta lampka nie zapaliła się. U mnie zapala się tylko w trasie, nigdy na mieście. Po zapaleniu wartości skaczą tylko o 0.1. Raz skasowałem P0125 i błąd wyskoczył zaraz tego samego dnia na trasie. Na drugi dzień skasowałem i dopiero P0125 pojawił się po 2dniach.

RaVciO napisał/a:
Ostatnio w trasie się bawiłem tym wskaźnikiem średniego spalania i tak, utrzymywałem stała prędkość na równej drodze, zerowałem licznik średniego spalania i wykazywało mi po chwili takie oto wyniki:

na 5 biegu 60km/h spalanie 3,7
na 5 biegu 70km/h spalanie 5,4
na 5 biegu 80km/h spalanie 5,9
na 5 biegu 90km/h spalanie 6,1
na 5 biegu 100km/h spalanie 7,1


Czy te wyniki są na sondzie Denso?

Bez żółtej lampki
Trasa 5 bieg 90km/h spalanie 6.3
Miasto ok 8L ( biegi zmieniam przy 2tys obrotów)
( tak więc wartości przybliżone do twoich i wygląda że wtedy sonda pracuje poprawnie pomimo ze mechanik mowił że moja nie wygląda na oryginalna gdyż brak sladów połaczenia wtyczki)

Z żółtą lampką
Trasa 5 bieg 90km/h 7.5 litra / Miasto 9L i wrazenie jakby kompute się zawiesił, wartości skaczą co 0.1 ale dopiero po ok 10km jazdy bez znaczenia czy jade 80,90,100.

[ Dodano: 18-09-2012, 09:53 ]
ZbujMadej napisał/a:
Zdecydowanie polecam Denso DOX-0313, czyli z wtyczką. W zestawie miałem dodatkowo z pastą miedzianą (?) do smarowania gwintu. Zamontowałem samodzielnie, check skasowany, ponad 5 tys. km i spokój. Spalanie OK.


Jakie miałeś przed jakie po ?
Czy na twojej sondzie Denso są także jakieś oznaczenia?
Do czego służy pasta miedziana?
Dokręcałeś sondę na wyczucie czy jakimś specjalnym kluczem?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 18-09-2012, 11:11   

Do przykręcenia jest specjalny klucz, co do momentu to serwis manual do silnika 4G13 czyli 1.3 przewiduję 44Nm.
Przykład nasadki do odkręcenia sondy lambda z alledrogo pierwszy z brzegu:
Oczywiście najpierw trzeba sprawdzić jaką potrzebujemy nasadkę.
http://allegro.pl/klucz-2...2573815770.html
Trochę informacji o paście miedzianej:
http://www.smary24.pl/pro...miedziana-1100/
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 347
Skąd: Mazury
Wysłany: 18-09-2012, 14:57   

Może najpierw zacznę sam od sprawdzenia sondy lambda, miernikiem jak to pokazano w poniższych linkach
http://tech2.pl/lambda_10.html
Może też warto pojechać na analizator spalin?
Trochę w ciemno strach wymieniać duże koszta a w sklepie potem nie przyjmą zwrotu
Zakupilem ELM327 do kasowania odczytu błędów. Poszukam jakieś programu który odczytuje parametry sondy najlepiej darmowy. To chyba tyle na początek by rozszyfrować błąd PO125
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 18-09-2012, 20:01   

[quote="cakp"]
RaVciO napisał/a:

RaVciO napisał/a:
Ostatnio w trasie się bawiłem tym wskaźnikiem średniego spalania i tak, utrzymywałem stała prędkość na równej drodze, zerowałem licznik średniego spalania i wykazywało mi po chwili takie oto wyniki:

na 5 biegu 60km/h spalanie 3,7
na 5 biegu 70km/h spalanie 5,4
na 5 biegu 80km/h spalanie 5,9
na 5 biegu 90km/h spalanie 6,1
na 5 biegu 100km/h spalanie 7,1


Czy te wyniki są na sondzie Denso?



