Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyciszenie Outlander-a. Szum od opon/podloza.
Autor Wiadomość
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 16-01-2011, 17:45   

A moim zdaniem jest to właśnie naciąganie z tym "przeglądem zalecanym". Bo niby dlaczego dealer nie miałby wymienić oleju na przeglądzie "0" czyli przed samym juz oddaniem auta klientowi? Skoro ASO nie wie co nalewa producent na czas transportu do salonu...Oleje wymienia się również w reżimie okresowym a nie tylko przebiegowym i skoro do pierwszego przeglądu gwarancyjnego wynikającego z książki serwisowej auto ma mieć 20.000km i/lub 1 rok to ten olej powinien być wymieniony przez sprzedawcę właśnie tuż przed wydaniem auta klientowi (no bo czy to wiadomo ile samochód stał na parkingu przed sprzedażą)...Tak tez sie stało w moim przypadku -AutoClub Szczecin-olej Mobil 5W30 lany z beczki...i nie wliczony do faktury. A na pytanie kiedy mam przyjechac na nastepny przegląd odpowiedź padła : " za rok albo jak pan przejedzie 20.000km". Pozostawiam bez komentarza.
Ostatnio zmieniony przez karol_alasz 16-01-2011, 21:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Muciek 
Mitsumaniak
Amnetyst Black

Auto: O2 FL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 896
Skąd: Gdynia
Wysłany: 16-01-2011, 18:42   

karol_alasz napisał/a:
A moim zdaniem jest to właśnie naciąganie z tym "przeglądem zalecanym". Bo niby dlaczego dealer nie miałby wymienić oleju na przeglądzie "0" czyli przed samym juz oddaniem auta klientowi? Skoro ASO nie wie co nalewa producent na czas transportu do salonu...Oleje wymienia się również w reżimie okresowym a nie tylko przebiegowym i skoro do pierwszego przeglądu gwarancyjnego wynikającego z książki serwisowej auto ma mieć 20.000km i/lub 1 rok to ten olej powinien być wymieniony przez sprzedawcę włąsnie tuż przed wydaniem auta klientowi...Tak tez sie stało w moim przypadku -AutoClub Szczecin-olej Mobil 5W30 lany z beczki...i nie wliczony do faktury. A na pytanie kiedy mam przyjechac na nastepny przegląd odpowiedź padła : " za rok albo jak pan przejedzie 20.000km". Pozostawiam bez komentarza.


Może i racja, w sumie w dużym stopniu, ale to naciągnie do końca nie jest, bo ASO jasno określiło, że MOŻNA ALE NIE TRZEBA przyjechać, więc pozostaje tutaj dużo do zastanowienia się... Z tego może wynikać, że przed oddaniem auta w ręce klienta (np. mojego taty) olej uzupełnili, ale np. w fabryce zabezpieczając się na ten rok lub 20kkm. To, że salon nie wie jakim olejem zalewany jest silnik w sprzedawanych przez nich produktach no to tutaj już w ogóle pozostawiam to bez komentarza. Nie mniej jednak, ten pierwszy przegląd po 1kkm jest bardziej sprawdzenie docierania się silnika, bo jest niezalecany. Więc jakieś zabezpieczenie na dalszy okres użytkowania musi być.
 
 
 
skaut 
Mitsumaniak
per aspera ad astra

Auto: Outlander 2,2 6 TC-SST 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 292
Skąd: EL
Wysłany: 16-01-2011, 19:00   

Muciek napisał/a:
ten pierwszy przegląd po 1kkm jest bardziej sprawdzenie docierania się silnika

Muciek, a niby jak ASO ma stwierdzić "jak dociera się silnik"? Rozebrać go i zobaczyć, jak wygląda jego wnętrze? Jaki jest stopień zużycia etc.?
_________________
Auta obecnie:
Outlander 2,2 6 TC-SST 156KM
Peugeot Partner II Tepee 1,6 90KM
Kangoo 1,5 dCi 68KM - SPALIŁ SIĘ :-(
VW T5 1,9 TDI 105KM - SPRZEDANY
 
 
Muciek 
Mitsumaniak
Amnetyst Black

Auto: O2 FL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 896
Skąd: Gdynia
Wysłany: 16-01-2011, 19:02   

skaut napisał/a:
Muciek napisał/a:
ten pierwszy przegląd po 1kkm jest bardziej sprawdzenie docierania się silnika

Muciek, a niby jak ASO ma stwierdzić "jak dociera się silnik"? Rozebrać go i zobaczyć, jak wygląda jego wnętrze? Jaki jest stopień zużycia etc.?


