Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Grzeje się i wypija płyn
Autor Wiadomość
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 22-01-2011, 01:13   

Tak prawdę mówiąc to mechanik znalazł ten płyn wówczas gdy auto było na podnośniku a ja siedziałem w jego wnętrzu, więc zabijcie mnie ale nie mam pojęcia gdzie dokładnie był płyn, użył słowa "podłużnica", jutro sam tam zajrzę i wam powiem

[ Dodano: 22-01-2011, 15:44 ]
Lipa jestem chory, więc teraz nie będę się czołgał pod autem na dworze... Tak swoją drogą dziękuje Wam wszystkim za zainteresowanie i poświęcenie czasu mojej sprawie
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 25-01-2011, 15:32   

Więc życzymy szybkiego powrotu do zdrowia. Daj znać jak będziesz już wiedział którędy ubywa płyn.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
pz 
Forumowicz

Auto: mitsubishi SIGMA 3000V6 12/177
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 57
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-01-2011, 17:00   

Witam!
Jest jeszcze jedno miejsce do którego dochodzą dwa wężyki z płynem chłodniczym. Jest to filtr oleju , który jest chłodzony . Miałem taką awarie w trasie.Objawi są dokładnie takie same jak podajesz, przy małym wycieku,przy dużym wyleci w cały płyn. Jazda z odłączonym chłodzeniem filtra latem na dłuższym odcinku staje się niebezpieczna z powodu wzrostu temperatury silnika.

Pozdrawiam Pz
_________________
pz
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 25-01-2011, 17:25   

chciałeś napisać chłodnica oleju....nie widziałem filtra chłodzonego cieczą
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 25-01-2011, 20:41   

A to całkiem możliwe bo przy nagrzanym silniku włącza mi się kontrolka oleju (początkowo myślałem że może to być winą nie pasującego Sigmie oleju)
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 26-01-2011, 07:35   

zbyszek05 napisał/a:
chciałeś napisać chłodnica oleju....nie widziałem filtra chłodzonego cieczą


PZ pisze o podstawie filtra oleju w 12V wygląda to inaczej niż w 24V



Ale to raczej wycieki byłyby zauważalne po stronie rozrządu a nie skrzyni.
:idea:
mazda10000 napisał/a:
włącza mi się kontrolka oleju


Która kontrolka, ciśnienia oleju (czerwona), czy poziomu oleju (pomarańczowa)

mazda10000 napisał/a:
(początkowo myślałem że może to być winą nie pasującego Sigmie oleju)


Jaki obecnie masz zalany olej ?
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
Ostatnio zmieniony przez wojtas 26-01-2011, 15:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 26-01-2011, 07:54   

zbyszek05 napisał/a:
chciałeś napisać chłodnica oleju....nie widziałem filtra chłodzonego cieczą


Bo w 24V tego nie ma :-) . W 12V jest takie ustrojstwo - coś w stylu wyniennika ciepła - patrz wyżej...
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 26-01-2011, 21:26   

Zapala się żółta kontrolka oleju . Mam zalany 15W40 Mobil X1000, ostatnio zauważyłem ubytek około 0,8l po jakichś 1300 km i dolałem jakiś olej ze statoil'a, ale nie miało to żadnego wpływu na istniejącą sytuację
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 26-01-2011, 22:12   

Z tego co napisałeś o tym oleju to bardzo duże zużycie...sprawdzałeś kompresję na cylindrach .Przy takim zuzyciu były by plamy na asfalcie ,chyba ze go przepala razem z płynem chłodniczym...wynikało by to z uszkodzonej uszczelki pod głowicą - prawdopodobnie od strony grodziowej - miałbyś wtedy wyciek na podłużnicę ...
Nie siedziałem w kanale wiec nie wiem gdzie to idzie ....czy na podłużnicę się leje czy gdzieś w obudowę jak przedmówcy pisali - trzeba konkretnie się określić - gdybać mozna i "można " nic się nie dowiedzieć a ciec będzie dalej
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 27-01-2011, 18:33   

mazda10000 napisał/a:
nagrzanym silniku włącza mi się kontrolka oleju (początkowo myślałem że może to być winą nie pasującego Sigmie oleju)