O ile dobrze pamiętam to były wyniki na oryginalnej sondzie, z którą auto wyjechało z fabryki.
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 347
Skąd: Mazury
Wysłany: 24-09-2012, 00:16   

Ciąg dalszy zabaw z P0125.
Odpaliłem na postoju auto, otworzyłem maskę, podłączyłem komputer z PCMSCAN i obserwuje temperature w programie a takze na wskazniku deski rozdzielczej i co jakiś czas sprawdzając ręką górny i dolny gumowy przewód od chłodnicy moje spostrzeżenia opisałem poniżej

1 górny wraz z odpaleniem robi się letni
dolny zimny

2 auto pracuje nadal
górny gorący dolny letni

3 auto pracuje nadal
górny gorący dolny gorący

znaczy termostat sie otwiera tak? i tu jest wszystko w porządku?

przez cały punkt 1 2 3 wskazówka rosła do temp wg wskażnika na desce ok 70-80 C ? nie była pionowo czy tak ma być? to nie jest wg mnie 90 C ,zdjęcie poniżej


Uploaded with ImageShack.us

W programie PCMSCAN pokazuje że silnik ma 93 stopnie a wskazówka nadal tak jak na obrazku. Wentylatory ani razu mi się nie załączyły. Mam rozumieć ze nie działa czujnik temperatury silnika? dlatego nie wysyła komputer sygnału do załączenia wentylatora? czy to termostat powoduje załączenie wentylatorów. No i czemu ten wskaznik nie pokazuje 90 stopni?

[ Dodano: 25-09-2012, 21:17 ]
Czy może mi ktoś podpowiedzieć czy to są prawidłowe działania termostatu?
W AutoTW twierdzili że wszystko OK lecz nie wiedzą czemu ten błąd wyrzuca
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 29-09-2012, 08:12   

Kolego takie wskazania termostatu to ja miałem przed wymianą. W DID przy takim położeniu roboczym wskazówki termostat jest do wymiany - za wcześnie się otwiera i silnik jest niedogrzany. Powinien być mniej więcej na połowie skali a nie na 1/3.
Zaznaczam jednak że tak jest DIDzie ale podejrzewam że każdy model tak ma, w każdym samochodzie który widziałem prawidłowa temperatura robocza jest mniej więcej w połowie wskaźnika..
Chociaż jeśli PCM pokazuje 93 stopnie to może być wina czujnika. Proponowałbym wymianę jednak termostatu. Koszt kilkanaście złotych i pół godziny roboty.

Zachowanie cieczy na wężach wskazuje że termostat się otwiera, natomiast co do temperatury pzry jakiej to robi ciężko powiedzieć.
Co do wentylatorów - to ja u siebie nie pamiętam żeby mi się włączyły - nawet przy 30 stopniach i w korku nic nie słyszę - no chyba że tak cicho chodzą. A i z tego co pamiętam czujnik do załączenia wentylatorów jest chyba osobny - zazwyczaj gdzieś w chłodnicę wkręcony.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 347
Skąd: Mazury
Wysłany: 01-10-2012, 22:53   

Kupiłem termostat w sklepie stacojnarnym w Warszawie na opakowaniu napisane japan parts. Jutro jadę na wymianę. Lecz chciałem się podzielić spostrzeżeniami które nie padły w tym watku. Ogólnie Termostaty w intercars wachaja sie od 30-80zł. Różni producenci. Nadal nie wiem skad taka rozbieżność cenowa. Ale zauważyłem małą ciekawą drobnostkę, pomimo że wszystkie są dedykowane do SS benzyna to posiadają różne temperatury otwarcia a nikt o tym nie mówi. I tak termostat który kupiłem otwiera się przy 82 stopniach (wyżłobienie na nim ) inne dedykowane przy 88 stopniach. Więc tak naprawdę ktoś zle wpisał? i jak tu sprawdzić prawidłową wartość? Może przy benzynie powinien sie otwieraać jak w dieslu przy 88 stopniach a skoro otwiera sie przy 82 jak sugeruje producent a np komputer w SS jest zaprogramowany by zubażac mieszanke przy 90 to zawsze beda pomyłki i błąd P0125. Może dlatego ta wskazówka nigdy nie pokaże 90 stopni. Sprawdzałem termostaty do DID i wszystkie posiadają jako temp otwarcia 88stopni tu mogę się zgodzić wskazówka będzie stała pionowo. Może do SS benzyna powinien byc zakupiony termostat 88 stopni. ? Jutro dam znać jaki był poprzedni który mechanik wymienił.
Czy przednia sonda działa czy nie mozna rozpoznac wykręcając ją. Jeśli działa jest biała. Jeśli zepsuta jest czarna obkopcona

