rozruch silnika 1.6 |
Autor |
Wiadomość |
stanleyr
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Cze 2009 Posty: 48 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 04-04-2010, 09:57 rozruch silnika 1.6
|
|
|
Panowie jedno pytanie. Nie znalazłem nic w tej sprawie na wyszukiwarce wiec piszę tego posta.
W trakcie uruchamiania silnika gdy jest zimny motor po kilku dosłownie obrotach walu łapie i ładnie pracuje. Sprawa ma się już inaczej gdy silnik jest rozgrzany, aby uruchomić go trzeba dość długo pokręcić rozrusznikiem. Oczywiście motor załapie i chodzi bez zarzutów tylko dlaczego trzeba tak długo kręcić.
Może jeszcze dodam , że kilka tygodni temu wyczyściłem przepustnicę i silnik krokowy bo obroty mi falowały i. Oczywiście po tych czynnościach wykonałem reset komputera i po tych działaniach obroty trzymają się stabilnie, ale problem z rozruchem na ciepłym silniku nadal pozostał.
Jeśli ktoś z Was ma jakieś przeszłe doświadczenia proszę o pomoc.
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów. |
_________________ stan |
|
|
|
 |
masha
Forumowicz MASHA
Auto: MSS 1.8 GDI AVANCE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Gru 2007 Posty: 63 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-04-2010, 13:11 Re: rozruch silnika 1.6
|
|
|
stanleyr napisał/a: | Panowie jedno pytanie. Nie znalazłem nic w tej sprawie na wyszukiwarce wiec piszę tego posta.
W trakcie uruchamiania silnika gdy jest zimny motor po kilku dosłownie obrotach walu łapie i ładnie pracuje. Sprawa ma się już inaczej gdy silnik jest rozgrzany, aby uruchomić go trzeba dość długo pokręcić rozrusznikiem. Oczywiście motor załapie i chodzi bez zarzutów tylko dlaczego trzeba tak długo kręcić.
Może jeszcze dodam , że kilka tygodni temu wyczyściłem przepustnicę i silnik krokowy bo obroty mi falowały i. Oczywiście po tych czynnościach wykonałem reset komputera i po tych działaniach obroty trzymają się stabilnie, ale problem z rozruchem na ciepłym silniku nadal pozostał.
Jeśli ktoś z Was ma jakieś przeszłe doświadczenia proszę o pomoc.
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów. |
Nie chciałbym martwić, ale proponuję podjechać do jakiegoś warsztatu i sprawdzić kompresję na cylindrach. Nie ubywa przypadkiem płynu chłodzącego???
Pzdr
masha |
_________________ Pzdr
MASHA
MSS 1.8 GDI AVANCE '01 |
|
|
|
 |
stanleyr
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Cze 2009 Posty: 48 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 04-04-2010, 19:05
|
|
|
Płyn jest na stałym poziomie, a jeśli chodzi o sprężanie to auto kupione od pierwszego właściciela, który je nabył w polskim salonie, także auto jest mi znane i z tego co wiem nie jest jakoś tam wyżyłowane. Przebieg w 100% oryginał i na stan dzisiejszy 112tyś. |
_________________ stan |
|
|
|
 |
bogdan54
Mitsumaniak bogdan54
Auto: space star 1.6 comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Lut 2009 Posty: 100 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-04-2010, 20:13
|
|
|
Być może czujnik temperatury silnika fiksuje , podaje do komputera złe odczyty i generuje zbyt dużą dawkę paliwa, zaznaczam że nie wiem który ( są dwa ) trzeba poszukać w downloadzie . |
|
|
|
 |
stanleyr
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Cze 2009 Posty: 48 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 04-04-2010, 20:45
|
|
|
Takie odnoszę wrażenie jak by go przylewało, bo po kręceniu jak nie załapie odpuszczam kluczyk i jeszcze raz zacznę kręcić to tylko dotyk i chodzi. |
_________________ stan |
|
|
|
 |
bazkomp [Usunięty]
|
Wysłany: 13-04-2010, 13:02
|
|
|
nie masz przypadkiem instalacji gazowej? |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 13-04-2010, 14:47
|
|
|
stanleyr, zawory do regulacji i sonda lambda do sprawdzenia. |
|
|
|
 |
bombell
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 2002 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 11 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 18-11-2010, 22:56
|
|
|
Witam,
Wybaczcie porównanie ale ten sam problem miałem w Fiat Punto. 2 lata szukania i kombinowania - dopiero wymiana regulatora ciśnienia paliwa pomogła.
Punto kilka dni temu sprzedałem i nabyłem MSS 1.6 |
|
|
|
 |
stanleyr
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Cze 2009 Posty: 48 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 19-11-2010, 18:20
|
|
|
Czy coś takiego jak regulator ciśnienia paliwa występuje w MSS 1.6? Jeśli tak , gdzie jest on ulokowany i w jaki prosty sposób można sprawdzić jego prawidłowe działanie? |
_________________ stan |
|
|
|
 |
bombell
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 2002 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 11 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 20-11-2010, 01:09
|
|
|
Tak na szybko jako że późno. Jutro sprawdzę pod maską.
Regulator powinien być na listwie wtryskowej.
http://allegro.pl/mitsubi...1285265454.html
Pierwsze zdjęcie to coś po lewej stronie listwy wtryskowej (w kształcie kapelusza).
U mnie regulator nie działał poprawnie, ale autko jeździło w pełni sprawnie tylko był ten problem z zapalaniem... Po wymianie problem zniknął. Tak było Puntem.
W moim przypadku nie wracała prawidłowa ilość paliwa do baku przez co za dużo paliwa szło na wtryski czyli "zalewało"
Na temat MSS za mało wiem ale z doświadczenia to bym obstawiał bo wcześniej powymieniałem masę rzeczy i dopiero to pomogło. |
|
|
|
 |
stanleyr
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Cze 2009 Posty: 48 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 20-11-2010, 19:45
|
|
|
OK. dzięki dzisiaj zajrzałem na listwę i po prawej stromie jest. Tylko teraz, gdzie coś takiego nabyć po za serwisem bo wiadomo serwisowe to dwa a może trzy razy droższe. |
_________________ stan |
|
|
|
 |
bombell
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 2002 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 11 Skąd: Mielec
|
|
|
|
 |
stanleyr
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Cze 2009 Posty: 48 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 21-11-2010, 16:58
|
|
|
Wielkie dzięki za namiar.
Pozdrawiam |
_________________ stan |
|
|
|
 |
bombell
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 2002 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 11 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 21-11-2010, 21:59
|
|
|
Daj znać czy pomogło. |
|
|
|
 |
stanleyr
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Cze 2009 Posty: 48 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 22-11-2010, 17:40
|
|
|
Jak coś zadziałam na pewno podzielę się doświadczeniem. Na razie jeszcze się porozglądam bo ten z allegro nie zupełnie taki sam. Rożni się kształtem i być może parametry mogą się różnic co do ciśnienia. Chociaż jest on z silnika 1.6 16V to na logikę powinno być OK no i kasa niewielka można byłoby zaryzykować, ale jeszcze poszperam w internecie może czegoś się doczytam.
[ Dodano: 05-12-2010, 18:34 ]
Jak obiecałem dzielę się doświadczeniem. Znalazłem na allegro regulator ciśnienia identyczny jak w moim SS oczywiście używkę. Wymieniłem go kilka dni temu no i wygląda że jest OK.
Także bombell wielkie dzięki za namiar.
Pozdrawiam |
_________________ stan |
|
|
|
 |
|