Zadaszenie tarasu |
Autor |
Wiadomość |
eremita
Mitsumaniak
Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2007 Posty: 2507 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 01-08-2018, 11:03 Zadaszenie tarasu
|
|
|
Mam w planie zrobić zadaszenie tarasu, drewno a na górę plyty z poliwenglanu.
Ma ktoś w tym doswiadczenie? Jakieś rady?
Z pytań jakie mi sie nasuwają to jakiej grubości kantowki maja byc ? Jakie odstępy miedzy kantowkami ? I jak przymocować do podłoża? Taras mam z plyt betonowych czy wystarczy do tego przekręcić czy lepiej jedna wyjąć i wbić kotwę |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 28-08-2018, 11:55
|
|
|
Cześć ja bede robił ale przedłużenie obecnego dachu - okolo 170-180cm i szerokie na 5.55 moze wyjdę na całe płyty pod 6m. Mam 6 krokiew wystających pod rynną.
Zamiast obecnej barierki wstawiam dwa słupki 12x12 i tak samo kantówkę 12x12 na tych słupkach. Mam tam kotwy z gwintem M20. Zrobię chyba takie U z blachy i przykręcę a w środek dam słupy. Obecnie słupki barierki są tylko nadziane na to.
Z dachu po obu sttronach krokwi bede dokrecał deskę 12x3 gruba na 3cm obejmując obecną krokiew z dwuch stron i wsparte to bedzie na płatwi i na słupkach na koncu tarasu.
DO tego mam dorobione strugane łaty coś ala jak pod dachówkę 3.5x4.5cm. Jeszcze nie wiem jaki rozstaw. I na to chce poliwęglan dymiony - 10mm. Z tego co widzę to muszę zakupić łączniki do tych płyt chyba |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-08-2018, 19:39
|
|
|
Też jestem na etapie poprawiania tarasu - niemal wszystkie płytki zdjąłem ręką. Beton pod nimi zapadł się miejscami o 7-8cm
Także robię zbrojoną wylewkę, na to będą betonowe płytki z lastryko i potem zadaszenie - murłatę przymocuję do wieńca a z drugiej strony bramka i między nimi krokwie. Na to poliwęglan trapezowy dymiony. A pod spodem zrobię jak Fishop - tkanina z zaszytymi końcówkami, w to włożony zwykły peszel do kabli elektrycznych a na krokwiach mocowania ze zwykłych mocowań do tych peszli. Tanio a wygląda przepięknie.
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 28-08-2018, 20:06
|
|
|
Dzięki za inspiracje Darek. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-08-2018, 07:52
|
|
|
Musiałbyś pojechać do Fishopa, żeby zobaczyć to na żywo. On ma dokręcone do deski okapowej, na koniec głównych krokwi dachu. U mnie dach jest za wysoko, więc muszę to dokręcić do wieńca - tam jest najmocniej. Oczywiście dylatacja styropian 1cm od budynku.
A sama osłona jest zdejmowana na zimę. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 29-08-2018, 08:10
|
|
|
Ja nie mam tej deski okapowej, wiec dokręce do każdej z krokwi po bokach, to już mam obmyślone.
Dlaczego polecasz poliweglan trapezowy a nie płaski? jest jakaś różnica? Pewnie łątwiej z w montażu bo tak jak blachę na wkręt do blachy z podkłądką i gumką i daje się na zakłądkę:) |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-08-2018, 22:09
|
|
|
A pewnie dlatego, że trapezowy ładnie wygląda. Mam zwykły, komorowy, o grubości 4mm, na szklarni - wygląda średnio, szczególnie jak się rozszerza latem i zwęża zimą
Trapezowy ma gdzie pracować (instrukcja podaje że fasolka pod wkręt musi mieć po 2mm luzu z każdej strony + średnica wkręta oczywiście) i łatwiej zrobić zakład. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 30-08-2018, 08:33
|
|
|
Myślałem o grubości 10mm . Ale rozważe ten trapez. Wiesz ze musi się też małżonce podobać,. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
eremita
Mitsumaniak
Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2007 Posty: 2507 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17-09-2018, 00:22
|
|
|
Patent z zasłanianiem super
Ja myślałem o poliwenglanie komorowym ale nie do końca mi się to podoba a dwa że często się widzi komorowy z syfem w środku, najbardziej podoba mi się szkło ale koszty za duże
Przejrzałem internety i trapezowy jest całkiem całkiem |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 17-09-2018, 21:42
|
|
|
Gdzie i jaki ten trapezowy macie obczajony? Jakaś konkretna grubość?
Ja to zostawiam sobie dopiero na pożną jesień...:) |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-09-2018, 11:43
|
|
|
u mnie część kantówki pomalowana, część jeszcze surowa bo się suszy
za to taras już wylany w całości, zeszło na 6 razy i 66 worków po 25kg... eh było roboty
teraz czas na obróbkę ścianek pionowych oraz montaż części drewnianej, tyle żeby się trzymało trochę...
potem papa 2 warstwy - pierwsza zwykła na lepik a druga warstwa już termozgrzewalna
wierchnia warstwa z płytki z lastryko może dopiero na wiosnę bo chyba się nie wyrobię przed zimą - muszę dzielić czas także z mini serwisem mazdy |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 18-09-2018, 14:09
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | a to taras już wylany w całości, zeszło na 6 razy i 66 worków po 25kg... eh było roboty |
NIe lepiej i taniej było gotowy połsuchy beton zamówić? A tak co beton w workach.... |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-09-2018, 12:43
|
|
|
Nie wiem, u mnie na tył jedyne co wjedzie to taczka, więc nie rozważałem nic większego.
Zresztą - mogłem sobie prace podzielić na etapy, zalać po kawałku, beton B25, bardzo mocny. Można było kupić worek w markecie za 6,50 ale wybrałem webera po 14zł. |
|
|
|
 |
eremita
Mitsumaniak
Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2007 Posty: 2507 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21-09-2018, 11:20
|
|
|
Marcino napisał/a: | Gdzie i jaki ten trapezowy macie obczajony? Jakaś konkretna grubość? |
Mi też sie przyda ta informacja |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-09-2018, 19:36
|
|
|
Ja będę brał raczej z OBI/Castoramy. Dziś nareszcie położyłem papę na tarasie.
Cała wylewka jest gotowa, na 6 razy musiałem rozkładać urlop w postaci słońce, piasek, woda - czyli Polak zalewa beton... I mam już pierwszą belkę, murłatę przymocowaną do wieńca. Teraz bramka i na to krokwie a potem łaty. Wszystko już pomalowane i niemal przycięte na wymiar, więc tylko kwestia pogody.
[ Dodano: 29-09-2018, 19:41 ]
Pomału, pomału... robi się, dziś cały szkielet pociągnąłem - zostały tylko łaty. Do pomalowania i do przykręcenia. Łaty będę malował jak nakazuje producent - od góry (miejsce styku z poliwęglanem) na biało a reszta na mój ulubiony kolor Heban.
Tu widać już taras wylany (na 6 razy to robiłem, poszło 64 worki po 25kg gotowej zaprawy B25), na to papa w 2 warstwach bo pierwsza zwykła, na lepik a druga termozgrzewalna, klejona do poprzedniej warstwy.
Jeszcze na to przyjdą betonowe kafle grubości 4.5cm z biało-czarnym lastryko.
Boczki pionowe będą oklejone klejem z siatką, jak do styropianu, potem pomalowane.
Poliwęglan to chyba na przyszły rok dopiero zamówię, bo przed zimą nie zdążę. Najważniejsze, że taras zabezpieczony papą i że konstrukcja stoi.
 |
|
|
|
 |
|