Skąd mam wiedzieć, tak powiedzieli :D Sprawdzenie jak się silnik układa/dociera (coś takiego) oraz wymiana wszystkich olei, płynów itp. Mniej/więcej takie coś to było :)
 
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 16-01-2011, 19:25   

Muciek napisał/a:
skaut napisał/a:
Muciek napisał/a:
ten pierwszy przegląd po 1kkm jest bardziej sprawdzenie docierania się silnika

Muciek, a niby jak ASO ma stwierdzić "jak dociera się silnik"? Rozebrać go i zobaczyć, jak wygląda jego wnętrze? Jaki jest stopień zużycia etc.?


Skąd mam wiedzieć, tak powiedzieli :D Sprawdzenie jak się silnik układa/dociera (coś takiego) oraz wymiana wszystkich olei, płynów itp. Mniej/więcej takie coś to było :)
Strasznie twoj ojciec naiwny jest. nie dosc ze dal sie nabrac na chipa i tym samym stracil gwarancje, to jeszcze niepotrzebnie zaplaci za wymiane oleju. Zadnych plynow nie wymienia sie po tys. km czy nawet kilku tys. To bezczelna bzdura i naciaganie naiwnych klientow na niepotrzebne koszty. Kto jak nie fabryka narzuca uzywanie oleju klasy 504.507 do OII? Dlaczego zatem auto mialoby byc zalane gorszym olejem jako nowe? A czy to Mobil, Shell czy Motul, to juz kompletnie bez znaczenia..... olej ma spelniac wymog producenta i tyle.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
Muciek 
Mitsumaniak
Amnetyst Black

Auto: O2 FL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 896
Skąd: Gdynia
Wysłany: 16-01-2011, 19:51   

mitsu00 napisał/a:
Muciek napisał/a:
skaut napisał/a:
Muciek napisał/a:
ten pierwszy przegląd po 1kkm jest bardziej sprawdzenie docierania się silnika

Muciek, a niby jak ASO ma stwierdzić "jak dociera się silnik"? Rozebrać go i zobaczyć, jak wygląda jego wnętrze? Jaki jest stopień zużycia etc.?


Skąd mam wiedzieć, tak powiedzieli :D Sprawdzenie jak się silnik układa/dociera (coś takiego) oraz wymiana wszystkich olei, płynów itp. Mniej/więcej takie coś to było :)
Strasznie twoj ojciec naiwny jest. nie dosc ze dal sie nabrac na chipa i tym samym stracil gwarancje, to jeszcze niepotrzebnie zaplaci za wymiane oleju. Zadnych plynow nie wymienia sie po tys. km czy nawet kilku tys. To bezczelna bzdura i naciaganie naiwnych klientow na niepotrzebne koszty. Kto jak nie fabryka narzuca uzywanie oleju klasy 504.507 do OII? Dlaczego zatem auto mialoby byc zalane gorszym olejem jako nowe? A czy to Mobil, Shell czy Motul, to juz kompletnie bez znaczenia..... olej ma spelniac wymog producenta i tyle.


Wszystko się wyjaśni na tym właśnie "przeglądzie" także na razie proszę sie wstrzymać :)

Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za rady.
 
 
 
DJ Fazi 
Mitsumaniak
Fan bulwarówek


Auto: był Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 439
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16-01-2011, 21:17   

Mój " dobrze szkolony " kierownik salonu powiedział że są dwie szkoły:
-jedna mówi o opiłkach i potrzebie wymiany 3-4k km,
-druga że przecież jest filtr, gwarancja i olej jest jak najbardziej odpowiedni na 20k km.

Jak chcę to mogę, ale nie muszę, co prawda nie wiedział jakiej marki olej mam dolewać, ale kazał sprawdzać poziom i jak by się coś działo to od razu do serwisu.
 
 
 
dab 
Mitsumaniak


Auto: OUTLANDER 2.0 D-ID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 917
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18-01-2011, 08:11   

DJ Fazi napisał/a:
jedna mówi o opiłkach i potrzebie wymiany 3-4k km,

jakie opilki? :lol: bez jaj...przy obecnych technologiach wytweatrzania silnikow zapomnij o jakichkolwiek opilkach,
to treoria sprzed 20 lat 8)
_________________
Pozdrawiam
dab
 
 
13zbyszek13 
Forumowicz


Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 2450
Skąd: PL
Wysłany: 18-01-2011, 09:01   

DJ Fazi napisał/a:
ale kazał sprawdzać poziom i jak by się coś działo to od razu do serwisu.