Dziennik pokladowy
2 pazdziernik
Wymieniony termostat. Ten co był w aucie mial wyżlobione 88stopni, ten który został włożony ma 82stopnie. Wskazówka temperatury pokazuje tak samo. Nie zauważyłem innnych odchyleń. Jakby wszystko po wymianie pozostało bez zmian. Teraz chce zakupić czujnik temperatury i wymienić zobaczymy.

4 pażdziernik
Po przeczytaniu różnych rosyjskich angielskich amerykańskich for z użyciem chrome translate a także tego wątku doszedłem do wniosku że nie warto kupować czujnika temperatury gdyż nie tędy droga. Dużo osob to wymieniało i nie rozwiązali problemu, dopiero na końcu padały pytania o sonde. Moje auto na ciepłym silniku odpala bez problemów także czujnik sprawny. Odrazu postanowiłem kupić przednią sondę i wymienić. Stara okazała się być zepsuta, była cała okopcona, sucha. Pomimo że błąd P0125 wskazuje co innego to pomimo logicznych rozwiazan producenta nie przynosi to rezultatu. P0125 tyczy się sondy. Wskazania temp na wskażńiku we wcześniejszym poscie są prawidłowe, wskazówka nie dochodzi do skali pionowej jest prawie tuz przed nia i, ten typ tak ma i nie jest to błędem. Nie jest błędem także termostat na 82 stopnie ,pomimo ze poprzedni był na 88 stopni. Mi udało się zazegnac blad P0125 poprzez wymiane sondy na Denso DOX0313. koszt nowej to 300zł w sklepie. Bosh nowa ok 200zł, używki allegro ok 100zł. Mogę zamiescic zdjęcia nowej , posiada oznaczenia a także naklejkę denso, kabelek jest krótszy koloru siwego. Tak można rozpoznać oryginał.

[ Dodano: 08-10-2012, 15:18 ]
RaVciO napisał/a:
Błąd P0125 według ogólnych opisów kodów błędów mówi o termostacie lub czujniku temperatury, niestety kody błędów dla mistusbishi nie zawsze oznaczają to samo co dla innych samochodów. Wcześniej tego nie wiedziałem i po prostu niepotrzebnie wymieniłem sprawny czujnik temperatury.

Błąd P0125 wystąpił po błędzie P0135, ale to było tak, że wymieniłem sondę na boscha, ona padła i wtedy wyskoczył P0125. Po wymianie na denso zero problemów z autem i spalaniem.
De facto z mojego doświadczenia wynika, że błąd P0125 i P0135 dotyczą sondy lambda.


Po dłuższych walkach przyznaję rację P0125 to może być także przednia lambda. W moim przypadku tak było
 
 
oko_81 
Mitsumaniak


Auto: Colt 4G13 1995
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 83
Skąd: Rybnik
Wysłany: 29-03-2015, 20:59   

Odkopuję temat ...
Borykam się z tym samym problemem.
Błąd P0125
Silnik na wolnych obrotach pracuje nieprawidłowo - nierówno i drga.
Podczas jazdy ze stałą prędkością szarpie , po dodaniu gazu szarpnięcia ustępują.
Po ok 3 min pracy na wolnych obrotach następuje podniesienie obrotów i praca silnika się stabilizuje .
Silnik pracuje idealnie , dobrze przyśpiesza i nic mu nie dolega.
Po ponownym uruchomieniu problemy wracają.
Czujnik temperatury sprawdzony , sonda praktycznie nowa ( półroczna DENSO ).
Co to może być ?
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.