Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
OBD w Grandisie: jaki standard i czego mozna sie dowiedziec?
Autor Wiadomość
Mku 
Nowy Forumowicz

Auto: plan:Grandis,jeszcze MazdaMPV
Kraj/Country: UK
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 2
Skąd: Stirling, Szkocja
Wysłany: 14-01-2009, 11:27   OBD w Grandisie: jaki standard i czego mozna sie dowiedziec?

Witam ponownie.

Jakis czas temu mialem Lancerka 1.6, pozniej przyszedl czas na Mazda MPV, a teraz szykuje sie Grandis 2.0 DI-D.

Mam w zwiazku z tym problem: jak zweryfikowac przebieg samochodu?

1) W jakim standardzie jest wtyczka diagnostyczna w Grandisie 20. DI-D?
mam kilka programow diagnostycznych i interfejs OBD(na bazie ELM), ale nie wiem czy bedzie on dzialal.

2) Jak jeszcze mozna zweryfikowac przebieg? (auto z drugiej polowy 2007, niby 7.5kkm)

Gumy pedalow powinny byc jak nowe?
Opony z tego samego okresu, to pewne, ale jaka glebokosc bieznika? / ile wytrzymuja w tym samochodzie?

Za wszelka pomoc z gory dziekuje.
_________________
pozdrawiam

--
Michal
 
 
30_alan
[Usunięty]

Wysłany: 16-01-2009, 23:40   

Nie pomoge z wtyczka bo sie nie znam i nie rozpoznam standardu. Moge zrobic fotke ale powiedz mi gdzie mam szukac wtyczki - instynktownie szukalbym gdzies na lewo pod kierownica.

Moj Grandis jest wlasnie z polowy 2007r. Ma 19kkm na dzis co uwazam za niski przebieg. W tej sytuacji zastanawialbym sie co robilo Twoje potencjalne auto w tym czasie - sprawdzilbym np. wypadkowosc. W gre wchodzi rowniez pozne nabycie w salonie (mogl postac kilkanascie miesiecy u dealera), a wiec zaczal jezdzic dopiero w 2008.

Gumy pedalow u mnie nie nosza sladow zuzycia. Bieznik to rowniez nic pewnego.
Zuzycie za to jest widoczne... na skorzanej kierownicy. Pisal o tym kolega niedal tutaj:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=16440
i sprawdza sie to tez u mnie.

Drugi sposob (mniej pewny) to sprawdzenie farby na tlumiku zewnetrznym przed koncem rury wydechowej. U mnie wylazi inny kolor spod pierwotnego koloru.

Jeszcze inny malo atrakcyjny sposob to stan gum od wycieraczek - przy takim przebiegu nie powinny byc zmieniane i powinno byc widac prawie 2 lata eksploatacji.
 
 
niedal 
Mitsumaniak
wózkowy


Auto: Hyundai Santa Fe GLS 2,7V6 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 83
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 24-01-2009, 18:49   

30_alan napisał/a:
Nie pomoge z wtyczka bo sie nie znam i nie rozpoznam standardu. Moge zrobic fotke ale powiedz mi gdzie mam szukac wtyczki - instynktownie szukalbym gdzies na lewo pod kierownica.

Moj Grandis jest wlasnie z polowy 2007r. Ma 19kkm na dzis co uwazam za niski przebieg. W tej sytuacji zastanawialbym sie co robilo Twoje potencjalne auto w tym czasie - sprawdzilbym np. wypadkowosc. W gre wchodzi rowniez pozne nabycie w salonie (mogl postac kilkanascie miesiecy u dealera), a wiec zaczal jezdzic dopiero w 2008.

Gumy pedalow u mnie nie nosza sladow zuzycia. Bieznik to rowniez nic pewnego.
Zuzycie za to jest widoczne... na skorzanej kierownicy. Pisal o tym kolega niedal tutaj:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=16440
i sprawdza sie to tez u mnie.

Drugi sposob (mniej pewny) to sprawdzenie farby na tlumiku zewnetrznym przed koncem rury wydechowej. U mnie wylazi inny kolor spod pierwotnego koloru.

Jeszcze inny malo atrakcyjny sposob to stan gum od wycieraczek - przy takim przebiegu nie powinny byc zmieniane i powinno byc widac prawie 2 lata eksploatacji.




przy silniku DiD bo to jednostka VAGa wtyczka do podlaczenia komputera jest pod kierownica pod tapicerka. wtyczka pasuje od VAG taka jak np w Audi lu VW
_________________

 
 
 
Dąbal 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubischi Spcestar 1.6 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 3
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 28-03-2009, 23:48   

Do: 30_alan, użytkownika Grandisa!
Witam!
Mam pytanko z trochę innej strony... O to jak sie sprawdza Grandis - akrat poszukuję auta rodzinnego (2+3 (foteliki))??? Zadałem już na forum pytanie.. ale, że znalazłem tu użykownika tego modelu :D dlatego pytam! Wszelkie informacje mile widziane!
Dzięki za wszelką pomoc!
 
 
30_alan
[Usunięty]

Wysłany: 01-04-2009, 09:27   

Dąbal - odpowiedź w sekcji Chce kupic Grandisa.
Jesli chcesz zobaczyc auto live (jestes z 3miasta) i przekonac sie jak wyglada jego funkcjonalnosc to musisz poczekac az wroci z serwisu (dlaczego tam jest doczytasz tez w ww sekcji...).
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 07-04-2009, 16:16   

Wszystkie auta rejestrowane w UE po 2001 muszą mieć standard OBDII, w Polsce po 2002 roku tak samo. Diesle bodajże rok, albo dwa później.
 
 
Ursusiak 
Forumowicz

Auto: Grandis
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2017
Posty: 68
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-09-2017, 15:59   

Odświeżę temat:

Jaki program do obsługi OBD ... mam jeszcze Passata, zatem został mi kabelek do obsługi OBD II i zastanawiam się jaki program wgrać do komputera aby sobie grandiska przeskanować.

Dzięki za odpowiedz.
 
 
jogi_23 
Forumowicz

Auto: grandis 2.0 did bsy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 150
Skąd: ełk
Wysłany: 02-09-2017, 13:24   

Kolego do profesjonalnej diagnozy u mnie tylko programem DELPHI a elm27 pójdzie ale podstawowe parametry temperatura, przepływka i kilka innych mało ważnych informacji. Skasujesz nim błędy ale nie wszystkie, bardziej do zabawy niż diagnostyki. Jak mogę podpowiedzieć to auto fajne ale bardzo głośne w dieslu, teraz bym brał w benzynie. Ale diesel mniej pali może ktoś powiedzieć a ja na to że mam 3 lata i wymieniłem wtryski 3.3tys, pompa vac 800zł, pompa w zbiorniku 500, z tyłu tuleje w belce 2x po 200zł, teraz kończy się powoli sprzęgło i koszt ok 2,5tys plus robota. Wtryski po regeneracji już nie mają tej mocy co kiedyś bo z 136km (310 niutków) zostało 122km (220niutków) więc zastosowałem moda i jest 145km i 330niutków przy 2.5tys
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.