Silnik 2,0 DID niestety potrafi brać olej podobno nawet 2-3 litry na 20000 km.
_________________
MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 
 
nasa 
Forumowicz


Auto: Outlander 2010 Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Gru 2010
Posty: 60
Skąd: Katowice
Wysłany: 18-01-2011, 09:38   

Hehe, koledzy, mam lepsza propozycję :D
Skoro VW TDI bierze średnio 1 l.oleju / 10.000 km, to w ogóle nie ma sensu wymieniać w nim oleju tylko dolewać świeży i tym sposobem non stop będzie dobrej jakości olej. Czyż to nie ma sensu ? :P
_________________
Mitsubishi Outlander 2010, 2,0 DID, Intense+
Jeep Grand Cherokee 2001, 4.7 V8, Limited, lift +6, wydech Magnaflow. Całkowita zmota do błota!
Jeep Grand Cherokee 2011 Overland - 3.0 CRD - upload na 270 KM
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 18-01-2011, 09:50   

DJ Fazi napisał/a:
jedna mówi o opiłkach i potrzebie wymiany 3-4k km,

Jak bys zaczął znajdować opiłki to raczej silnik lub elementy,które by ten materiał gubiły do wymiany bo to juz nie to co kiedys ,że sie musiały "stemperować"... Spotkałem sie nawet z takim czujnikiem opiłków na systemie olejowym ale nie były to silniki samochodowe... (duuuże moce).
nasa napisał/a:
Skoro VW TDI bierze średnio 1 l.oleju / 10.000 km, to w ogóle nie ma sensu wymieniać w nim oleju tylko dolewać świeży i tym sposobem non stop będzie dobrej jakości olej. Czyż to nie ma sensu ?

Prawie masz rację,ale juz każde dziecko wie jak się ma "prawie"... Dolewając nie pozbywasz się sedymentów-olej może i świeży się leje ale "muł" pozostaje... :!:
 
 
 
13zbyszek13 
Forumowicz


Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 2450
Skąd: PL
Wysłany: 19-01-2011, 09:42   

karol_alasz napisał/a:
Jak bys zaczął znajdować opiłki to raczej silnik lub elementy,które by ten materiał gubiły do wymiany bo to juz nie to co kiedys ,że sie musiały "stemperować"... Spotkałem sie nawet z takim czujnikiem opiłków na systemie olejowym ale nie były to silniki samochodowe... (duuuże moce).


W Mercu jest czujnik który mierzy parametry oleju i od tego zależą długości przebiegu miedzy przeglądami.Nie jest to dokładnie np. co 20000km jak w Mitsu.
_________________
MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 
 
Muciek 
Mitsumaniak
Amnetyst Black

Auto: O2 FL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 896
Skąd: Gdynia
Wysłany: 19-01-2011, 20:29   

13zbyszek13 napisał/a:
karol_alasz napisał/a:
Jak bys zaczął znajdować opiłki to raczej silnik lub elementy,które by ten materiał gubiły do wymiany bo to juz nie to co kiedys ,że sie musiały "stemperować"... Spotkałem sie nawet z takim czujnikiem opiłków na systemie olejowym ale nie były to silniki samochodowe... (duuuże moce).


W Mercu jest czujnik który mierzy parametry oleju i od tego zależą długości przebiegu miedzy przeglądami.Nie jest to dokładnie np. co 20000km jak w Mitsu.


No dokładnie tak, mierzy ile km jeszcze możesz przejechać, bo mój tata tak miał w W203. A np. BMW 7 E66, które ma tata mojego kolegi to pokazuje czas np. dwa tygodnie do zmiany oleju itp.
 
 
 
joachim69 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.2, M3 E36 Estoril
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 245
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-01-2011, 23:25   

13zbyszek13 napisał/a:
karol_alasz napisał/a:
Jak bys zaczął znajdować opiłki to raczej silnik lub elementy,które by ten materiał gubiły do wymiany bo to juz nie to co kiedys ,że sie musiały "stemperować"... Spotkałem sie nawet z takim czujnikiem opiłków na systemie olejowym ale nie były to silniki samochodowe... (duuuże moce).


W Mercu jest czujnik który mierzy parametry oleju i od tego zależą długości przebiegu miedzy przeglądami.Nie jest to dokładnie np. co 20000km jak w Mitsu.
ale piszecie o dwóch różnych rzeczach
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 20-01-2011, 08:03   

13zbyszek13 napisał/a:
W Mercu jest czujnik który mierzy parametry oleju i od tego zależą długości przebiegu miedzy przeglądami.Nie jest to dokładnie np. co 20000km jak w Mitsu.
VW w samochodach grupy też stosuje dwa tryby serwisowe - QG0/QG2 wymiana jest co 15kkm, QG1 jest wg wskazań komputera - wymaga zastosowania oleju long life (czyli np. 504/507, a nie 505) i wtedy przegląd wypada w zależności od rodzaju jazdy. Przy typowo miejskiej może nawet po kilkunastu kkm skierować do wymiany, przy mieszanej z przewagą tras po ok. 28-30kkm sygnalizuje konieczność wymiany. Nie ma czegoś takiego jak "sugerowane" ;) przeglądy - komputer dba o jakość oleju
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.