Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z hamulcami - DYM
Autor Wiadomość
graba83 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2020
Posty: 16
Skąd: Plock
Wysłany: 13-04-2022, 20:50   Problem z hamulcami - DYM

Witam
Otóż mam taki problem z przednia prawa strona, że przy kilkukrotnym użyciu hamulca i złapaniu temp przez układ zaczyna się lekkie bicie w zakresie 90-60km/h, natomiast jak potraktuje troszkę ostrzej zestaw to wtedy z prawej tarczy leci wyraźny dym i czuć spalenizna. Lewa strona jest ciepła, ale nie dymi. Mam nowy zacisk, zestaw z przebiegiem ok 2000 km (rotinger nacinany i nawiercany z klockiem ATE.) Ogólnie sprawność hamowania jest zaje....sta, ale drażniące jest to co opisałem. Luzu na zawieszeniu nie ma bo sprawdzone, płyn hamulcowy zmieniony razem z tarczami. HELP.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-04-2022, 21:21   

Może być wina miękkiego przewodu hamulcowego, mógł się rozwarstwić w środku i działa jak zaworek który nie pozwala zejść ciśnieniu. Może też być jakiś problem z pompą ABS.
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 14-04-2022, 08:27   

graba83 napisał/a:
rotinger nacinany i nawiercany z klockiem ATE

A zmieniałeś prowadnice klocków? może klocek lekko kantem staje i blokuje się. W ogóle klocek luźno wchodził w prowadnicę. czy lekko na wcisk i z oporem? Prowadnice zacisku rozebrałeś? Wyczyściłeś do montażu? Masz na nich gumki? Przyczyn blokowania hamulca może być wiele :)
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
graba83 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2020
Posty: 16
Skąd: Plock
Wysłany: 14-04-2022, 09:14   

Prowadnice wyczyściłem i nasmarowalem, gumki były dobre więc tylko je wyczyściłem. Wcześniej na starym zacisku był problem z cylinderkami bo nie pracowały w pełnym zakresie, a po rozebraniu szkoda to było reanimować dlatego padł pomysł na nowy zacisk. Zastanawia mnie te bicie jeszcze?
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 14-04-2022, 10:14   

graba83 napisał/a:
Zastanawia mnie te bicie jeszcze

Jeśli tak mocno się grzeje, że aż dymi, to znak, że z tym hamulcem jest poważny problem i teoretycznie auto nie powinno przejść przeglądu, ze względu na różnicę w sile hamowania kół. Pytałem o gumki, bo one lubią puchnąć i blokować zacisk. U siebie ich od dawna nie mam. Co ciekawe, O1 ma EBD, więc powinien sobie siłę hamowania między kołami rozkładać. Prawdopodobnie przegrzałeś tarcze i prawdopodobnie kwalifikują się do wymiany. Ale warto jeszcze sprawdzić, czy nie masz krzywej piasty, lub czy masz dobrze wyważone koła (bicie pojawia się zwykle około 80, 120 km/h), Bez zmierzenia czujnikiem zegarowym trudno powiedzieć
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
graba83 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2020
Posty: 16
Skąd: Plock
Wysłany: 14-04-2022, 12:21   

Dym z niej idzie jak ostrzej pohamuje, ale z lewej nic cisza i spokój. Wiadomo że to się trze itd, ale żeby aż tak. Byłem na diagnostyce żeby siłę hamowania zobaczyć i wszystko jest w normie. Różnica na przedzie wyniosła 9%, na tyle 7%. Opory toczenia 0.63 lewa i 0.7 prawa, podobnie z tyłu. Jedyne to na wykresie hamowania linie z lewej i prawej nie szły identycznie. Prawa lekko falowała. Wszystko zaświeciło się na zielono, według maszyny, ale problem został. Diagnosta zasugerował przewód elastyczny i też zmierzenie piasty. Także przewód zamówiłem, piastę też niestety bo zegara nie mam i nie mam skąd załatwić. Mam jeszcze taki hytry plan żeby tarcze na chwilę podmienić wtedy powinienem się dowiedzieć czy jest krzywa. Chyba, że się mylę?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-04-2022, 13:07   

Czujnik zegarowy z uchwytem magnetycznym kiedyś koło 100zł na allegro chodził. Przyda się do prawidłowego montażu tarcz na przyszłość.
 
 
graba83 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2020
Posty: 16
Skąd: Plock
Wysłany: 23-04-2022, 17:55   

Więc tak. Ogarnięte zostało przewody hamulcowe z PP, piasta, łożysko. Tarcze zamienione chwilowo stronami i nic nie biło więc te bebechy zostawiłem. Jak na razie 100km zrobione i jest ok, czas pokaże.
Mam pytanie odnośnie sztywnych przewodow czy da radę gdzieś to dostać jako gotowiec czy lepiej kupić tzw pęczek i może gdzieś niech zakuka? Jeśli tak to jaki, z jakim przekrojem i czy np w połowie można go złączyć?
 
 
mohinder 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 445
Skąd: Limerick
Wysłany: 24-04-2022, 09:16   

W dwóch samochodach musiałem wymieniać przewody hamulcowe te sztywne i w obu przypadkach były zrobione nowe z rurki miedzianej zakute bezpośrednio w warsztacie który je wymieniał i doginał tak jak trzeba.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.