Tutaj masz rację, wygląda na to że olej który masz w silniku traci swoje parametry przy wysokiej temperaturze. (podejrzewam że zapala ci się podczas jazdy z większymi prędkościami). Wymień olej np. na Valvoline 15W-40. Powinno pomóc. Jeśli nie masz dużych wycieków z silnika, i nie kopcisz na fioletowo, to prawdopodobnie pierścienie olejowe już nie trzymają. Co ciekawe silnik może mieć dobrą kompresję na cylindrach a olej i tak będzie spalany. Pozostaje tylko dbać o to by na miarce poziom oleju nie schodził poniżej połowy.

Co do ubytku płynu, jeśli jest tak jak pisałeś (wymiana skrzyni, płyn na plecionkach) to o-ring o którym pisał sław będzie najprawdopodobniej miejscem wycieku płynu.

[ Dodano: 27-01-2011, 18:41 ]
Szkoda tylko że ktoś zalał silnik olejem mineralnym tak można by zalać maxlive 10w-40
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
tadek-l 
Mitsumaniak
tadek-l

Auto: sigma kombi 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 91
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 27-01-2011, 19:48   

Ja z mineralnego 15 W 40 przeszedłem na półsyntetyk 10 W 40 i jest poprawa. Przestał palić olej, a pracuje ciszej. Przebieg 330 000.
_________________
tadek-l tel 794228098
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 27-01-2011, 19:59   

Można by spróbować, tylko istnieje ryzyko rozszczelnienia zimeringów silnika. wszystko zależy jak długo silnik pracował na oleju mnieralnym.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 30-01-2011, 17:28   

Jeśli silnik jest czysty[odkręcić korek wlewu oleju spojrzeć na klawiaturę] to polecam przejście na półsyntetyk,na pewno będzie zdrowiej dla silnika niż na mineralnym.Trzeba zauważyć,że silniki mimo swoich lat są zaawansowane konstrukcyjnie szczególnie jeśli porównać je do konstrukcji niemieckich itp. z tamtego okresu.Osobiście w pierwszej mojej Sigmie,którą kupiłem ktoś lał mineralny i to lotosa co mnie prawie zgotowało,po dwóch dniach był już półsyntetyk na którym żar tyle samo.Zmieniłem uszczelniacze,które jak się okazało były wymieniane ale przez jakiegoś ostrego partacza bo niektóre prawie palcami zdjąłem to jeszcze dwóch ktoś zapomniał założyć może mu zbrakło he he.W każdym razie bez obaw nic nie poleci od oleju a przynajmniej filtra bokiem nie wyprze przy -25 stopniach
 
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 04-02-2011, 18:16   

No więc ustaliłem skąd cieknie... własnoręcznie, dzięki Waszej pomocy (stwierdzam że inteligentni mechanicy są na wymarciu, bo już 2 gościu nie widziało żadnego wycieku, a leje się jak z cebra) leje się z nagrzewnicy (pod dywanik gdy auto stało na najeździe lała się woda), tak dzwoniłem do paru z Was i mi to sugerowało, za co podziwiam i dziękuję.
Ale do rzeczy, ściągnąłem już całą deskę rozdzielczą i takiego poplątania kabli nie ma nawet u mnie przy kompie (a uwierzcie sporo tego jest), no i teraz właściwie nie wiem jak zabrać się za rozebranie tych plastikowych obudów.

[ Dodano: 04-02-2011, 18:18 ]
Bo nie chcę rozbierać wszystkiego, jak można tylko część
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 04-02-2011, 18:20   

Cytat:

Ale do rzeczy, ściągnąłem już całą deskę rozdzielczą i takiego poplątania kabli nie ma nawet u mnie przy kompie (a uwierzcie sporo tego jest), [...]


Jeszcze nie widziałeś 24V ;-)

A na jakim etapie rozbiórki jesteś? Jak chcesz to Ci podrzucę link do serwisówki to sobie poczytasz jak się wyciąga nagrzewnicę. Nie robiłem osobiście więc nie wiem czy trzeba wyciągać wszystko...
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.